Gå til innhold

Får ikke skrive "Ø" i navn på facebook

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver å hjelpe datteren min å opprette facebookprofil, men vi får opp feilmelding hver gang vi skriver inn bokstaven Ø i navnet hennes. De anser det som spesielle tegn og det er ikke lov. Og ja vi har Norsk som språk. Skjønner ikke om vi gjør noe feil eller om det er facebook som loker. Er ikke akkurat lett å få hjelp av dem heller... Noen som vet? 

Anonymkode: 51601...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både barna mine og jeg har norske bokstaver i navnene våre uten problemer.

Kan du opprette med o isteden og så bytte når profilen er opprettet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du satt på riktig tastatur på tlf? El er det fra pc?

Anonymkode: cf6c5...86a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (6 timer siden):

Både barna mine og jeg har norske bokstaver i navnene våre uten problemer.

Kan du opprette med o isteden og så bytte når profilen er opprettet? 

Det har vi i resten av familien også, så jeg skjønner ikke hvorfor det plutselig skal være et problem. Ja det er det vi har gjort, men det er ikke mulig å bytte nå som kontoen er opprettet heller.. 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har du satt på riktig tastatur på tlf? El er det fra pc?

Anonymkode: cf6c5...86a

Har prøvd både fra pc og mobil, og ingen av delene funker.

Ts

Anonymkode: 51601...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis noen ikke får bruke bokstaven Ø i navnet sitt ved registrering på Facebook, kan det skyldes flere ting:

1. Språk- eller regioninnstillinger – Facebook tillater vanligvis spesialtegn og ikke-latinske bokstaver, men enkelte regioner eller språkvalg kan ha begrensninger. Prøv å endre språk til norsk før registrering.

2. Tastaturinnstillinger – Hvis enheten eller nettleseren er satt til et annet språk (f.eks. engelsk), kan det hende at Ø ikke gjenkjennes riktig. Prøv å kopiere og lime inn bokstaven fra et annet sted.

3. Navnepolicy hos Facebook – Facebook har regler mot uvanlige tegn i navn for å forhindre falske profiler. Ø bør godtas siden det er en vanlig bokstav i norske navn, men hvis systemet tolker den som et spesialtegn, kan det skape problemer.

4. Teknisk feil eller midlertidig bug – Noen ganger kan det være en feil i Facebooks system. Prøv å registrere via en annen nettleser eller enhet.

5. Prøv en alternativ skrivemåte – Hvis ingenting annet fungerer, kan de prøve å skrive navnet med Ö (som ofte godtas) eller med OE som midlertidig løsning. Etterpå kan de endre navnet i innstillingene.

Hvis problemet vedvarer, kan det være lurt å kontakte Facebooks brukerstøtte.

Hilsen chatGPT 

Anonymkode: 26c5c...934

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...