Nysgjerrigperson Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Er master i logopedi på Nord Univeristet dårlig? Drømmen min er å ta master i logopedi. For å ta dette må jeg enten gå i Bodø eller ta ett årsstudium først for å kvalifisere meg på masteren på Univeristetet i Oslo. Har lest at masteren i Bodø er dårlig sammenlignet med andre univeristeter. Noen erfaringer eller meninger? Det viktigste er vel at man får riktig og god nok kunnskap til å bli en god og dyktig logoped? Tilleggsspørsmål: kan man jobbe som «ren» spesialpedagog med masteren i logopedi ved Bodø, som man kan med masteren fra UiO? Dette er noe jeg også ønsker å ha muligheten til. Hvis jeg tar den i Bodø kan jeg potensielt bli ferdig ett år før (da jeg kvalifiseres uten tilleggsutdanning). Ett annet (stort) pluss er at det er samlingsbasert. Er det verdt det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Spesialpedaogg er ikke en beskyttet tittel, så du kan jobbe som spesialpedagog med hvilken som helst master innenfor feltet. Du kan også jobbe som spesialpedagog uten master, men du må ha master hvis du ønsker å jobbe i PPT. Anonymkode: 14172...808 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Nysgjerrigperson skrev (34 minutter siden): Er master i logopedi på Nord Univeristet dårlig? Drømmen min er å ta master i logopedi. For å ta dette må jeg enten gå i Bodø eller ta ett årsstudium først for å kvalifisere meg på masteren på Univeristetet i Oslo. Har lest at masteren i Bodø er dårlig sammenlignet med andre univeristeter. Noen erfaringer eller meninger? Det viktigste er vel at man får riktig og god nok kunnskap til å bli en god og dyktig logoped? Tilleggsspørsmål: kan man jobbe som «ren» spesialpedagog med masteren i logopedi ved Bodø, som man kan med masteren fra UiO? Dette er noe jeg også ønsker å ha muligheten til. Hvis jeg tar den i Bodø kan jeg potensielt bli ferdig ett år før (da jeg kvalifiseres uten tilleggsutdanning). Ett annet (stort) pluss er at det er samlingsbasert. Er det verdt det? Logopeder på sykehus jobber mye med pasienter med svelg vansker og sykdom/skade i munnhule og svelg. Er det den veien du ønsker å gå? Anonymkode: c949c...024 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mim_madam Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden NTNU har også et masterløp i logooedi, men det er EVU da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrigperson Skrevet 4 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Spesialpedaogg er ikke en beskyttet tittel, så du kan jobbe som spesialpedagog med hvilken som helst master innenfor feltet. Du kan også jobbe som spesialpedagog uten master, men du må ha master hvis du ønsker å jobbe i PPT. Anonymkode: 14172...808 Tenker på typiske spesialpedagogiske jobber som krever master. Kan jeg for eksempel med en master i logopedi få jobb som spesialpedagog i PPT med arbeid innen spesifikke lærevansker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrigperson Skrevet 4 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Logopeder på sykehus jobber mye med pasienter med svelg vansker og sykdom/skade i munnhule og svelg. Er det den veien du ønsker å gå? Anonymkode: c949c...024 Ønsker ikke i utgangspunktet å jobbe på sykehus, men kan uten tvil være åpen for det Liker å jobbe med mennesker i alle aldre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nysgjerrigperson Skrevet 4 timer siden Forfatter #7 Del Skrevet 4 timer siden Mim_madam skrev (23 minutter siden): NTNU har også et masterløp i logooedi, men det er EVU da. NTNU er dessverre ikke aktuelt. Er kun UiO og Nord Univeristet det står mellom slik livssituasjonen er nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå