AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Sto i en svært kjip og sårbar situasjon det det hadde vært bedre om tillitsvalgt trakk seg helt ut i stedet for å late som hen var til hjelp for meg, og gjorde ingenting for å hjelpe meg. Noen her som har erfaring med å melde fra til forbundet om dette? For min egen del er det kun for å få det sagt og ut av verden at hen skulle ha bistått meg da dette var en fryktelig vond og vanskelig opplevelse. Anonymkode: e8e14...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Hva med verneombudet? Nå vet jeg ikke hva saken gjelder, men verneombudet kan også muligens hjelpe. Anonymkode: 2e9b5...462 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Hvis formålet ditt bare er å klage, så ville jeg tatt en telefon til hovedtillitsvalgt. De bistår de plasstillitsvalgte og hjelper dem med å gjøre en best mulig jobb, og det er i situasjoner som dette ekstra viktig at den tillitsvalgte faktisk får beskjed om hva som blir forventa av dem, og råd til hvordan de skal takle sånne saker neste gang. Anonymkode: ac3a0...351 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvis formålet ditt bare er å klage, så ville jeg tatt en telefon til hovedtillitsvalgt. De bistår de plasstillitsvalgte og hjelper dem med å gjøre en best mulig jobb, og det er i situasjoner som dette ekstra viktig at den tillitsvalgte faktisk får beskjed om hva som blir forventa av dem, og råd til hvordan de skal takle sånne saker neste gang. Anonymkode: ac3a0...351 Det var hovedtillitsvalgt som ikke gjorde jobben sin…🫠 Anonymkode: e8e14...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med verneombudet? Nå vet jeg ikke hva saken gjelder, men verneombudet kan også muligens hjelpe. Anonymkode: 2e9b5...462 Nei dessverre det tror jeg ikke. Anonymkode: e8e14...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Jeg opplevde det samme, en veldig arroganse fra tillitsvalgt. Så jeg gikk bare til nestemann, en opp. Det hjelper ikke deg, men kanskje kan informere andre om at det er mulig. Jeg har en venninne i barnehagesektoren som har gjort det samme når lokale tillitsvalgte ikke har vært til hjelp, da har hun ringt hovedkontoret i stedet. Jeg tror nok de fleste fagforbund er klar over hvem som fungerer og hvem som ikke gjør det. Anonymkode: 4c93d...a17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg opplevde det samme, en veldig arroganse fra tillitsvalgt. Så jeg gikk bare til nestemann, en opp. Det hjelper ikke deg, men kanskje kan informere andre om at det er mulig. Jeg har en venninne i barnehagesektoren som har gjort det samme når lokale tillitsvalgte ikke har vært til hjelp, da har hun ringt hovedkontoret i stedet. Jeg tror nok de fleste fagforbund er klar over hvem som fungerer og hvem som ikke gjør det. Anonymkode: 4c93d...a17 Her var det hovedtillitsvalgt som ikke gjorde noe for å bistå meg. Så tenkte å melde ifra sentralt. Jeg kan ikke forstå at det skulle gi meg noen konsekvenser men tenkte å høre her om noen har erfaringer med det. Siden denne opplevelsen tenker jeg uansett at dette forbundet ikke er noe for meg. Anonymkode: e8e14...865 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Du bør melde det inn hvis du har rett i det du tenker. Nå kan det jo selvsagt også være at du hadde en dårlig sak, og at det er grunnen til at tv agerte som hen gjorde. Hen burde isåfall ha informert deg om dette, slik at du var inneforstått med hva slags bistand du ville få. Hvis du har rett i at du ikke fikk bistanden du hadde behov for så vil det jo ikke være for sent, det kan fortsatt være du har rettigheter. Siden jeg ikke vet noe om saken, og heller ikke trenger å vite noe for spørsmålets skyld, så tenker jeg at ja, meld ifra. Men vær også obs på at det kan vise seg at det er tv som får støtte fra mer sentrale hold. Anonymkode: e6f72...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du bør melde det inn hvis du har rett i det du tenker. Nå kan det jo selvsagt også være at du hadde en dårlig sak, og at det er grunnen til at tv agerte som hen gjorde. Hen burde isåfall ha informert deg om dette, slik at du var inneforstått med hva slags bistand du ville få. Hvis du har rett i at du ikke fikk bistanden du hadde behov for så vil det jo ikke være for sent, det kan fortsatt være du har rettigheter. Siden jeg ikke vet noe om saken, og heller ikke trenger å vite noe for spørsmålets skyld, så tenker jeg at ja, meld ifra. Men vær også obs på at det kan vise seg at det er tv som får støtte fra mer sentrale hold. Anonymkode: e6f72...e48 Jeg bryr meg egentlig ikke om hen får støtte sentralt eller ei, for jeg vil bare hen skal vite at jeg vet at hen ikke bisto som hen skulle (sorry alle «hen», litt paranoid og trust issues etter alt dritt som har skjedd). Jeg vet jeg har en god sak her i å melde fra om dette da det var snakk om ekstremt usaklig oppførsel fra arbeidsgivers side. Ikke interessert i noe videre sak da jeg har klart å få alt til å «brenne ut» ved å glatte over situasjonen, «fake it til you make it» osv, men vil som sagt at vedkommende skal vite at jeg vet. Og ja er på vei vekk fra arbeidsplassen så snart jeg får mulighet… Anonymkode: e8e14...865 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå