Gå til innhold

Blir folk reddere for å fly av å lese om flyulykker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir det sånn at man tenker «vet aldri når det går galt», eller «man har aldri noen garanti for at flyreisen går bra»? Er det mange som tenker sånn etter å ha lest i avisene om flyulykker? Er folk flest uredde for å fly? 

Anonymkode: 53fe0...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, ville ikke det vært logisk? Særlig de som fra før er redde. 

Jeg selv er ikke redd for å fly, men kjenner at jeg oftere blir redd på fly. Etter at jeg fikk barn økte nok dødsangsten betraktelig. 

Men siden jeg ofte flyr med barna må jeg  skjule redselen. 

Anonymkode: dc731...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, det tenker jeg ikke over. Faktisk litt motsatt. En flykrasj er jo alltid på nyhetene, så man har litt oversikt over hvor fantastisk sjeldent det faktisk er, med tanke på hvor mange flyvninger det er hver dag i verden.

Hadde det vært like lite sikkert som en biltur, så ville det jo styrtet hundrevis av fly om dagen, men det gjør det ikke.

Anonymkode: be0f4...67c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir ikke redd av å lese om flyulykker.

Jeg leser langt oftere om bilulykker og påkjørsler, jeg er ikke redd for det heller.

Anonymkode: 792d5...680

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja har blitt mere redd for å fly.Unngår fly hvis det er mulig. 

Anonymkode: f2693...0c7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er vel vitende om at bilturen mellom mitt hus og flyplassen er farligere enn flyturen, så nei, jeg er ikke spesielt redd for å fly. 

Anonymkode: 9efbe...8f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei ikke i det hele tatt. Bil er det farligste fartøyet.

Anonymkode: a5672...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var ikke redd for å fly før jeg fikk barn, men skrekken kom da ungen kom. Men å høre om ulykker på nyhetene påvirker det ikke.

Anonymkode: c6519...1d0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mer redd for å sitte på i en bil eller gå i store folkemengder for å si det slik.

Anonymkode: 0cc5b...929

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke på generelt grunnlag. Men jeg må innrømme at jeg ble oppriktig overrasket over at et militærhelikopter kunne krasje med et rutefly under innflyging i USA, det høres utrolig amatør ut. Hadde dette skjedd på Gardermoen er det ikke utenkelig at jeg hadde blitt hakket mer nervøs for å fly i Norge. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mindre redd for å fly like etter en ulykke, fordi da vet jeg at alle er ekstremt skjerpet etterpå.

Anonymkode: 9f76a...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

følger mye med alt som har med fly å gjøre, har vært fly interessert hele mitt liv. Eneste som bekymrer meg er kvalitet på pilot. dvs, hvordan de er formert. Enkelte skulle aldri fått lov til å bli pilot for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg blir ikke det, blir heller ikke redd for å kjøre bil om jeg leser om bilulykker, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen min vrir det til at det er tryggere å fly fordi det går såpass lang tid mellom hver flyulykke🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...