Gå til innhold

Venninne med demens

Paradisetmitt

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en veldig god venninne som jeg har kjent i mange år, ble kjent med henne rett etter at jeg flyttet hit. Hun jobbet i samme avdeling som meg i en hjemmesykepleie lag og det var via dette vi ble kjent og utviklet et godt vennskap selv om det er 10 års aldersforskjell på oss.  Hun sluttet like etter at jeg sluttet også så vi har liksom hatt god tid til å møtes .

For en god stund tilbake, kanskje 1 år så har jeg opplevd at hun glemmer mye, hun kommer ikke på navn og hva ting heter og jeg kjenner at det er pyton å se henne slik. Hun blir 40 år neste uke. Og jeg har vel tenkt mitt men har på en måte tenkt at dette er sikkert noe stress eller noe sånt. Men i går kveld kom mannen hennes innom her en tur for å fortelle at hans kone hadde fått diagnosen Demens. Og at dette var fremskreden. Og vi ser jo nå at det var mange signaler, og den verste var vel det at hun ikke fant veien hjem flere ganger, men vi har på en måte trodd at hun bare tullet med oss. Er det noen andre som har erfaring med venner eller familie som har fått demens i tidlig alder 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kjenner to, men de var eldre enn henne. Søsken som neve fikk Alzheimers i femtiårene. 

Han jeg har hatt nærmest på, hadde 5-6 noenlunde år fra diagnose til han måtte flytte på sykehjem. Gikk gradvis nedover. Bodd der tre år nå, kommer nok ikke til å bli så mye mer. 

Anonymkode: a26b9...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff, så trist. 

Jeg har dessverre erfaring med at en nabo fikk tidlig Alzheimer. Bodde på sykehjem fra 40, fordi det ble så utfordrende hjemme. Han ble plutselig aggressiv og virkelig ikke slik han var. 

Enda mer tragisk et at tidlig Alzheimer ofte er genetisk. Naboen har 3 barn

Anonymkode: 86af9...52b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...