Gå til innhold

jeg har tatt min sønns tlf i et halvt år og har ikke tenkt å gi den tilbakke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

jeg har fant ut at min sønn (16) driver med nicotin. når jeg fant ut av dette så tok jeg tlf-en hans. det har nå gått et halvt år å han masser og masser om mobilen, dag in og dag ut. han har ikke sluttet med snus. jeg sier at han ikke får den tilbake før han har gått flere uker uten nicotin. han har heller ikke lov å gå ut eller være med venner på fri tiden før han slutter. han truer med å gå til barnevernet og jeg lurer på om jeg gjør noe galt

Anonymkode: c4669...ab1

Her harmonerer ikke konsekvensen i tråd med handlingen overhodet, så dette føler jeg blir feil. Med det sagt hadde jenta mi problemer med nettvett og SoMe og jeg truet med å ta telefonen hennes for et år om jeg fant et eneste di€kpic eller n@kenbilde til.. og det gjorde jeg selvsagt.. så ja, jeg tok telefonen hennes og gav henne en analog telefonen til hverdagsbruk. Hun hadde tilgang til sine SoMe kontoer på min telefon (jeg byttet alle passordene og de var kun tilgjengelig på min reserve tlf). Tilgangen var der når hun spurte, men hun måtte sitte i stua mens hun var aktiv. Veldig lite moro, men likevel så var muligheten der til å ikke være helt huleboer. Og hun kunne ringe og tekste så mye hun ville. Holdt ord, hun fikk telefonen tilbake etter et år og vi har ikke hatt problemer siden.

Anonymkode: 4a601...46a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

jeg har fant ut at min sønn (16) driver med nicotin. når jeg fant ut av dette så tok jeg tlf-en hans. det har nå gått et halvt år å han masser og masser om mobilen, dag in og dag ut. han har ikke sluttet med snus. jeg sier at han ikke får den tilbake før han har gått flere uker uten nicotin. han har heller ikke lov å gå ut eller være med venner på fri tiden før han slutter. han truer med å gå til barnevernet og jeg lurer på om jeg gjør noe galt

Herregud, håper du troller 🤣

Anonymkode: 819de...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha altså.. tydelig det er tenåringen som skriver her. 

Anonymkode: d189c...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Her harmonerer ikke konsekvensen i tråd med handlingen overhodet, så dette føler jeg blir feil. Med det sagt hadde jenta mi problemer med nettvett og SoMe og jeg truet med å ta telefonen hennes for et år om jeg fant et eneste di€kpic eller n@kenbilde til.. og det gjorde jeg selvsagt.. så ja, jeg tok telefonen hennes og gav henne en analog telefonen til hverdagsbruk. Hun hadde tilgang til sine SoMe kontoer på min telefon (jeg byttet alle passordene og de var kun tilgjengelig på min reserve tlf). Tilgangen var der når hun spurte, men hun måtte sitte i stua mens hun var aktiv. Veldig lite moro, men likevel så var muligheten der til å ikke være helt huleboer. Og hun kunne ringe og tekste så mye hun ville. Holdt ord, hun fikk telefonen tilbake etter et år og vi har ikke hatt problemer siden.

Du straffet din datter fordi gutter sendte henne uønskede dickpics? Victim blaming?

Anonymkode: f970a...aec

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg håper dere alle som svarer forstår at dette er et elendig forsøk på å "trolle".  

Anonymkode: 2e20f...2a7

Nei, det er jo nicotin.

Anonymkode: 337d6...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og selvsagt har TS forduftet fra tråden. Som troll ofte gjør.

Anonymkode: d29c0...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette var drøyt. Hvor gammel er han? 

Anonymkode: bdbaa...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du straffet din datter fordi gutter sendte henne uønskede dickpics? Victim blaming?

Anonymkode: f970a...aec

Eh, nei det gikk begge veier for hun sendte det de spurte etter, både bilder og videoer. Det ble et massivt greie, flere politianmeldelser av bl.a voksne menn og det hele var ute av kontroll. Politiet hadde tlf inne hos seg i månedsvis for å bla igjennom den fordi det var så mye på gang, jeg velger å forkorte historien her. Men det var virkelig ute av kontroll, og det gikk begge veier. 

Det er heldigvis ikke slik nå, hun trengte pausen og har gått i terapi siden. Hun har lagt alt bak seg og fungerer som en helt normal 17 åring i dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville gitt tilbake telefonen for lenge siden. Målet ditt var vel at han skulle slutte å snuse, men det du prøver på virker ikke. Han liker snus mer enn telefon. 

Anonymkode: 83952...909

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: 07a10...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du gjør noe galt. Du gir han tlf og friheten tilbake og så kutter du ut å mase om den snusen. Du er rett og slett en diktator som gjør livet til sønnen din surt. Fy.

Anonymkode: 206c3...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husarrest resten av livet som ung eller? Hadde tatt smartphonen hans, kjøpte en billig mobil han kan ringe og sende sms med og latt han være med venner. Så lenge han bor under ditt hus og er under 18 er det dine regler, men synes du er drøy, ja. Han må jo fåvære med venner!!!!

Anonymkode: d5abb...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Er snusen du skal fjerne, ikke mobilen.

Anonymkode: 84053...3d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære vene. 

Han er 16. Snus er selfølgelig ikke noe foreldre støtter. 

Men om noen tar fra deg. 

1. Noe man er avhengig av

2. Ikke får ha kontakt med venner

3. Tviler på det det er en god relasjon når du drar det så langt. 

Når du tvinger ham til å slutte er det som om noen puster deg i nakken konstant. Gi han tlf så kanskje det slår ut omvendt. 

Hva med å inngå et kompromiss heller?

Jeg tenker og han kan bli ganske utfor mentalt og det kan gå skeivt ut på andre kanter. Var glad det ikke er alkohol eller rus. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Årets verste foreldre. Du kunne ikke vært verre. 

Anonymkode: 77e7c...186

Kunne ikke vært verre faktisk. Du vet det finnes foreldre som seksuelt misbruker ungene sine? Banker dem? Sulter dem? Dreper dem? 

Og det er ganske utrolig at ingen skjønner at ts er et troll. Og mest sannsynlig 10 år gammel. 

Anonymkode: fab9c...617

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bacteria skrev (21 timer siden):

Hadde ikke likt at tenåringen begynner med dritten jeg heller, men dette var drøyt. 
Ikke får lov å gå ut? Herreminhatt. 
Hadde kontaktet barnevernet jeg og om jeg var 16-åringen. Husk at om to år regnes han som myndig, da gjør han som han vil. Han kan tom bestemme hvor mye kontakt han ønsker å ha med deg.
En mer passende reaksjon er å ikke gi ham lommepenger, si at han må finansiere uvanen selv. 

Hvor får han snusen fra? Han har ikke tlf, får ikke gå ut… men har snus. 
tror dette er en trolletråd, men reelt, så hadde jeg ikke gitt han lommepenger heller, så fikk han heller skaffe seg en jobb og finansiere snusing selv. 

Anonymkode: 12d57...8cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har han en snusdealer som kommer hjem til han og gir han snus gjennom vinduet? Gratis ? Eller, hvor pokker får han snusen fra når han ikke får gå ut? 
Tror dette er tull, mangler litt logikk . Ellers, og ta fra en 16 åring mobilen og nekte han og gå ut i et halvt år er galskap . Han er gammel nok og flytte for seg selv. Ja, han burde ringe barnevernet , eller bare ta telefonen og bryte opp døra . Og skaffe seg en jobb og komme seg vekk. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har han en snusdealer som kommer hjem til han og gir han snus gjennom vinduet? Gratis ? Eller, hvor pokker får han snusen fra når han ikke får gå ut? 
Tror dette er tull, mangler litt logikk . Ellers, og ta fra en 16 åring mobilen og nekte han og gå ut i et halvt år er galskap . Han er gammel nok og flytte for seg selv. Ja, han burde ringe barnevernet , eller bare ta telefonen og bryte opp døra . Og skaffe seg en jobb og komme seg vekk. 

Jeg fikk de på skolen til å gi meg røyk. Jeg ga de penger dagen før, og neste dag hadde jeg sigaretter i hånden. 👍

Anonymkode: 206c3...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 22.19):

du bør ihvertfall ikke sutre og grine den dagen du ikke blir invitert til noe som helst, eller at din sønn aldri kontakter deg. hva faen er problemet? ... det er SNUS... ikke mdma, molly, eller heroin. det er hans kropp og han er gammel nok til å vite konsekvensene. la han gjøre det. hva har mobilen hans med snusing å gjøre egentlig? 

JA det du gjør er galt. enn å sabotere hele den sosiale omgangen til sønnen din, og ditt forhold til han over SNUS, ærlig talt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han faktisk kontakter barnevernet så har han ganske god sak mot deg. Ifølge barnevernet har ikke vi foreldre lov til å frata barna våres mobiltelefon (helt absurd men dette har jeg fått høre personlig fra noen som jobber i barnevernet). Vi har heller ikke lov til å nekte de å gå ut og være med venner innenfor rimelige tidspunkter. Så mitt råd er; la han få tilbake livet sitt, for det er ikke noe du har krav på å råde over, spesielt ikke i en slik alder ... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...