Gå til innhold

En bilstol til nyfødt som festes til vogna?

Ny Bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går i alle fall på Bugaboo vogner, med riktig adapter (ulike adapter passer ulike bilstoler som feks Cybex, Maxi Cosi osv). Det går på en god del vogner, så lenge du har adapter som passer bilstolen. 

Hvilken vogn har du?

Eller skal du kjøpe vogn?

Anonymkode: 3290b...365

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har emmaljunga vogn og Maxi Cosi bilstol. Men du må prøve bilstol i bilen før du kjøper, så du vet at den har riktig helning… 

Anonymkode: 5dc99...e58

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste bilstoler og vogner kan festes sammen, så lenge du kjøper riktig adapter. Iallefall på bugaboo og emmaljunga de vognene som er "populære" funker det på, men usikker på twistshake og slike vogner. Også besafe og maxicosi og slike stoler. Men du må kjøpe vogn etter deres behov, og en bilstol som passer i deres bil. Gå eks innom barnas hus eller noe og spør der om tips og råd 

Anonymkode: 4a84e...939

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi var veldig opptatt av å ha dette med førstemann men endte opp med å nesten ikke bruke det. Det var rett og slett enklere å bruke bilsete som bilsete og dypvogn som dypvogn. 

Anonymkode: cd3d0...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde ikke dette med min og det gikk helt fint for oss å ikke ha det. Men bor i byen og tok for det meste kun vogna. Reiste jeg med bil skulle vi som regel inn til noen når vi kom frem, da tok jeg bare og bare hele bilstolen inn eller bar baby, eller la baby over i vogna. Føler dette er noe som står på må-ha-lister som ikke alle faktisk trenger :) Sier ikke at du ikke vil trenge det men ville vurdert behovet iallfall.

Første pri for bilstol er at den passer i bilen deres slik at det blir riktig helning, skal være 45 grader. Jeg ville også kjøpt fra et kjent merke, ikke noe ræl fra Thansen, Biltema eller liknende... Sikkerhet først tenker jeg.

Baby skal jo helst ligge mest flatt så om du tror du skal bruke bilstolen ofte på vogna så ville jeg sett på de stolene som kan legges flatere når de ikke er i bilen. Husker ikke i farta hvilke, tror BeSafe og Cybex?

Inntrykket mitt er at du får adapter til de fleste bilstol/vogn-kombinasjoner om du kjøper fra de kjente merkene.

Anonymkode: 13320...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi var veldig opptatt av å ha dette med førstemann men endte opp med å nesten ikke bruke det. Det var rett og slett enklere å bruke bilsete som bilsete og dypvogn som dypvogn. 

Anonymkode: cd3d0...aed

Og vi har helt motsatt erfaring. Synes det er gull verdt å ha den funksjonen tilgjengelig.

Vi har Britax-bilstol og Britax-vogn, men man kan nok bruke andre seter også så lenge man finner rett adapter.

Anonymkode: 14f52...2cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...