Gå til innhold

Trives ikke i ny jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg startet i ny jobb i desember. Føler ikke at dette er jobben for meg. Mulig jeg savner gamle-jobben, men i denne jobben er det lite samhold og føler ikke jeg mestrer noen av oppgavene. Jeg valgte å slutte i forrige jobb pga for lang reisevei til jobben, 1 time morgen og ettermiddag ble for tungt i lengden. Denne jibben er 10 min unna hjemmet.  Det er utlyst en annen stilling jeg vil søke på men usikker på om jeg får meg til det. Nåværende stilling er en privat bedrift, og det tok 3 mnd før jeg kunne starte i stillinga. Da hadde den stått vaksnt pga sykemelding i flere mnd. I tillegg vil en annen stilling bli ledig i bedriften der leder må inn med opplæring om kort tid. Om noen måneder skal en annen med en viktig stilling si opp pga flytting. Så det blir tynt i rekkene framover. Derfor tenker jeg det vil være ekstremt illojalt av meg å si opp nå, og ekstremt illojalt å søke ny jobb etter så kort tid. Vet ikke om jeg ville tort å nevne det for leder en gang, og det får meg til å føle meg enda mer uredelig. Men jeg føler bare at dette ikke var som jeg så for meg. Det er masse rot fra da stillingen sto tom, nytt fagområde å sette seg inn i, lite kollegial støtte. Føler andre ansatte blir sure når jeg gjør det som er mitt ansvar, da alle har måtte gjøre alt fra da stillingen stod vakant. Så da kommer det kommentarer og råd, som ikke står i stil med hverken lovverk eller etikk. Føler ikke det er rom for kritisk refleksjon, og føler sjefen er sur og mutt. Før jeg startet var han overstrømmende hyggelig. Nå virker han sur, sliten og overarbeidet. I tidligere jobb gikk jeg hjem med følelsen av å ha gjort en god jobb, nå føler jeg bare på utilstrekkelighet. Vet jeg bør tenke på meg selv, men vet også at om jeg slutter nå så setter jeg bedriften i en knipe. 

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: cb330...618

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Byttet jobb. Ingen som takker deg for å bli værende i en jobb du mistrives. 

Anonymkode: 9c0ea...896

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt jobb. Du er vel ikke ansvarlig for bemanning?

Anonymkode: 2aab1...bc2

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt jobb, om de vil at folk skal bli værende får de gjøre noe som folk har lyst å bli der

Anonymkode: 43023...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du finner deg en annen jobb.

Dette er jo en av grunnene til at man har prøvetid.

Anonymkode: 5c633...bc2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hva ville du gjort? 

Anonymkode: cb330...618

Jeg står nærmest i nøyaktig samme situasjon, men jeg har stått i jobben i ca 3 mnd nå og virkelig forsøkt å se om jeg trives. Jeg har en lederstilling og har dermed hatt mulighet til å ta noen grep som har bedret arbeidsdagen min, har du tilsvarende muligheter? Jeg føler meg også illojal mtp at jeg egentlig ser ut til å være godt likt, og sosialt sett er det greit her, og jeg har ansatte som ser ut til å ha akseptert meg og begynt å bygge relasjoner med meg. Likevel er det flere forhold som gjør at jeg ikke ser frem til å gå på jobb, som jeg mest sannsynlig ikke får gjort noe særlig med.

Langsiktig tror jeg at denne jobben vil gjøre meg syk. Da er jeg ikke til nytte for noen.. ingen skal grue seg for å gå på jobb over en lengre periode. Ikke du og ikke meg. Da må man heller ha såpass mye egeninnsats og innsikt at man gjør noe med saken først som sist.

Jeg har allerede begynt å søke på andre stillinger. Det burde du også gjøre om du kjenner at dette ikke er noe for deg. Det er en ærlig sak. 

Anonymkode: 4d072...093

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bytt jobb – du skylder ikke jobben noe!

Jeg begynte i en ny jobb i januar, men sa opp allerede etter noen dager med opplæring. Fra dag to fikk jeg en dårlig magefølelse som sa at dette ikke passet meg. For min egen del, og for arbeidsgivers skyld, var det best å avslutte før jeg ble sittende fast i noe jeg ikke trives med. På den måten kan de finne noen som virkelig ønsker stillingen, og jeg unngår å holde ut med noe jeg mistrives med.

Anonymkode: f14f1...b62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bytt jobb – du skylder ikke jobben noe!

Jeg begynte i en ny jobb i januar, men sa opp allerede etter noen dager med opplæring. Fra dag to fikk jeg en dårlig magefølelse som sa at dette ikke passet meg. For min egen del, og for arbeidsgivers skyld, var det best å avslutte før jeg ble sittende fast i noe jeg ikke trives med. På den måten kan de finne noen som virkelig ønsker stillingen, og jeg unngår å holde ut med noe jeg mistrives med.

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Langsiktig tror jeg at denne jobben vil gjøre meg syk. Da er jeg ikke til nytte for noen.. ingen skal grue seg for å gå på jobb over en lengre periode.

Anonymkode: 4d072...093

Jeg tenkte også det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bytt jobb. Å ikke trives på jobb vil bare være en belastning.

Anonymkode: 067b1...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søk nye jobber og bytt så raskt det lar seg gjøre. Du har først og fremst ansvar for ditt eget ve og vel, ingen andres. 

Anonymkode: 1e6da...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...