AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Med tanke på Trumps varslede EU toll, har dere vurdert å binde renten? Anonymkode: b6762...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Nei, det har jeg ikke. Om det var en tid for å binde renten var det rundt koronatidene. Nå føler jeg det er litt sent for å gjøre en god deal. Men om man overhodet ikke tåler mer press på privatøkonomien ville jeg definitivt vurdert fastrente som en forsikring på at jeg ikke mister huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Den går nok desv opp. Ikke med det første, men i inneværende år. Anonymkode: 408e6...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden newman01 skrev (4 minutter siden): Nei, det har jeg ikke. Om det var en tid for å binde renten var det rundt koronatidene. Nå føler jeg det er litt sent for å gjøre en god deal. Men om man overhodet ikke tåler mer press på privatøkonomien ville jeg definitivt vurdert fastrente som en forsikring på at jeg ikke mister huset. Miste huset? Da må marginene være smale! Eller hvor mye kan den gå opp? Synes det er rart at det ikke snakkes mer om innvirkningen på norske forbrukeres økonomi i media.. ts Anonymkode: b6762...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Miste huset? Da må marginene være smale! Eller hvor mye kan den gå opp? Synes det er rart at det ikke snakkes mer om innvirkningen på norske forbrukeres økonomi i media.. ts Anonymkode: b6762...ba1 Forbrukernes økonomi? På hvilken måte? Amerikanske varer kan kanskje bli bittelitt dyrere som følge av en handelskrig? Er vel ikke så altfor mye amerikansk som produseres i USA uansett. Ville vært mer bekymret for norsk eksportindustri om Norge blir dratt med i handelskrigen mellom EU og USA. Vi er jo ikke med i EU, så vi kan risikere å ende på samme side som USA (på utsiden av unionen). Så da sitter vi her med et berg med fisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Miste huset? Da må marginene være smale! Eller hvor mye kan den gå opp? Synes det er rart at det ikke snakkes mer om innvirkningen på norske forbrukeres økonomi i media.. ts Anonymkode: b6762...ba1 Oppgangen styres i stor grad av hvordan krona er ihh til dollar. Den kan bli skyhøy i en langvarig handelskrig. Anonymkode: 408e6...b98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden newman01 skrev (2 minutter siden): Forbrukernes økonomi? På hvilken måte? Amerikanske varer kan kanskje bli bittelitt dyrere som følge av en handelskrig? Er vel ikke så altfor mye amerikansk som produseres i USA uansett. Ville vært mer bekymret for norsk eksportindustri om Norge blir dratt med i handelskrigen mellom EU og USA. Vi er jo ikke med i EU, så vi kan risikere å ende på samme side som USA (på utsiden av unionen). Så da sitter vi her med et berg med fisk Tror ikke det. Er det noe utlendingene skriker etter så er det Norsk laks, bakalao, olje/gass og ren strøm. Anonymkode: d1f21...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Har allerede bundet renten, gjorde det rett etter at Korona brøt ut. Så har fastrente i 5 år til 👌 Anonymkode: 731d1...425 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden newman01 skrev (4 minutter siden): Forbrukernes økonomi? På hvilken måte? Amerikanske varer kan kanskje bli bittelitt dyrere som følge av en handelskrig? Er vel ikke så altfor mye amerikansk som produseres i USA uansett. Ville vært mer bekymret for norsk eksportindustri om Norge blir dratt med i handelskrigen mellom EU og USA. Vi er jo ikke med i EU, så vi kan risikere å ende på samme side som USA (på utsiden av unionen). Så da sitter vi her med et berg med fisk Det er det jeg etterspør. Innvirkningen det har på norsk eksport vil vel ha en innvirkning på våre lommebøker, kronen og slik på våre lommebøker? Renten er for mange den største utgiftsposten i familieøkonomien, og selv om vi er forespeilet nedsatt rente i mars vil vel dette kunne bli påvirket ? Anonymkode: b6762...ba1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Make USA great(est.) Smart-ass.. Er det full proteksjonisme tullingen er ute etter? Snakk om å være blåøyd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden newman01 skrev (16 minutter siden): Forbrukernes økonomi? På hvilken måte? Amerikanske varer kan kanskje bli bittelitt dyrere som følge av en handelskrig? Er vel ikke så altfor mye amerikansk som produseres i USA uansett. Ville vært mer bekymret for norsk eksportindustri om Norge blir dratt med i handelskrigen mellom EU og USA. Vi er jo ikke med i EU, så vi kan risikere å ende på samme side som USA (på utsiden av unionen). Så da sitter vi her med et berg med fisk Ikke så gæli det da. Olje gass og vannkraft har vi og nok av 🤑 Anonymkode: 818ba...89a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Oppgangen styres i stor grad av hvordan krona er ihh til dollar. Den kan bli skyhøy i en langvarig handelskrig. Anonymkode: 408e6...b98 Vi må kvitte oss med NOK… det er alles privatøkonomi som blir taperen her. Vi blir stadig fattigere, alle mann. Anonymkode: da276...e97 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden PITTY skrev (4 minutter siden): Make USA great(est.) Smart-ass.. Er det full proteksjonisme tullingen er ute etter? Snakk om å være blåøyd. Jepp. Like autoritær som Putin, Kim Jung, og Xi i Kina. Anonymkode: d1f21...f76 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi må kvitte oss med NOK… det er alles privatøkonomi som blir taperen her. Vi blir stadig fattigere, alle mann. Anonymkode: da276...e97 Det er galt samme hva vi gjør. Anonymkode: 408e6...b98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ikke så gæli det da. Olje gass og vannkraft har vi og nok av 🤑 Anonymkode: 818ba...89a Veit ikke om det hjelper så mye med stor produksjon av olje og gass egentlig. Vi importerer rundt 80% av all drivstoff vi forbruker, så det blir fort tomt i landet, med skyhøye priser. Og vi eksporterer rundt 38 millioner måltider med fisk hver eneste dag. Med mindre vi skal legge om kostholdet vårt fullstendig blir det noe fisk til overs om vi blir rammet av en handelskrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden newman01 skrev (18 minutter siden): Veit ikke om det hjelper så mye med stor produksjon av olje og gass egentlig. Vi importerer rundt 80% av all drivstoff vi forbruker, så det blir fort tomt i landet, med skyhøye priser. Og vi eksporterer rundt 38 millioner måltider med fisk hver eneste dag. Med mindre vi skal legge om kostholdet vårt fullstendig blir det noe fisk til overs om vi blir rammet av en handelskrig For egen del bor jeg en halv time fra Svinesund. Sverige har redusert avgiftene på drivstoff, så det med bensin/dieselpris er jeg ikke bekymret for i det hele tatt. Anonymkode: d1f21...f76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Vi bør ikke gå over til Euro som valuta! Fader, det ville bære å bæsje på leggen. Uansett hva vi gjør vil det være konsekvenser. Jeg mener at sentralbanken bør kjøpe en betydelig mengde gull, kanskje også litt sølv til reservene sine. Det er svært, svært uansvarlig å ikke ha en beholdning av gull, spesielt nå når øst-europeiske land kjøper gull, kina og asiatiske land kjøper gull. Vi kan ende opp som keiserens nye klær = i stolleken helt naken. Oljefondet bør også ha en betydelig andel gull i porteføljen. Her tenker jeg 10-20%. Det vil kunne forsikre en god del av fondets verdier. Anonymkode: e6f82...6be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Trump lager spenning i verden 😄 Anonymkode: f10e5...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden newman01 skrev (1 time siden): Ville vært mer bekymret for norsk eksportindustri om Norge blir dratt med i handelskrigen mellom EU og USA. Vi er jo ikke med i EU, så vi kan risikere å ende på samme side som USA (på utsiden av unionen). Så da sitter vi her med et berg med fisk EU vil vel ha fisken og oljen vår? Jeg tror ikke at man lager tollmurer mot varet man trenger. Spørsmålet er vel alt mulig annet vi lager, som er viktig for at økonomien vår skal være robust, men som kan lages mange andre steder også. Anonymkode: 0bc74...8c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden newman01 skrev (2 timer siden): Nei, det har jeg ikke. Om det var en tid for å binde renten var det rundt koronatidene. Nå føler jeg det er litt sent for å gjøre en god deal. Men om man overhodet ikke tåler mer press på privatøkonomien ville jeg definitivt vurdert fastrente som en forsikring på at jeg ikke mister huset. Sånt er selvfølgelig vanskelig å spå, men jeg bandt renta i høst, først og fremst for å bedre min kortsiktige likviditet, men med tanke på hva den flytende renta ligger på nå og fastrenten jeg fikk, må det komme minst seks rentenedsettelser på under 18 måneder for at jeg skal tape på det. Anonymkode: c2223...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå