Gå til innhold

Dere i 20 årene, irriterer gamle folk dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 28, og irriterer meg mer over den yngre generasjonen. Makan til egosentriske mennesker skal man lete lenger etter. Alt skal være tilrettelagt etter dem, uten å ta hensyn til sine de rundt seg.

Sikkert derfor jeg alltid har foretrekket med å være med de som er 30+.

Anonymkode: 5cede...63c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva mener du med hvorfor (why = hvorfor på norsk til de som ikke visste det)? Jeg lurer på fordi du hevder å ha livsvisdom.

Nei. Jeg tar det ikke for gitt at du har visdom utelukkende basert på at du er eldre. Moderne medisin har kommet så langt at til og med idioter blir gamle.

Anonymkode: da039...8c1

Næmen,  så søt og hyggelig du er da? 

Folk, spesielt mellom 25-27, og spesielt kvinner er sykt irriterende. De tror de kan alt og skal gjøre en galaktisk karriere og det fort. De skal lede EMD eller bli generalsekretær i FN. 

Vi gamle, som kan fag og har erfaring har en annen dybdekunnskap, bør jo dele den. Jeg pleier å gi de jeg har på opplæring en stor, men ikke kritisk oppgave.

De som har en fremtid hos oss, gjør så godt de kan og spør om hjelp når de står fast eller er i tvil. Det er de beste folka.

De ytterst få som dundrer på og mestrer alt, er kanskje på feil sted. De lærer vi ikke opp mer og lar de ta saker fordi de vil forsvinne likevel.

De som dundrer på, ikke skaffer seg forankring i resultatet og feiler, får vi se på. Noen skjønner at de burde gjort det annerledes og lærer av sine feil, andre må vekk. 

Nå hva tenker du anonym 8c1? 
Fått noe livsvisdom? 

Endret av A new man
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.40):

Nei, men de som er så gamle at de stopper opp og snur hele kroppen bare for å se hvem som skal gå forbi eller lignende irriterer meg. Kan de ikke bare gå videre og ikke bry seg om at en person går forbi? Irriterer meg også når de er veldig treige i kassa på butikken fordi de skal stirre på alt og alle.

Anonymkode: 5a0d7...d29

Stirring er en straffbar handling og krever politianmeldelse. Uønskede blikk er seksuelle overgrep og skal straffes som sådan.

Anmeld overgriperen!

Anonymkode: d39f7...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.27):

Vet ikke om dere ser på 40 årene som gammalt , men gjerne det og . Men mid 50 og 60 årene, er de ikke litt for trenger og krever for mye? 

Anonymkode: fc327...156

Jeg krever ikke , det har jeg aldri gjort.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte ja. Jeg blir irritert på eldre fordi dem mener noe om hvordan jeg burde leve livet mitt, og valgene jeg tar for meg. 

eller som klager over at det ikke blir servert kake hver gang det er noe, men også klager på at folk er tykke. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.27):

Vet ikke om dere ser på 40 årene som gammalt , men gjerne det og . Men mid 50 og 60 årene, er de ikke litt for trenger og krever for mye? 

Anonymkode: fc327...156

Jeg tror det også kommer litt an på personligheten til den som er eldre også. For det er store forskjeller på hvor raske de er, oppdatert på teknologi de er og evt hvor mye de farter rundt er aktiv og intr. Jeg kjenner folk i 50-60 som er kvikke og raske, oppdaterer seg og kan være noen skikkelige arbeidsjern, også kjenner jeg noen i helt andre enden av skalan.  Vi har også tilfeller der vi har yngere som bare trenger og krever, kanskje det også de som ender opp som treige og krevende når de blir eldre😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

A new man skrev (På 2.2.2025 den 23.30):

Why? 
Tror du ikke at eldre har noe å komme med? 

Forsøker du å gjøre deg yngre enn du er ved å bruke norwenglish?

Anonymkode: 46bab...54d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 19.12):

Stirring er en straffbar handling og krever politianmeldelse. Uønskede blikk er seksuelle overgrep og skal straffes som sådan.

Anmeld overgriperen!

Hvilken paragraf bruker du for stirring? Folk har forskjellig måte å bruke øynene på og det som ser ut som stirring for deg er " å se" for andre. 

Anonymkode: 1363b...872

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2025 den 19.12):

Anmeld overgriperen!

Herregud, har blitt anklaget for dette selv. Ikke kjekt. Enig at stirring ikke er  greit, men man kan stå i egne tanker. Vet ikke hvor seriøs du er

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.40):

Nei, men de som er så gamle at de stopper opp og snur hele kroppen bare for å se hvem som skal gå forbi eller lignende irriterer meg. Kan de ikke bare gå videre og ikke bry seg om at en person går forbi? Irriterer meg også når de er veldig treige i kassa på butikken fordi de skal stirre på alt og alle.

Anonymkode: 5a0d7...d29

Mange av disse er demente/har begynnende demens. 

Og selv om du bare er 13 år nå, utvikler nok du også litt innsikt og empati med årene.

Anonymkode: ce25d...f0a

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.2.2025 den 18.06):

Forsøker du å gjøre deg yngre enn du er ved å bruke norwenglish?

Anonymkode: 46bab...54d

Nei, på ingen måte. Jeg er fullt klar over min egen alder og står godt i det på alle måter. 

Tok det riktignok litte grann tungt da guttungen på nitten ble sterkere enn meg, men det er livets gang. 

Skjønner det var en tabbe å skrive "Why", satt på telefon og det er raskere å skrive enn "Hvorfor". 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.34):

Tror ikke 20-åringer en gang bryr seg nok om oss middelaldrende til å irritere seg over oss...vi er nok ikke på deres radar i det hele tatt

Anonymkode: bce7c...7df

hehe, ja, dette er nok det som ligger nærmest "sannheten". 

Anonymkode: bcb64...a27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enda en "hihihi, jeg skriver gamle folk i overskriften og mener 50-åringer, nå blir det sikkert artige reaksjoner"-tråd. 

Anonymkode: d4fec...19c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...