AnonymBruker Skrevet 4. februar #21 Del Skrevet 4. februar Her er det to ting. Taushetsplikt, og lojalitetsplikt. du plikter å holde deg taus om det som er taushetsbelagt, det har aldri fått meg til å vurdere mitt arbeidsforhold Lojalitetsplikten, du skal være lojal mot det arbeidsgiver bestemmer internt og eksternt, dette kan innebære å flytte på sannheten, det er ikke alltid ledergruppa har den samme realitetsforståelsen som de som har med kunder å gjøre, dette har medført at jeg har sluttet i jobber. jeg har jobbet med salg, der feks. leveringstidspunkt ikke kan overholdes, men er pålagt å selge og love mer en det som kan holdes, slutta! også vært med på å sette juniorer på oppdrag de ikke har den rette kompetanse til og derfor bruker tre ganger tiden, og hele tiden ble fakturert, slutta! dette ligger jo i grenselandet mellom taushetsplikt og lojalitetsplikt, det ble ikke avslørt ovenfor eksterne, men det kan tenkes kunder ble med videre...... Anonymkode: aa33d...5ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #22 Del Skrevet 4. februar Uansett hva eller hvem, så forholder jeg meg til helsepersonelloven. Anonymkode: 79ccc...c77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #23 Del Skrevet 4. februar Jobbet i matvarebransjen og jo lengre opp i næringskjeden jeg kom desto mer måtte jeg lyve, skjule, bortforklare overfor kundene og kollegaer. Det er en grunn til at jeg ikke handlet i den kjeden mer, kan du si.. Anonymkode: 8ffd4...b45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar #24 Del Skrevet 4. februar Nei, jeg lyver ikke. Jeg overholder taushetsplikten og sier av og til at dette kan/vil jeg ikke uttale meg om. Det er ikke alt som er opp til meg å bekrefte/avkrefte Anonymkode: 7a360...ca3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå