AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:42 #41 Del Skrevet torsdag kl 05:42 Vi har bur Men det står døra åpen hele døgnet døra til rommet der buret er blir lukket når vi drar, pga hunden blir stresset når den er alene og fritt tilgang til hele huset. Har den kun rommet der buret er , er den rolig. Vi har og stor hundebinge på 20 kvadrat. Er hunden så mye i bur som det virker som du skriver er nå det alt for mye. Ja vi har lært hunden å bruke fordi det er behov i enkelte tilfeller å lukke og fordi hunden bruker bur når vi er i bil, på jakt har vi bur ved oppstilling og på atv. Dette ble lært fra liten. Men er jo ikke for at hunden ska leve i bur Anonymkode: 7b3b3...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 05:50 #42 Del Skrevet torsdag kl 05:50 Yvonne skrev (12 minutter siden): Jeg har hundene mine løse i hele huset sånn at de kan velge selv hvor de vil ligge💚 Jeg skulle ønske jeg kunne det, men da løper de rundt og leter etter meg når jeg ikke er hjemme. Jeg har derfor innredet under trappa med forskjellige senger, vann (selvfølgelig) og når jeg går får de godbit. Jeg stenger med barnegrind. De går frivillig inn, men jeg er sjelden borte mer enn 6 timer og de får minimum 30 minutter tur før jeg drar. Resten av tiden tusler de rundt med meg og det hender de legger seg under trappa når jeg er hjemme også. Om natta sover de hvor de vil = senga mi. Anonymkode: a3177...430 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yvonne Skrevet torsdag kl 05:51 #43 Del Skrevet torsdag kl 05:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skulle ønske jeg kunne det, men da løper de rundt og leter etter meg når jeg ikke er hjemme. Jeg har derfor innredet under trappa med forskjellige senger, vann (selvfølgelig) og når jeg går får de godbit. Jeg stenger med barnegrind. De går frivillig inn, men jeg er sjelden borte mer enn 6 timer og de får minimum 30 minutter tur før jeg drar. Resten av tiden tusler de rundt med meg og det hender de legger seg under trappa når jeg er hjemme også. Om natta sover de hvor de vil = senga mi. Anonymkode: a3177...430 Da går det nok helt bra❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:58 #44 Del Skrevet fredag kl 11:58 Hunden din mistrives nok med å kun ha ett type underlag. Hunden bør ha stor nok plass til å kunne bytte på flere underlag og et bur blir for lite for all den tiden du skisserer. Anonymkode: 191aa...b3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avent Skrevet fredag kl 12:05 #45 Del Skrevet fredag kl 12:05 Har selv en større hund på 1 år og vi har aldri hatt henne i bur annet enn i bil faktisk. Det har aldri vært noe problem da hun er rolig inne og har fast plass i stuen hvor hun slapper av, sover eller bare koser seg. Hun er en blanding av 2 aktive raser, men så lenge hun får det hun trenger av turer og hjernetrim er det ingen problem verken på dag eller nattestid. Kanskje din hun ikke får nok stimuli i løpet av dagen ? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:39 #46 Del Skrevet fredag kl 18:39 AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 19.57): Hunden er 8 mnd gammel og har vært vant til å ligge i bur. Plutselig ved ca 6 mnd alder skjedde det et eller annet som gjorde at han ikke klarte å finne roen i buret lengre. Han aksepterer buret og ligger rolig der på natta og innimellom på dagen når vi er tilstede, men trenger å kunne ligge der mens vi er på skole/jobb. Har nå kjøpt kong som vi har fryst leverpostei i som et forsøk på å avlede. Trenger noen tips til hvordan kjapt få han tilvent til å ligge i buret alene på dagtid. Anonymkode: 5bc78...a75 Det beste tipset er å omplassere hunden til noen som faktisk vil gi hunden den kjærligheten den fortjener å ikke sperre den inne flesteparten av døgnets timer. Anonymkode: d43bc...ab9 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:52 #47 Del Skrevet fredag kl 18:52 Hunder skal kun være i bur i bil. De skal ikke lukkes inne i bur i mange timer om natten eller når eier er på jobb. Ærlig talt! Venn gjerne hunden til å ligge i bur som en trygg plass den oppsøker for ro når dere har besøk eller noe slikt. Men døren skal være åpen. Man kjøper ikke hund for å ha den mange timer i bur hver dag. Det er et grusomt liv for hunden rett og slett. At den virker til å "akseptere" det, gjør det ikke rett! Folk... Anonymkode: e7f5d...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 18:54 #48 Del Skrevet fredag kl 18:54 Det er helt grusomt å holde en hund stengt inne i et bur en hel arbeidsdag eller en hel natt. Tortur vil jeg kalle det! Anonymkode: a0876...7b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 19:00 #49 Del Skrevet fredag kl 19:00 Helt uforståelig at du har hunden i bur så mange timer i døgnet. For hundens beste bør du kanskje seg deg om etter en som kan adoptere bort hunden? Anonymkode: b3228...f1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:52 #50 Del Skrevet fredag kl 20:52 Trist med hund i bur på dag🥹 Anonymkode: c26aa...284 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet fredag kl 21:03 #51 Del Skrevet fredag kl 21:03 Her er buret til vår hund. Det er bordet vårt her går han inn og ut som han vil. Stenger bare inne når jeg levere barna på skolen. Ellers sover han i soverommet vårt ol natten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå