AnonymBruker Skrevet 3. februar #21 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): De fleste husker ikke alt galt de har gjort i ungdomstiden. Det kan godt være du har glemt det TS. Har du sett Do revenge? Eller Heartbreak high? Jeg vedder på at det noen shady jenter har gjort noe mot deg som de ikke husker selv. Det er derimot suspekt at hun ikke vil svare på spørsmålene dine. Kanskje hun ble fornærmet for at du ikke husket det Anonymkode: f1d7e...b7f Eller kanskje, og klart mest sannsynlig ut fra beskrivelsen av både nåværende atferd, tilsvarende meldinger til andre og tidligere sykehistorikk, er hun bare ordentlig psykisk syk...? Enig i rådene om å holde deg unna her, TS, og ellers bare ta deg så lite nær av dette du får til. Det oppleves selvfølgelig urettferdig og urimelig, men det er etter all sannsynlighet et utslag av sykdom. Det hjelper ikke deg, men det er svært lite sannsynlig at det å konfrontere henne på uttalelser som tilsynelatende er nært knyttet til hennes pågående (vrang)forestillinger vil føre noe godt med seg. Tvert imot, antagelig. Det er neppe noen logikk i det, og med det som fremstår som litt paranoide trekk vil det uansett bare passe inn i hennes fiendebilde. Så bare la det ligge. Anonymkode: 8104d...33b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Eller kanskje, og klart mest sannsynlig ut fra beskrivelsen av både nåværende atferd, tilsvarende meldinger til andre og tidligere sykehistorikk, er hun bare ordentlig psykisk syk...? Enig i rådene om å holde deg unna her, TS, og ellers bare ta deg så lite nær av dette du får til. Det oppleves selvfølgelig urettferdig og urimelig, men det er etter all sannsynlighet et utslag av sykdom. Det hjelper ikke deg, men det er svært lite sannsynlig at det å konfrontere henne på uttalelser som tilsynelatende er nært knyttet til hennes pågående (vrang)forestillinger vil føre noe godt med seg. Tvert imot, antagelig. Det er neppe noen logikk i det, og med det som fremstår som litt paranoide trekk vil det uansett bare passe inn i hennes fiendebilde. Så bare la det ligge. Anonymkode: 8104d...33b Det kan være hun sliter og at TS har gjort noe hun ikke husker. Det ene utelukker ikke hverandre. Jeg synes det er skummelt at en gjeng kvinner skal sitte et forum å kalle alle som sier de er blitt mobbet i ungdomstiden, der mobber ikke husker det selv, for psykisk syke. Er du ikke enig? Anonymkode: f1d7e...b7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar AnonymBruker skrev (8 timer siden): De fleste husker ikke alt galt de har gjort i ungdomstiden. Det kan godt være du har glemt det TS. Har du sett Do revenge? Eller Heartbreak high? Jeg vedder på at det noen shady jenter har gjort noe mot deg som de ikke husker selv. Det er derimot suspekt at hun ikke vil svare på spørsmålene dine. Kanskje hun ble fornærmet for at du ikke husket det Anonymkode: f1d7e...b7f Sjølvsagt er det mulig at ho er såra og plaga av eit eller anna eg har gjort. Men i heile vår barndoms- og ungdomstid var ho "over meg" på den sosiale rangstigen. Så om ho no faktisk hugsar eit eller anna, så er det godt gjort. Faktisk er det meir sannsynlig at eg kunne ha komt på noko ho sa eller gjorde mot meg. Anonymkode: afb54...7a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:35 #24 Del Skrevet onsdag kl 05:35 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 20.55): Eg prøver jo;) nettopp fordi eg reknar med at det er psykisk sjukdom er er grunnen til at ho oppfører seg som ein idiot. Men det er hardt når ho framstår som heilt normal i andre situasjoner. Nei. For det plager meg å bli skjelt ut. Eg er ikkje vant til det. Og eg syns det er urettferdig. Likevel prøver eg å unnskylde oppførselen med psykiatri. Anonymkode: afb54...7a8 Hun oppfører seg ufint fordi hun er syk... Du på den andre siden ønsker oppføre deg ufint mot ett menneske du vet sliter... Hennes unnskyldning er at hun er syk, din unnskyldning er at det plager deg at hun er syk... Jeg vet hvem jeg mener oppfører seg verst i denne situasjonen... Anonymkode: aaf65...5e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:42 #25 Del Skrevet onsdag kl 05:42 Smart å få hennes oppmerksomhet 100%, så du får en kniv i ryggen neste gang du går på butikken. Anonymkode: dd112...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 05:45 #26 Del Skrevet onsdag kl 05:45 Tror nok at han karen på Klepp angra på at han hadde teke i mot den tidligare venen sin og køyrde han med det resultatet at han havna midt i skotdramaet. Hald deg unna, lita bygd, kan være vanskeleg, men hald avstand. Konfrontasjon har ingen ting føre seg. Du vil ikkje få normale svar og reaksjonar frå eit sjukt menneske, eskalering er meir sannsynleg. Anonymkode: 02bba...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:02 #27 Del Skrevet onsdag kl 06:02 Du har normale reaksjoner på et menneske med helt uakseptabel oppførsel. Mange her vet ikke helt hva psykisk sykdom er, man er selvsagt tilregnelig (det er ekstremt sjeldent at en psykisk sykdom gjør en utilregnelig), og man må regne med, og trenger antakelig, reaksjoner på forferdelig oppførsel. Psykisk syke kan dessuten også ha en like dårlig personlighet som andre kjipe folk, og det er ikke automatisk synd på noen som er syk. Så TS, du gjør likevel det helt rette med å holde deg unna, en konfrontasjon kan eskalere situasjonen. Hun som er syk og kjip bruker utskjelling til å regulere indre ubehag og det er ikke noe du skal forholde deg til. Du har uansett «vunnet» over dette stakkars mennesket, som ikke klarer seg så godt, men som skyver folk fra seg og blir bygdetullingen som alle er redd for og skygger unna. Anonymkode: 32237...48e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå