AnonymBruker Skrevet 3. februar #61 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo det, men det går jo an å være rause med andre. Om kjæresten kløner med økonomien er det hennes problem, og hvis det verste som skjer er at hun må låne noen hundringser av og til, lar jeg det lett gå hvis hun ellers er bra. Anonymkode: 06046...1a3 For meg hadde det ikke vært aktuelt være sammen med noen som "må låne noen hundringser av og til". Å ha så lite økonomisk kontroll at man ikke engang har hundrelapper i bufferkonto eller tilgjengelig på kredittkort, men likevel spanderer rundt seg, det er veldig uansvarlig og ekstremt turnoff. Anonymkode: 59d76...716 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #62 Del Skrevet 3. februar Wow! Skammelig og pinlig det og måtte låne penger av kjæresten. Bra du viser at du er ansvarsfull og voksen 🚩 Anonymkode: 83d48...ea8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #63 Del Skrevet 3. februar Jeg har vært fattig selv, så jeg hadde lånt bort Anonymkode: d6ffa...242 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #64 Del Skrevet 3. februar Hadde reagert stort selv om det var mann eller søsken som spurte. Er ikke vant med slikt overhodet, veldig spesielt å ha så lite kontroll, og ingen buffer. Anonymkode: ba1e2...860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #65 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): De som vil finne feil eller er gjerrige vil reagere negativt. Det er snakk om kr 500,- ikke 5.000,-. Anonymkode: 50fcb...46d Hvis man har så liten kontroll over økonomien sin samt absolutt null i buffer, slik at man må låne 500 kroner av en ny kjæreste, så avslører man jo at man har null kontroll over egen økonomi. TS sier hun er blakk fordi hun har rotet med skattepenger og spandert for mye på andre. Hun har jo ingen oversikt over egen økonomi. Anonymkode: 6eb3e...52f 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #66 Del Skrevet 3. februar Det er helt i orden å spørre❤️ Bare ikke la det bli en vane. Fortell om din økonomiske knipe, og at du betaler tilbake så snart du får igjen. Anonymkode: 3398a...0bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
katties Skrevet 3. februar #67 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det hadde ikke jeg spurt om. Om du spør om å låne penger så tidlig i forholdet, så kommer det ikke til å bli første gangen du låner og det kommer bare til å skape dårlig stemning. Anonymkode: ff91b...054 Tja.... keg husker da jeg og mannen var sammen for 15 år siden og jeg var drittdårlig på økonomi. Senere så ble jeg bedre til å spare enn han, og han er god til å spare. Likevel: ville ikke anbefalt å låne penger så tidlig med mindre dette var et engangstilfelle og man har null planer om å gjøre det igjen. Det er liksom ikke et særlig godt førsteinntrykk. Er jo bare 500 kr da, men hadde vært forsiktig ærlig om hvor det hadde gått skjeis. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #68 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har vært fattig selv, så jeg hadde lånt bort Anonymkode: d6ffa...242 Ts er ikke fattig. Han/hun er et rotehue uten økonomisk styring Anonymkode: cf763...64f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #69 Del Skrevet 3. februar Hadde jeg lånt ut kr 500,- til en ny kjæreste? Helt klart ja. Hadde jeg reagert på at personen var økonomisk uansvarlig hadde jeg nok heller droppet ut tidligere. Har jeg ikke reagert inntil personen spør hadde jeg tenkt at dette ikke var noe problem og lånt ut (mest sannsynlig gitt bort) pengene. Men da snakker jeg om kr. 500,-. Hadde det vært snakk om mange tusen kroner hadde selvsagt saken vært en annen. Om personen fikk kr 500,- av meg og det senere viste seg at han stadig surret med penger ville jeg jo begynne å reagere etterhvert, men da er det snakk om et gjentakende mønster. Hadde ikke tenkt så mye over det hvis det ikke viste seg å bli et problem fremover. Hadde jeg selv spurt om å låne kr 500,- av en ny kjæreste? Aldri. Anonymkode: 636e3...560 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #70 Del Skrevet 3. februar Hvorfor i all verden skal du låne av kjæresten og ikke bare bruke kredittkortet fram til lønnen kommer inn? Anonymkode: 2a334...69f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cartman Skrevet 3. februar #71 Del Skrevet 3. februar 500 spenn tar man med mastercard 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #72 Del Skrevet 3. februar Penger er et element man normalt kan unngå å krangle over, i alle fall relativt tidlig i forholdet. Så snart man begynner å låne, og å skylde, så kan det raskt gå nedover hvis man ikke er ekstremt ryddig. Anonymkode: ea6c9...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #73 Del Skrevet 3. februar Aldri for tidlig når du jakter på en tøffel, en paypig. Da må de testes tidligst mulig. Anonymkode: 239a7...795 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #74 Del Skrevet 3. februar Herregud for noen svar her.... ka njeg tippe at mesteparten som svarer her enten er single eller aldri har hatt et langt forhold? Anonymkode: b6e3a...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #75 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud for noen svar her.... ka njeg tippe at mesteparten som svarer her enten er single eller aldri har hatt et langt forhold? Anonymkode: b6e3a...051 Heller motsatt. De fleste ved hvor viktig det er å ha orden på økonomi av erfaring. Anonymkode: ea6c9...0eb 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet 3. februar #76 Del Skrevet 3. februar Skaff deg et kredittkort, stort sett så burde du ikke bruke det, men det er en backup når det er krise. Renter på en 500lapp i noen uker er også forsvinnende lite. Går ikke an å være voksen også står det på en 500lapp. Da må man ha slike ting som sikring. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #77 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Heller motsatt. De fleste ved hvor viktig det er å ha orden på økonomi av erfaring. Anonymkode: ea6c9...0eb 500 kr etter at ts hsr spandert mye, er INGENTING å gnåle om Anonymkode: b6e3a...051 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #78 Del Skrevet 3. februar Er du blakk så spør heller foreldrene dine/ dine søsken/ en venninne. De har du et lengre forhold til og de kjenner deg godt. Ikke spør ny kjæreste. Men slutt å vær så spandabel med han hvis du har dårlig råd. Vær heller ærlig og si det som det er, at nå sliter du litt. Anonymkode: de93e...db6 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #79 Del Skrevet 3. februar Hadde ikke turt å spørre, men hadde gledelig gitt det til ny kjæreste. Anonymkode: 4c439...db9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #80 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 500 kr etter at ts hsr spandert mye, er INGENTING å gnåle om Anonymkode: b6e3a...051 Det er ikke beløpet det er snakk om, men man får en følelse av at personen har manglende kontroll på pengebruk. For meg ville det også kommet litt an på hva som var blitt spandert. Ville "lånt" (trolig overført 1000kr) og sagt at jeg ikke trengte de tilbake, men ville også snakket om at jeg ikke ønsker å bli påspandert så mye. Så ville jeg nok fremover forsøkt å se om "pengene brenner i lomma hans". Da ville vi ikke passet sammen. Så kommer det også an på alder. Lettere å forstå at man lever fra hånd til munn når man er ung. Jeg forstår også at ikke alle voksne har god råd, men da ville jeg ikke vært sammen med en som egentlig bruker penger han ikke har på unødvendige ting. Anonymkode: 59f67...7b7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå