Ferdigsverd Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Først så spekulerte jeg litt i at kanskje det er noe rundt lyset i verdensrommet, som hemmer hastigheten, men mørk materie eller mørk energi, har ikke blitt bevist eksiterer ennå. All masse, er energi, hvis man bryter det ned. Man kan sette fyr på steiner til og med, fordi alt består av det samme uansett, nemlig energi, som i solen. Jeg snakker om energi som en fysisk ting da, ikke bare bevegelsesenergi, for eksempel. Det er det masse består av også, det samme som i soler, bare i en kaldere form. Jeg tror nå det er akselerasjonen som er problemet ved å reise raskere enn lysets hastighet. Man kommer til et punkt, si 99,9 % av lysets hastighet, hvor man prøver å akselerere videre, men vekta av energien blir for tung. Det er altså ingenting rundt energi, som bremser det, men det er akselerasjonen, som blir for mye. Tilbake til masse da, all masse er det samme som soler består av, energi, men i en kaldere form. Så lenge man tilfører masse litt energi fra soler, så holder det seg litt i en slags mellomting, mellom kald og død og hard, og litt levende. Når den første sola ekspanderte i tomt rom, så var det ulike energibaner rett før ekspansjonen, litt om elektroner rundt et nukleus, som avgjorde typen masse det ble. Problemet, er litt den av selv et romskip, er bare energi hvis man bryter det ned, så det får ikke reist raskere enn lys ellers, uansett. Selve akselerasjonen, gjør det for tungt når man nærmer seg lysets hastighet. Man kommer til 99 %, og så er det ikke noe mer. Så, håpet om å se romvesener en dag, er kanskje ikke mulig. Hadde det vært mørk materie i rommet, så kunne man kanskje bøyd det, for å reise raskere, men det er ikke bevist eksiterer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå