Gå til innhold

Dere med ungdommer med kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har en datter i 8. klasse. Hun fikk seg kjæreste i klassen så fort hun startet på skolen i august. De er barnslige på den måten at de "elsker hverandre" etter et par uker, men samtidig så tar denne relasjonen så utrolig mye tid. De er på telefonen fra etter skolen og stort sett til leggetid. Vi har sagt nei til å møtes på skoledager, men de er sammen stor sett hver eneste helg fra morgen til kveld. Vi syns selvfølgelig det er helt topp at datteren vår har det bra og har en hyggelig kjæreste, men hvor mye er det vanlig å møte kjæresten sin i denne alderen? De gangene vi har satt ned foten litt på lengde på besøk er det snørr og tårer og at vi ødelegger livet hennes..

Hvordan er det med deres barn? :) Hva er vanlig..? Høres gjerne hva andre gjør. 

Anonymkode: ed06f...df6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er vel ikke uvanlig at ungdomskjærester er sammen nesten konstant. Min får lov til dette også. Ser ingen grunn til å nekte så lenge det ikke går utover skole og andre plikter. 

Anonymkode: 9a3b5...d20

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor får de ikke være sammen på skoledager ? Strengt... det er vel da på tlf sammen likevel 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min og kjæresten ble sammen da de var 14. 20 nå. Var aldri sånn besatt som du bekriver 

Anonymkode: c4e3d...976

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
monican94 skrev (16 minutter siden):

hvorfor får de ikke være sammen på skoledager ? Strengt... det er vel da på tlf sammen likevel 

Begge har treninger :) Blir bare mas skal de møtes en time før trening og to timer etter før leggetid. Greit å ha tid til lekser og faktisk spise middag sammen oss i familien også.ts

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er vi strenge på telefonbruk. Hun går på en annen skole, så de snakket sammen hele tiden. De får snakke max en time om dagen.  Rett å slett for at de ikke skal glemme alt annet enn hverandre. De sees ikke så ofte. Kanskke en gang i uka. 

Anonymkode: 0b0f2...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Begge har treninger :) Blir bare mas skal de møtes en time før trening og to timer etter før leggetid. Greit å ha tid til lekser og faktisk spise middag sammen oss i familien også.ts

stakkars ungdom.... 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det en grunn til at du velger å ikke inkludere kjæresten hennes? Han kunne lett spist middag sammen med dere. Kunne også vært med på andre familie ting. Ofte når man blir kjæreste med noen, så blir de en del av familien. Enten man vil eller ikke. Angående det med hyppighet og de sterke følelsene de har for hverandre, så er dette normalt. Det er noe med det å være tenåring. Alt av følelser blir forsterket i den perioden.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Her er vi strenge på telefonbruk. Hun går på en annen skole, så de snakket sammen hele tiden. De får snakke max en time om dagen.  Rett å slett for at de ikke skal glemme alt annet enn hverandre. De sees ikke så ofte. Kanskke en gang i uka. 

Anonymkode: 0b0f2...0dd

Stakkars. 

Anonymkode: c0a64...e1d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men kan de ikke styre dette selv? La de være litt selvstendige? Så lenge de vet når det er trening, middag og leggetid, kan de vel få lov til å styre innholdet i dagene selv? Ser virkelig ikke problemet

Anonymkode: 5b8af...304

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (46 minutter siden):

Er det en grunn til at du velger å ikke inkludere kjæresten hennes? Han kunne lett spist middag sammen med dere. Kunne også vært med på andre familie ting. Ofte når man blir kjæreste med noen, så blir de en del av familien. Enten man vil eller ikke. Angående det med hyppighet og de sterke følelsene de har for hverandre, så er dette normalt. Det er noe med det å være tenåring. Alt av følelser blir forsterket i den perioden.

Velger å ikke inkludere kjæresten? 😂 Han bor stort sett hos oss hver helg. Han har treninger hver eneste ukedag utenom fredag, vår datter har trening 3 dager, ofte fra kl 16. Hans familie ønsker også at han er hjemme på ukedager ifht trening og skole. Dette med ukedager er avklart av alle parter, jeg lurte først og fremst på hvordan andre familier gjør det generelt med kjærester.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosa Gnom skrev (49 minutter siden):

De er akkurat ferdig på barneskolen, det er ikke naturlig å inkludere en kjæreste på samme måte som om de skulle vært eldre og ha vært sammen i flere år. Enda i hvert fall. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mine tenåringer får ikke lov å ha kjærester, vil ikke at de skal være som «vanlige» norske jenter som har pult 10 gutter før de er 18 år, slutt å normaliser det.

Anonymkode: 38f35...a45

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mine tenåringer får ikke lov å ha kjærester, vil ikke at de skal være som «vanlige» norske jenter som har pult 10 gutter før de er 18 år, slutt å normaliser det.

Troll. Men det er da ingen grunn til å tro at ungdommer uten kjæreste har sex med færre enn de som har kjæreste med mindre den byttes ut månedlig. 

Anonymkode: ea486...fbe

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De er akkurat ferdig på barneskolen, det er ikke naturlig å inkludere en kjæreste på samme måte som om de skulle vært eldre og ha vært sammen i flere år. Enda i hvert fall. 

Sier du at forholdet deres er unaturlig?  Jeg forstår at de er veldig unge,men nå er situasjonen slik. Jeg hadde ikke likt det selv for å si det sånn, men har det noen gang virket å holde to personer som er glad i hverandre unna hverandre? Nei? Det har ikke det.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Troll. Men det er da ingen grunn til å tro at ungdommer uten kjæreste har sex med færre enn de som har kjæreste med mindre den byttes ut månedlig. 

Anonymkode: ea486...fbe

Jeg er ikke troll, jeg vil bare ikke at mine jenter skal være sånn.

kjærester på ungdomsskolen er bortkasta tid uansett, blir bare snørr og tårer og intriger. De skal fokusere på skolen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er vel ikke uvanlig at ungdomskjærester er sammen nesten konstant. Min får lov til dette også. Ser ingen grunn til å nekte så lenge det ikke går utover skole og andre plikter. 

Anonymkode: 9a3b5...d20

Enig 

Anonymkode: 3fcac...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor får de ikke være sammen i ukedager? Får hun ikke møte venner i ukedager heller?

Anonymkode: 338f1...66d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen overnattinger før de er 16. Bortsett fra det så bestemmer de selv så lenge de gjør de skal av lekser, aktiviteter og ta vare på venner.

Å deltajestyre en 8 klassing er for meg kontrollerende. Så klart gjør hun opprør.

Anonymkode: 3a4b8...c99

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er ikke troll, jeg vil bare ikke at mine jenter skal være sånn.

kjærester på ungdomsskolen er bortkasta tid uansett, blir bare snørr og tårer og intriger. De skal fokusere på skolen

kanskje du skal fokusere på noe annet enn kvinneguiden og?

Anonymkode: 338f1...66d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...