Gå til innhold

Lyver du hvis arbeidsgiver krever det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Her er det to ting. Taushetsplikt, og lojalitetsplikt.

du plikter å holde deg taus om det som er taushetsbelagt, det har aldri fått meg til å vurdere mitt arbeidsforhold

Lojalitetsplikten, du skal være lojal mot det arbeidsgiver bestemmer internt og eksternt, dette kan innebære å flytte på sannheten, det er ikke alltid ledergruppa har den samme realitetsforståelsen som de som har med kunder å gjøre, dette har medført at jeg har sluttet i jobber. jeg har jobbet med salg, der feks. leveringstidspunkt ikke kan overholdes, men er pålagt å selge og love mer en det som kan holdes, slutta!

også vært med på å sette juniorer på oppdrag de ikke har den rette kompetanse til og derfor bruker tre ganger tiden, og hele tiden ble fakturert, slutta!

dette ligger jo i grenselandet mellom taushetsplikt og lojalitetsplikt, det ble ikke avslørt ovenfor eksterne, men det kan tenkes kunder ble med videre...... 

Anonymkode: aa33d...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Uansett hva eller hvem, så forholder jeg meg til helsepersonelloven. 

Anonymkode: 79ccc...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet i matvarebransjen og jo lengre opp i næringskjeden jeg kom desto mer måtte jeg lyve, skjule, bortforklare overfor kundene og  kollegaer.

Det er en grunn til at jeg ikke handlet i den kjeden mer, kan du si.. 

Anonymkode: 8ffd4...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg lyver ikke. Jeg overholder taushetsplikten og sier av og til at dette kan/vil jeg ikke uttale meg om. 

Det er ikke alt som er opp til meg å bekrefte/avkrefte

Anonymkode: 7a360...ca3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...