AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Det er en gjeng som skal ha fest og bruke penger som opparbeides jevnt og trutt, en ting jeg ikke har vært med på fordi det kræsjer med jobben min. Jeg var med før. Tenker at jeg bør bidra økonomisk, men litt usikker på beløpet. Det bestilles mat, type catering/tapas, ikke drikke inkludert. I underkant av ti personer vil jeg tro. Virker 200 kr rimelig? At jeg kommer bør ikke være noe tapsprosjekt, det tar seg ikke godt ut. Anonymkode: 8df4c...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Spør hva de andre tenker er et akseptabelt beløp. Anonymkode: 3d176...20a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spør hva de andre tenker er et akseptabelt beløp. Anonymkode: 3d176...20a Da er det fare for å ikke få svar eller at de sier at jeg ikke trenger å betale. Vi har en Messenger-chat. De andre har bidratt med pengebeløp på et vis, men det er også snakk om å tjene penger til "kassa". Hvis jeg for eksempel bidro med 200 kr fordelt over det siste halvåret (og ikke bare betaler nå rett før festen) ville jeg kanskje vært komfortabel med å bare komme og ikke overføre mer. Anonymkode: 8df4c...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden 200 er for lite. Anonymkode: d0247...307 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Hva ca legger folk i denne potten per måned da? Og hvor lenge har de spart til denne festen? Er du ute etter komme deg billigst unna, eller bidra like mye som de andre? Anonymkode: 03b6b...0d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva ca legger folk i denne potten per måned da? Og hvor lenge har de spart til denne festen? Er du ute etter komme deg billigst unna, eller bidra like mye som de andre? Anonymkode: 03b6b...0d0 Du kan nesten sammeligne med et tippelag. Man bidrar med små beløp og vinner litt. Det har ikke vært gratis for noen av de andre. Jeg tenker at jeg bør betale nok til at det ikke er åpenbart at jeg får mat som er mer verdt enn bidraget, at det blir et irritasjonsmoment. Hvis jeg betaler 200 kr og min andel av maten er verdt 250 kr, så er ikke det så galt. Anonymkode: 8df4c...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du kan nesten sammeligne med et tippelag. Man bidrar med små beløp og vinner litt. Det har ikke vært gratis for noen av de andre. Jeg tenker at jeg bør betale nok til at det ikke er åpenbart at jeg får mat som er mer verdt enn bidraget, at det blir et irritasjonsmoment. Hvis jeg betaler 200 kr og min andel av maten er verdt 250 kr, så er ikke det så galt. Anonymkode: 8df4c...3f6 Hvis du syns 200kr er ok, så gjør du det sånn. Jeg er enig med en over her om at 200kr er for lite hvis de skal ha catering. Jeg hadde nok spurt de andre om beløp, eller sagt i en felleschat at jeg kan kjøpe med noen vinflasker til fellesen, eller noe sånt. Anonymkode: 38ac0...bb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden De har vel en oversikt over hvor mye denne festen koster per person? Anonymkode: bb6a8...391 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De har vel en oversikt over hvor mye denne festen koster per person? Anonymkode: bb6a8...391 Det er én person som tilsynelatende styrer innkjøpene og som er "kasserer". Synes det virker ganske spesielt, er ikke særlig demokratisk, men da slipper de andre. Jeg er skeptisk til pengebruken, men har ingen grunn til å mistenke at vedkommende tar av felleskasss. Blir ikke nødvendigvis 100 % rettferdig om man regner ut hver enkelt persons andel av gildet. Folk har også bidratt ganske ulikt. Anonymkode: 8df4c...3f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Det er én person som tilsynelatende styrer innkjøpene og som er "kasserer". Synes det virker ganske spesielt, er ikke særlig demokratisk, men da slipper de andre. Jeg er skeptisk til pengebruken, men har ingen grunn til å mistenke at vedkommende tar av felleskasss. Blir ikke nødvendigvis 100 % rettferdig om man regner ut hver enkelt persons andel av gildet. Folk har også bidratt ganske ulikt. Anonymkode: 8df4c...3f6 Hva legger du i at folk har bidratt ulikt da? Hva har de andre bidratt? Anonymkode: c2038...363 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå