Gå til innhold

Jeg sa jeg elsker deg, han visste ikke..

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Han sier han aldri har sagt det til noen. Så da er jeg usikker på om han enten klarer å definere følelsen, eller bare aldri har møtt noen som han er der med. Inkludert meg.. 

Anonymkode: 5d9a6...c7a

Har han barn? Hvis han aldri har sagt det til barna sine, så KAN det tyde på en følelsesmessig avstumpet mann.

Anonymkode: 5d64a...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg vil som mann bare si at han er ærlig med deg. Det ordet jeg elsker deg er en sviske så dum at en normal mann kan få mark. Jeg vil tro at de som sier det bare jatter med for at det føles riktig og forventet, men betyr det noe mer enn for en som ikke orker det? Nei. Det er det samme som å gå leie hverandre, ja det er for noen, men ikke for alle. Det betyr ikke at man er noe mindre glad eller elsker noen mindre. 

Jeg hadde roet ned elsker-pratet, og heller sett verdien i de fine dagene dere eventuelt har sammen. De er mer verdt enn tomme ord. 

Anonymkode: 5c99a...fc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har han barn? Hvis han aldri har sagt det til barna sine, så KAN det tyde på en følelsesmessig avstumpet mann.

Tullball, han er jo en mann som bruker glad i deg-setningen. Elsker deg er en jævla sviske som er kvalmende for enhver mann, med mindre han er en skjult psykopat som spiller med eller at mannen er en veik lynk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BaconPotet skrev (9 timer siden):

Jeg mener at når man elsker noen, så gjør man det livet ut, man er villig til å ofre ganske mye og litt til for personen. Ellers er man bare glad i personen. 

Tenk hva man er villig til å gjøre for barna sine da vet man hva det vil si å elske noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tullball, han er jo en mann som bruker glad i deg-setningen. Elsker deg er en jævla sviske som er kvalmende for enhver mann, med mindre han er en skjult psykopat som spiller med eller at mannen er en veik lynk.

Så min mann er altså psykopat, siden han elsker både meg og barna. Mens dere som knuller rundt og er "glad i" masse forskjellige damer, er det ikke. Forstått :D 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men det betyr ikke at det er det for dere. Meg hadde det nok ikke gått med. Dere er heldige som fant hverandre på den måten. 😊

Anonymkode: ad5e1...149

Jeg var som deg da. Skeptiker🤭 

Men med tanke på at jeg er i 40 årene, har barn og har hatt seriøse forhold og vært gift tidligere så var det som lyn fra klar himmel når jeg møtte han.

Det er sånn du ikke skjønner før det skjer med deg og jeg forstår at noen vil tenke "Hæ?" 🤭

Han ble like overrasket fordi han har elsket før, men med meg var alt så ukomplisert og enkelt at han først tok det som et rødt flagg. Men det var bare at vi var så perfekt for hverandre. 

Vi har total åpen kommunikasjon, null sjalusi eller usikkerhet med hverandre. Vi trenger knapt å kommunisere på det hverdagslige fordi vi tenker så likt og ting bare går som en perfekt oljesmurt maskin. 

Jeg vet at det vi har funnet i hverandre er sjeldent. Flaksen som skal til for å møte en som er så rett på alle plan er one in a million.

Men at jeg som aldri har trodd på slik kjærlighet skulle finne det...det fikk meg til å snu fra skeptisk til troende ☺️♥️

Anonymkode: 26c59...ba1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er inderlig glad i mannen min og sier ofte at jeg er glad i han. For oss er ordet elske så unaturlig å si, da glad i deg dekker så godt hva vi føler.

For meg er å elske det samme som glad i.

Anonymkode: e6864...b35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg vil som mann bare si at han er ærlig med deg. Det ordet jeg elsker deg er en sviske så dum at en normal mann kan få mark. Jeg vil tro at de som sier det bare jatter med for at det føles riktig og forventet, men betyr det noe mer enn for en som ikke orker det? Nei. Det er det samme som å gå leie hverandre, ja det er for noen, men ikke for alle. Det betyr ikke at man er noe mindre glad eller elsker noen mindre. 

Jeg hadde roet ned elsker-pratet, og heller sett verdien i de fine dagene dere eventuelt har sammen. De er mer verdt enn tomme ord. 

Så du tenker at når han sier han er uendelig glad i meg så er det på samme nivå? Og når han sier hva betyr egentlig å elske noen, hvordan vet man det.. så er det ikke noe alarmerende og at han ikke har mindre følelser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Spørsmålet mitt er egentlig om han kommer til å komme ut av jeg er glad i deg og over på elske.. alt klaffer med oss og vi har det super bra. 
og burde jeg si det til han når han ikke sier det tilbake eller er det bare kleint? 

Du er sammen med en ærlig mann, kanskje får han denne følelsen, kanskje ikke. 

Nå har du sagt det og kan selvfølgelig fortsette å gi utrykk for dette.

Hva han kommer til å føle vet en jo ikke. Mulig han tenker over følelsen elske og være glad i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du tenker at når han sier han er uendelig glad i meg så er det på samme nivå? Og når han sier hva betyr egentlig å elske noen, hvordan vet man det.. så er det ikke noe alarmerende og at han ikke har mindre følelser? 

Ikke meg du spør men… «hva betyr det egentlig å elske noen, hvordan vet man det?» minner om prins Charles i forlovelses-intervjuet med Diana: «whatever love means»…

Han elsker deg åpenbart ikke, i hvert fall ikke enda.

Jeg er gift med en skikkelig tøffing av en mann, men han sier da at han elsker meg hver eneste dag.

Anonymkode: e66f9...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg synes at vårt kalde land også har kaldt språk. "Glad i" er intetsigende, og betyr lite. Det betyr at man er glad. Mange er glad fordi de fikk til å sove lenge en morgen. Fordi de fant favorittkoppen sin bak sofaen, eller fordi de endelig fikk bæsje. Som sagt - kaldt land, kaldt folk, kaldt språk. I alle andre språk har begrepet på følelsen overfor partner noe med kjærlighet å gjøre ("være kjær", "love", "rakasta" og så videre).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg var som deg da. Skeptiker🤭 

Men med tanke på at jeg er i 40 årene, har barn og har hatt seriøse forhold og vært gift tidligere så var det som lyn fra klar himmel når jeg møtte han.

Det er sånn du ikke skjønner før det skjer med deg og jeg forstår at noen vil tenke "Hæ?" 🤭

Han ble like overrasket fordi han har elsket før, men med meg var alt så ukomplisert og enkelt at han først tok det som et rødt flagg. Men det var bare at vi var så perfekt for hverandre. 

Vi har total åpen kommunikasjon, null sjalusi eller usikkerhet med hverandre. Vi trenger knapt å kommunisere på det hverdagslige fordi vi tenker så likt og ting bare går som en perfekt oljesmurt maskin. 

Jeg vet at det vi har funnet i hverandre er sjeldent. Flaksen som skal til for å møte en som er så rett på alle plan er one in a million.

Men at jeg som aldri har trodd på slik kjærlighet skulle finne det...det fikk meg til å snu fra skeptisk til troende ☺️♥️

Anonymkode: 26c59...ba1

Jeg vet faktisk ikke om oddsen er så bra som one in a million for et forhold som passer en så perfekt som dere, men jeg må si at jeg hadde blitt overrasket og glad om jeg en dag møtte en som passer meg så bra som dere gjør for hverandre. Håper dere får et langt og godt liv sammen. 😊

Anonymkode: ad5e1...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bruker for store ord. 

Noen er slik at de viser det i handling i stedet.

Anonymkode: f1542...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det er veldig merkelig å si "jeg elsker deg" til noen, og husker at første gangen jeg sa det virket det så innøvd at jeg bare holder meg til "jeg er glad i deg" hvis det faller naturlig. Det er mange som har det likedan, selv om man er oppi årene og har hatt fast forhold en stund.

Jeg skjønner at det er sårt hvis et slikt utspill som "jeg elsker deg" gjengjeldes med en tydelig usikkerhet, men, hvis ikke det er noe annet i forholdet som tilsier at han ikke elsker deg, tenker jeg du får la det passere. Noen bare liker ikke å si det, og blir enda mer ukomfortable hvis de stilles til veggs. Det høres jo ut som dere har et godt forhold, så ingen vits å ødelegge det med det.

Anonymkode: fa672...537

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ikke meg du spør men… «hva betyr det egentlig å elske noen, hvordan vet man det?» minner om prins Charles i forlovelses-intervjuet med Diana: «whatever love means»…

Han elsker deg åpenbart ikke, i hvert fall ikke enda.

Jeg er gift med en skikkelig tøffing av en mann, men han sier da at han elsker meg hver eneste dag.

Anonymkode: e66f9...3f4

Forholdet mellom Charles og Diana var jo litt annerledes enn dette her. Prins Charles var jo forelsket i en annen. Kommentaren hans var ufølsom, men det kan ikke sammenlignes med moderne, ikke-royal kjærlighetsforhold.

Det å ikke si "jeg elsker deg" handler nok ikke så mye om maskulinitet. Og, er det virkelig det som skal definere om noen elsker en annen; at de sier det hver dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg synes det er veldig merkelig å si "jeg elsker deg" til noen, og husker at første gangen jeg sa det virket det så innøvd at jeg bare holder meg til "jeg er glad i deg" hvis det faller naturlig. Det er mange som har det likedan, selv om man er oppi årene og har hatt fast forhold en stund.

Jeg skjønner at det er sårt hvis et slikt utspill som "jeg elsker deg" gjengjeldes med en tydelig usikkerhet, men, hvis ikke det er noe annet i forholdet som tilsier at han ikke elsker deg, tenker jeg du får la det passere. Noen bare liker ikke å si det, og blir enda mer ukomfortable hvis de stilles til veggs. Det høres jo ut som dere har et godt forhold, så ingen vits å ødelegge det med det.

Men han elsker han jo ikke når han ikke får seg til å si det. Han blir GLAD når han er sammen med henne. På samme måte som han er glad når han ser fotball eller drar på fisketur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg er inderlig glad i mannen min og sier ofte at jeg er glad i han. For oss er ordet elske så unaturlig å si, da glad i deg dekker så godt hva vi føler.

For meg er å elske det samme som glad i.

Anonymkode: e6864...b35

Vi sier ikke at vi elsker hverandre vi heller. Vi sier vi er glad i hverandre. Vi har vært sammen i 25 år. Har det veldig harmonisk med hverandre. Er trygge på hverandre. Og lar hverandre være slik man er uten å prøve å forandre noe. 

Anonymkode: c7b9e...12b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi sier ikke at vi elsker hverandre vi heller. Vi sier vi er glad i hverandre. Vi har vært sammen i 25 år. Har det veldig harmonisk med hverandre. Er trygge på hverandre. Og lar hverandre være slik man er uten å prøve å forandre noe. 

Anonymkode: c7b9e...12b

Men det er jo nettopp det: glad, harmonisk, trygg. Hvor er følelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et halvt år er jo ingenting, elske er og et relativt begrep. 

Han er glad i deg og vil tydeligvis være med deg, bør da være nok det.

Anonymkode: c0428...5b5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen min sier ikke at han elsker meg, han sa det litt i førsten. Mulig påtvunget av meg? Vi var unge når vi ble sammen. 
Jeg vet han elsker meg, for handlingene hans viser det. Han har omsorg, han lager mat hver dag til meg, kjører meg herfra og til månen om han må og han blir med på alle mine "påfunn". Han kysser meg alltid hade før han drar, og han passer på meg.

Jeg har lært meg å se disse tegnene for dette er han, for han er ikke en mann med mye ord.

Han er elendig på å sette ord på følelser, synes det er vanskelig. Jeg har måtte jobbet med meg selv for å se han og hans handlinger istedenfor ord som jeg bruker. 
Skulle ønske at han kunne uttrykt seg mer også med ord, men istedenfor å tenke han ikke elsker meg å skape mye usikkerhet har jeg landet godt i der vi er nå. 

Derimot jobber jeg hardt med våre barn som skal lære å uttrykke ord for følelser.  

Anonymkode: 50896...acd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...