AnonymBruker Skrevet 3. februar #1 Del Skrevet 3. februar Hvorfor er du opptatt av hva andre mener om stilen din? Hvorfor betyr det noe hva som er on,at folk sier "du må kle deg etter alder/det der er du for gammal til å bruke",det der er "kjerring",retro, utdatert osv. Hvorfor betyr det noe? Er det ikke du selv som skal trives i det du har på? Og her spør jeg åpenbart ikke de som ikke bryr seg om det men de som sitter på kg og forteller at f.eks "ankelsokker og skinny jeans er så utdatert". Jeg vil vite hvorfor andres mening styrer stilen din? For er ikke det slitsomt? Anonymkode: b4625...345 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. februar #2 Del Skrevet 3. februar I den grad jeg bryr meg om hva andre mener om stilen min, så handler det nok om hvilket inntrykk jeg ønsker at stilen min skal gi. Jeg er 54 år, og ønsker ikke å framstå som at klesstilen min stagnerte en gang tidlig på 2000-tallet. Jeg jobber sammen med mye unge mennesker, så det kan ha sammenheng med det. Jeg ønsker også å framstå som noenlunde velkledd og profesjonell, uten at det blir for formelt, jeg kan godt gå i jeans på jobben. Nå bruker ikke jeg skinnyjeans (som jeg har forstått er på tur tilbake i trendbildet), men det er fordi jeg ikke kler det spesielt godt. For meg personlig handler det å være velkledd også om å bruke klær med snitt som passer kroppen, men innimellom kan jeg godt velge å bruke et plagg mer som et "statement" enn fordi det er flatterende, f.eks. en dressjakke med et maskulint snitt (jeg kler bedre innsvingte dressjakker). Når det er sagt, føler jeg egentlig ikke at andre styrer stilen min, for jeg kler meg jo i de klærne jeg selv liker og trives i, og bryr meg sånn sett ikke så mye om hva andre mener. Jeg synes det er hyggelig når jeg får komplimenter for stilen min, da, selv om det ikke er derfor jeg kler meg som jeg gjør Har etterhvert merket meg at de gangene jeg får komplimenter, er som regel når jeg har på et av favorittplaggene eller - antrekkene mine, så det synes vel at jeg føler meg vel i det 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 15:00 #3 Del Skrevet mandag kl 15:00 Jeg tenker ikke på hva andre mener om min stil - jeg går med det jeg liker. Men moten påvirker hva jeg liker - nå er jeg f.eks. veldig lei av ankelsokker og går ikke med det, og det er nok fordi det er umoderne, men ikke fordi andre synes det er stygt. Skinny jeans passer min stil, kroppsform og livsstil, så det bruker jeg fortsatt en del og kommer nok alltid til å gjøre. Men da går jeg med det med ting som passer, så det ser fint ut, selv om skinny jeans er «ut». Som nesten 50 går jeg aldri med magekorte topper, men det er ikke fordi andre sier at man ikke kan gå med det men fordi jeg ikke synes det er fint på voksne damer. Anonymkode: 3b02d...beb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:51 #4 Del Skrevet mandag kl 20:51 Jeg kler meg slik jeg vil, og noen kommenterer på at min stil er annerledes. Jeg brur meg ikke. Jeg liker fargene, komforten, passformen. Derfor jeg kler meg s9m jeg gjør. Anonymkode: 65a90...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 20:57 #5 Del Skrevet mandag kl 20:57 Jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene om stilen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet mandag kl 21:09 #6 Del Skrevet mandag kl 21:09 Andres meninger styrer ikke stilen min - jeg har alltid hatt en klesstil som har skilt seg litt ut og generert kommentarer (i voksen alder stort sett positive, i oppveksten litt mer ymse) - og i den grad den er påvirket av motebildet, er det fordi det styrer hva man til enhver tid får kjøpt. Men som @Roci er inne på - jeg er bevisst at hvordan jeg kler meg påvirker hvordan andre oppfatter meg, hva slags inntrykk jeg gir og hvordan jeg oppfattes, og det kan jeg ta hensyn til og bruke aktivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet mandag kl 21:28 #7 Del Skrevet mandag kl 21:28 jeg bryr meg overhode ikke hva folk måtte mene om stillen min. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:12 #8 Del Skrevet tirsdag kl 22:12 Phoenix Heart skrev (På 3.2.2025 den 22.28): jeg bryr meg overhode ikke hva folk måtte mene om stillen min. Men bryr du deg selv om stilen din? Vet at du går i uniform på jobb, blir det litt sånn at du bryr deg mindre når du er i sivil også? Anonymkode: 79981...a21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:13 #9 Del Skrevet tirsdag kl 22:13 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 10.10): Og her spør jeg åpenbart ikke de som ikke bryr seg om det Mardina skrev (På 3.2.2025 den 21.57): Jeg bryr meg ikke om hva andre måtte mene om stilen min. Så hvorfor svarer du, når TS spesifikt sier det ikke er rettet mot sånne som deg? Anonymkode: 225ca...9e8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:15 #10 Del Skrevet tirsdag kl 22:15 Fordi stilen din kan påvirke hvordan andre ser på deg og behandler deg. Anonymkode: b1d7f...e39 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:19 #11 Del Skrevet tirsdag kl 22:19 Bryr meg, men ikke så mye at det stopper meg fra å ha en stil jeg liker. Har ikke lyst til å gjøre noen ukomfortabel, men ønsker å føle meg attraktiv og håper den kler meg noen ganger. Anonymkode: 71f96...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 22:22 #12 Del Skrevet tirsdag kl 22:22 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Så hvorfor svarer du, når TS spesifikt sier det ikke er rettet mot sånne som deg? Anonymkode: 225ca...9e8 Fordi på et diskusjonsforum så vil det alltid komme svar som ikke direkte svarer på det ts spør om. Skal du "arrestere" meg, så får du arrestere de andre som har svart tilsvarende... 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 00:36 #13 Del Skrevet onsdag kl 00:36 AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 10.10): Hvorfor er du opptatt av hva andre mener om stilen din? Hvorfor betyr det noe hva som er on,at folk sier "du må kle deg etter alder/det der er du for gammal til å bruke",det der er "kjerring",retro, utdatert osv. Hvorfor betyr det noe? Er det ikke du selv som skal trives i det du har på? Og her spør jeg åpenbart ikke de som ikke bryr seg om det men de som sitter på kg og forteller at f.eks "ankelsokker og skinny jeans er så utdatert". Jeg vil vite hvorfor andres mening styrer stilen din? For er ikke det slitsomt? Anonymkode: b4625...345 Det handler vel om balanse ??? enten får man pes fordi man ikke bryr seg, fordi man bryr seg, hvis man er for drøy, hvis man er for generisk… altså. Hehe. Men spørsmålet er vel heller hvorfor folk tror at meningen deres er så interessant. Og ikke minst, hvorfor tilrettelegger ikke slike folk for at man kan mene likedan tilbake? 😛 det hviler en ekstrem arroganse bak det.. Anonymkode: 9da45...a65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 02:30 #14 Del Skrevet onsdag kl 02:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fordi stilen din kan påvirke hvordan andre ser på deg og behandler deg. Anonymkode: b1d7f...e39 Dette. Har lyst til å gå full country/Texas stil, men det er ikke sosialt akseptert i Norge uten å bli sett på som spesiell. Anonymkode: af676...acc 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:51 #15 Del Skrevet onsdag kl 16:51 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Dette. Har lyst til å gå full country/Texas stil, men det er ikke sosialt akseptert i Norge uten å bli sett på som spesiell. Anonymkode: af676...acc I mine øyne er å være spesiell og unik et kompliment. Jæv** kjedelig om alle er like! Anonymkode: b4625...345 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet onsdag kl 20:06 #16 Del Skrevet onsdag kl 20:06 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Men bryr du deg selv om stilen din? Vet at du går i uniform på jobb, blir det litt sånn at du bryr deg mindre når du er i sivil også? Anonymkode: 79981...a21 Jo, selv bryr jeg meg, til en vis grad, men ikke hva andre tenker, for jeg kan fint gå med skinny jeans som et eksempel. Selv om det ikke er på mote lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:38 #17 Del Skrevet onsdag kl 20:38 Jeg bryr meg vel ikke så mye, og jeg har vel aldri vært så opptatt av hva som er mote og ikke. Jeg liker tidløs og feminin stil, men like mye i garderoben består jo av andre ting sånn egentlig. Jeg er veldig opptatt av at snittet kler meg, og at klærne er behagelig å ha på. Vokste opp i skinny jeans-perioden og får helt panikk av tanken på jeans i det store og hele. Jævla tvangstrøye Og så er jeg er nok litt snobb med at jeg liker gode stoffer som kashmir, ull, silke osv. Jeg har ikke et behov for å skille meg ut på noe vis, så er nok litt kjedelig:P Anonymkode: 5c523...c6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:34 #18 Del Skrevet torsdag kl 00:34 Jeg bryr meg ikke i den forstand at jeg kler meg for andre, men jeg bryr meg som i at jeg blir oppriktig glad og føler meg bedre hvis folk kommenterer positivt at jeg har en fin stil. Men jeg har en ganske alternativ stil, så jeg må jo ærlig innrømme at det er veldig hyggelig å høre at jeg kler meg bra. Anonymkode: 0e661...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 02:21 #19 Del Skrevet torsdag kl 02:21 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Dette. Har lyst til å gå full country/Texas stil, men det er ikke sosialt akseptert i Norge uten å bli sett på som spesiell. Anonymkode: af676...acc Er jo lekkert da Anonymkode: af676...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonne Skrevet torsdag kl 05:50 #20 Del Skrevet torsdag kl 05:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jo lekkert da Anonymkode: af676...acc Ja veldig fin stil. Tror ikke jeg hadde turt å gå sånn selv men jeg synes det er kult hvis andre går sånn💚 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå