Baktus2024 Skrevet tirsdag kl 12:16 #21 Del Skrevet tirsdag kl 12:16 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg har nå brukt Garmin over litt tid, og klikket meg inn på stressnivå i appen. Da ser jeg at jeg kan velge 12 mnd periode og får opp gjennomsnittlig stressnivå for perioden. Hos meg ligger den på 28. Hva har du? (jeg er kvinne, 42 år, trener jevnlig men ikke på høyt nivå. Mer mosjonering.) Anonymkode: ffa72...eae Et lite tips vedr stress som jeg har satt meg litt inn i . Så er det en boks ; Positiv stress - negativ stress Positivt stress = høye krav - høy kontroll Lave krav - Høy kontroll Negativt stress ; høye krav - lav kontroll Lav kontroll - lave krav ( passivitet) Så får du selv vurdere det opp mot gpsbruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:19 #22 Del Skrevet tirsdag kl 12:19 Kvinne 34 år. Årsgjennomsnitt på 57 … Er kronisk syk med bl.a. hjerteproblemer. Anonymkode: f6936...b80 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:25 #23 Del Skrevet tirsdag kl 12:25 Jeg har 28. Jeg er kvinne, 38. Anonymkode: d6711...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:28 #24 Del Skrevet tirsdag kl 12:28 Kvinne 59 år. Gjennomsnitt 12 måneder er på 43, men jeg bruker ikke klokka på natta når jeg sover. Det betyr noe, ikke sant? Anonymkode: b82d7...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:32 #25 Del Skrevet tirsdag kl 12:32 26. Kvinne 37, trener ikke, men bruker bena dit jeg skal. Har stortsett høy stressmåling dersom jeg er syk eller i store sosiale settinger 😅 Anonymkode: e46fd...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eric_B Skrevet tirsdag kl 12:32 #26 Del Skrevet tirsdag kl 12:32 Mann midt i 40, 30 i snitt på året. Trener mye. Sover lite, rundt 4-5 timer. Det som er fascinerende er at jeg jobber i en lederstilling i privat næringsliv og jobber 60 timer i uka i snitt. Er høyt tempo, mye ansvar og det som man tradisjonelt vil kalle stress. Men det som uten tvil er den mest stressende måneden i løpet av et år er juli .. sommerferien med familien. 50 i stressnivå ved å være fire uker i feriehuset i Nice. Med andre ord, alkohol er verre enn å sove lite i forhold til stress. Antar det er årsaken til avviket i juli. For ferien oppleves overhode ikke stressende. Opplevelsesrik ja og vin hver dag, men ikke krevende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:10 #27 Del Skrevet tirsdag kl 13:10 Kvinne 55 år. Mitt snitt er 36, men jeg prøver å få det lavere. Anonymkode: 631ea...da9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:11 #28 Del Skrevet tirsdag kl 19:11 Gjennomsnittet mitt er 21. Kvinne 32. Anonymkode: 41876...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:23 #29 Del Skrevet tirsdag kl 19:23 Eric_B skrev (6 timer siden): Mann midt i 40, 30 i snitt på året. Trener mye. Sover lite, rundt 4-5 timer. Det som er fascinerende er at jeg jobber i en lederstilling i privat næringsliv og jobber 60 timer i uka i snitt. Er høyt tempo, mye ansvar og det som man tradisjonelt vil kalle stress. Men det som uten tvil er den mest stressende måneden i løpet av et år er juli .. sommerferien med familien. 50 i stressnivå ved å være fire uker i feriehuset i Nice. Med andre ord, alkohol er verre enn å sove lite i forhold til stress. Antar det er årsaken til avviket i juli. For ferien oppleves overhode ikke stressende. Opplevelsesrik ja og vin hver dag, men ikke krevende. Ja alkohol er jo gift for levra -så kroppen stresser jo med å bli kvitt det😅 Anonymkode: ef17e...f67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:11 #30 Del Skrevet onsdag kl 08:11 K36. Gjennomsnitt på 44. Kommer godt ned i stressnivå på natt, men har mye høyt stress på dagtid Anonymkode: baee7...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet onsdag kl 08:19 #31 Del Skrevet onsdag kl 08:19 Ligger på 30 i snitt. Kvinne 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:06 #32 Del Skrevet onsdag kl 14:06 Har 37 i gjennomsnitt. bb har aldri vært over 50 og slutten av dagen ligger det på rundt 5. Jeg er kronisksyk, men prøver å trene mye yoga for å senke stresset mitt litt. Anonymkode: bb1e3...1a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:01 #33 Del Skrevet onsdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 0.02): Oida, da er nok jeg ute å kjører. Aldri over 80 på morgenen, innimellom kun 20 fra morgenen. Stortsett rundt 5 til natten 🙊 Anonymkode: d6da0...fbd Da er vi to. Gjennomsnittsstresset mitt er 39. Har relativt høy hvilepuls pga astma og refluks medisiner. Sover 6,5-7 timer med varierende kvalitet. Det rare er at når jeg syns jeg har sovet skikkelig godt, mener Garmin at jeg har sovet helt elendig. Og når jeg syns jeg har vært våken halve natta, kan Garmin finne på å mene jeg har skikkelig god søvnkvalitet😆 Anonymkode: ea3e7...f1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:10 #34 Del Skrevet onsdag kl 20:10 45. Kvinne 39 år, ok kosthold, en del aktivitet, og mye søvn. Men er alenemor til to, har fulltids jobb og er i en bitter konflikt med eksen som tar MYE krefter.. Anonymkode: cd32f...b53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:20 #35 Del Skrevet onsdag kl 20:20 36 på 12 mnd. Har hatt en sykt stressende høst da med ny jobb, dårlig søvn, lite trening og lavt bb. Tror det trekker opp en del. Anonymkode: 65c8d...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:26 #36 Del Skrevet onsdag kl 20:26 K31. Snitt siste 12 månedene: 34. Trener flere ganger i uken. Har hørt at klokkene måler stress ulikt. Folk merker det når de kjøper ny klokke og får store endringer i stressmålingene. Så det er nok lurt å ta det tallet med en klype salt. Anonymkode: 66ae3...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosinvin Skrevet onsdag kl 20:37 #37 Del Skrevet onsdag kl 20:37 Kvinne 39, ikke i arbeid pga. kronisk sykdom. 52 i stress i gjennomsnitt siste år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:41 #38 Del Skrevet onsdag kl 20:41 26, men har ikke brukt den i mange ukene. Anonymkode: 1e78f...571 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:52 #39 Del Skrevet onsdag kl 20:52 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 23.55): Jeg har 30 på 12 mnd. Det viktigste er uansett at man er i blått om nettene, og at BB over tid ikke er mindre enn 80 de fleste morgener og ikke lavere enn 20 de fleste kveldene. Tenk også at stress også kan komme av mat eller drikke. Alkohol gir mye stress. Anbefaler boka «Pulskuren» av Torkil Færø. Anonymkode: 069a2...7b6 Har aldri hatt 80% bb, og er nesten aldri lengre perioder i blått om natta. Har aldri hatt søvnscore på mer enn 80. AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 0.02): Oida, da er nok jeg ute å kjører. Aldri over 80 på morgenen, innimellom kun 20 fra morgenen. Stortsett rundt 5 til natten 🙊 Anonymkode: d6da0...fbd Sånn er jeg også. Anonymkode: a0811...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:53 #40 Del Skrevet onsdag kl 20:53 Kvinne 30, med stressede/farlig jobb, trening 5/6 ganger uken, flink på aktiv hvile. Gjennomsnittet ligger på 26. Men tallet 26 er ganske verdiløst i seg selv. Viktig at folk ikke blir redd for stress. Det er meningen at du skal oppleve perioder med stress ila en dag, uke, mnd og år. Problemet oppstår når du ikke klarer å hvile eller få ned stressnivå over tid. Anonymkode: 98828...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå