AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg syns jeg leser SÅ mye forskjellig og lurer på hva deres erfarkng med tretinoin er? Jeg har fått skrevet ut 0,05. Tenkte å starte med en kveld i uka, men så leser jeg på nett at så sjelden bruk ikke kommer til å ha noen effekt, samtidg som jeg leser at 0,05 er alt for sterkt å starte med og at huden min kommer til å bli dritstygg 😅 Noen som IKKE har fått tørr hud o.l av å bruke det? Jeg har ikke veldig sensitiv hud og syns ikke det svei eller klødde da jeg hadde det på, så tenker jo at det er et godt tegn? Anonymkode: a28d4...fb4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Sensitivitet for tretinoin kan jo variere, og det relativt vanlig å få utskrevet 0,025% til å begynne med. Samtidig er det ikke helt uvanlig å starte med 0,05% heller. Det er heller ikke meningen at du skal bruke tretinoin kun èn gang i uka for "all framtid", men det er anbefalt å starte gradvis for å venne huden til virkestoffet og så langt det går unngå irritasjon. Noen opplever såkalt "purging", men ikke alle. Jeg regner med at du har fått en beskrivelse av framgangsmåten hos legen som utskrev tretinoin til deg? Om ikke, så kan du påføre produktet èn kveld i uka i 4-6 uker, deretter øke til to kvelder (ikke påfølgende kvelder) de neste 4-6 ukene hvis det gikk bra osv. Huden din vil få økt behov for fukt, så det kan være greit å investere i en god fuktighetskrem med ingredienser som bl.a. ceramider. Vær obs på at kremen ikke bør inneholde eteriske oljer, alkohol eller mye parfyme, da dette kan virke irriterende på huden. Kanskje vil du også få behov for å supplere med et fuktserum, men dette vil du merke etterhvert. Vi går våren i møte, så du trenger også en solkrem med høy faktor, da tretinoin gjør huden mer solsensitiv. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå