Gå til innhold

Hvorfor er du opptatt av hva andre mener om stilen din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor er du opptatt av hva  andre mener om stilen din? Hvorfor betyr det noe hva som er on,at folk sier "du må kle deg etter alder/det der er du for gammal til å bruke",det der er "kjerring",retro, utdatert osv.  Hvorfor betyr det noe? 

Er det ikke du selv som skal trives i det du har på?

Og her spør jeg åpenbart ikke de som ikke bryr seg om det men de som sitter på kg og forteller at f.eks "ankelsokker og skinny jeans er så utdatert". 

Jeg vil vite hvorfor andres mening styrer stilen din? For er ikke det slitsomt?

Anonymkode: b4625...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den grad jeg bryr meg om hva andre mener om stilen min, så handler det nok om hvilket inntrykk jeg ønsker at stilen min skal gi. Jeg er 54 år, og ønsker ikke å framstå som at klesstilen min stagnerte en gang tidlig på 2000-tallet. Jeg jobber sammen med mye unge mennesker, så det kan ha sammenheng med det. Jeg ønsker også å framstå som noenlunde velkledd og profesjonell, uten at det blir for formelt, jeg kan godt gå i jeans på jobben. Nå bruker ikke jeg skinnyjeans (som jeg har forstått er på tur tilbake i trendbildet), men det er fordi jeg ikke kler det spesielt godt. For meg personlig handler det å være velkledd også om å bruke klær med snitt som passer kroppen, men innimellom kan jeg godt velge å bruke et plagg mer som et "statement" enn fordi det er flatterende, f.eks. en dressjakke med et maskulint snitt (jeg kler bedre innsvingte dressjakker). 

Når det er sagt, føler jeg egentlig ikke at andre styrer stilen min, for jeg kler meg jo i de klærne jeg selv liker og trives i, og bryr meg sånn sett ikke så mye om hva andre mener. Jeg synes det er hyggelig når jeg får komplimenter for stilen min, da,  selv om det ikke er derfor jeg kler meg som jeg gjør :) Har etterhvert merket meg at de gangene jeg får komplimenter, er som regel når jeg har på et av favorittplaggene eller - antrekkene mine, så det synes vel at jeg føler meg vel i det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...