AnonymBruker Skrevet 2. februar #21 Del Skrevet 2. februar Følger tannlegens anbefaling; 12år. Men det betyr ikke at jeg pusser tennene til barnet de 2min de skal pusses helt til 12år, men barnet får mer og mer ansvar til eldre de er, også pusser jeg mindre og mindre tilsvarende (fra 10år). Anonymkode: 6b753...643 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #22 Del Skrevet 3. februar 10-12 høres veldig sent ut. Jeg tror jeg ville følt det veldig invaderende å ha foreldrene mine pusse tenner i den alderen. Anonymkode: 29e53...af5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #23 Del Skrevet 3. februar Barn har ikke god nok motorikk før de er 10 - 12 år. Anonymkode: dc22c...ad3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar #24 Del Skrevet 3. februar Pusser tennene til 12 år, og følger opp at tannpussen blir gjort hele tiden de bor hjemme. De startet selvfølgelig å pusse selv etter jeg hadde pusset allerede som babyer, fordi det er spennende å tygge på tannbørsten og etterhvert øve på å pusse selv. Kunne ønske jeg fikk samme oppfølging selv. Anonymkode: 75c8c...454 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet mandag kl 08:12 #25 Del Skrevet mandag kl 08:12 Jeg pusset tennene på sønnen min til han var 12 år. Jeg er hysterisk redd for hull i tennene og pusset derfor tennene hans nøye hver eneste dag. Og resultatet er null hull i tennene noensinne. Ikke en melketann en gang hadde hull. Han er nå i midten av tjueårene og har ikke en eneste plombe i tennene. Jeg liker å tro det er fordi jeg så lenge lærte han gode og nøye pussevaner, og aldri slurvet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:13 #26 Del Skrevet mandag kl 08:13 Har barn på 9 og 7, vi voksne pusser tennene deres på kvelden. De klarer ikke gjøre skikkelig jobb selv ennå, holder feil vinkel på børsten og pusser ikke grundig nok - spesielt på de bakerste tennene. På morgenen pusser de selv. Og det samme dersom de er på overnatting hos andre, selvsagt. Anonymkode: 13030...62f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:20 #27 Del Skrevet mandag kl 08:20 10-12 år er vi blitt anbefalt av tannlegen. Skulle ønske det var vanlig på 80-90 tallet også. Med så mye sukker som vi vokste opp på, skulle vi absolutt hatt hjelp til tannpuss. Anonymkode: 5d1c1...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:22 #28 Del Skrevet mandag kl 08:22 Nordmenn er ekstremt glad i å følge anbefalinger laget av folk som ikke trenger å ta noe ansvar for det og derfor kan anbefale hva som helst. Anonymkode: 2942b...aac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:14 #29 Del Skrevet mandag kl 10:14 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Her har de pusset selv siden skolealder. Ble litt sjokkert over å høre at det er vanlig å pusse barnas tenner opp til 12-års-alderen. Tror ikke mine barn ville likt det så godt, i alle fall ikke jenta som har vært meget selvstendig tidlig. Heldigvis har ingen av barna som har overnattet her i alle barneskoleårene bedt om hjelp til tannpussen… Anonymkode: c48a8...618 Vel nå er det vi foreldre som bestemmer her i huset og vi følger selvsagt anbefalinger Anonymkode: 4ce37...d98 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:06 #30 Del Skrevet mandag kl 12:06 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nordmenn er ekstremt glad i å følge anbefalinger laget av folk som ikke trenger å ta noe ansvar for det og derfor kan anbefale hva som helst. Anonymkode: 2942b...aac Merkelig utsagn. Tror du tannlegen anbefaler dette for å plage foreldre? Anonymkode: 19389...132 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 13:52 #31 Del Skrevet mandag kl 13:52 AnonymBruker skrev (7 timer siden): 10-12 høres veldig sent ut. Jeg tror jeg ville følt det veldig invaderende å ha foreldrene mine pusse tenner i den alderen. Anonymkode: 29e53...af5 Hvis du ikke var vant med det så skjønner jeg det. Jeg tenkte ikke en gang over det fordi jeg tok det for gitt. Husker ikke nøyaktig når jeg fikk pusse selv. Anonymkode: 35aeb...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå