BioingStudent Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar (endret) Heisann, jeg skal søke på bachelor i bioingeniør, men er veldig usikker hvilke skoler jeg skal søke på. Jeg har tatt opp fag, så søker med ordinær kvote. Matte R1 og Kjemi 1, tar jeg nå i vår, så vet ikke helt hvilken karakterer jeg får fra de. Uansett, tipper jeg at jeg at jeg ender opp på 42-44 poeng å søke med. Dette betyr at jeg mest sannsynlig kan velge mellom disse skolene: - Universitetet i Innlandet - Hamar - Høgskolen i Østfold - Fredrikstad - NTNU - Ålesund - UiT Norges arktiske universitet - Tromsø Jeg kommer fra en middels stor by og vil gjerne studere et sted hvor det skjer litt mer. Er glad i både by og natur, men er ikke veldig aktiv i naturen, så prioriterer helst bedre studentmiljø og by. Vil helst ikke flytte så langt vekk, noe som gjør Fredrikstad attraktivt. Finner dessverre lite info om studentmiljø der, utenom en gammel post her inne. På den andre siden, er det kanskje verdt det å studere litt lenger vekk fra hjembyen for en bedre skole. Noen med erfaringer fra bachelor i bioingeniør? Eller evt fra de ulike skolene jeg listet opp ovenfor? Takk på forhånd😊 Endret 2. februar av BioingStudent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:19 #2 Del Skrevet mandag kl 19:19 Tromsø. Sinnsykt bra studentmiljø der. Fin natur Anonymkode: c1436...d14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:31 #3 Del Skrevet mandag kl 19:31 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tromsø. Sinnsykt bra studentmiljø der. Fin natur Anonymkode: c1436...d14 Jeg ville også valgt Tromsø, av de samme årsakene. Anonymkode: 24660...e6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 01:02 #4 Del Skrevet tirsdag kl 01:02 Jeg studerte i Fredrikstad, og elsket alt ved det ❤️ Anonymkode: f9e46...707 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BioingStudent Skrevet tirsdag kl 14:46 Forfatter #5 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg studerte i Fredrikstad, og elsket alt ved det ❤️ Anonymkode: f9e46...707 Hva syntes du om studentmiljø? Har hørt noe om at det er veldig mange som pendler istedenfor å bo i nærheten av campus, evt bor hjemme hos foreldre. Skal bare studere en gang i livet, så har lyst på den fulle opplevelsen. Av praktiske årsaker hadde Fredrikstad vært ganske bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BioingStudent Skrevet tirsdag kl 14:49 Forfatter #6 Del Skrevet tirsdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Tromsø. Sinnsykt bra studentmiljø der. Fin natur Anonymkode: c1436...d14 Har faktisk hørt om dette! Men det er mulig Tromsø blir litt langt unna. I tillegg trives jeg best uten ekstrem kulde. Men skal absolutt tenke litt mer gjennom det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BioingStudent Skrevet tirsdag kl 14:52 Forfatter #7 Del Skrevet tirsdag kl 14:52 Ingen med erfaring fra NTNU Ålesund? Virker som at det er bra kvalitet på studiet, greit studentmiljø, fin natur, bra by og kan fly hjem uten at det blir lengre enn 1 times tur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:53 #8 Del Skrevet tirsdag kl 14:53 Jobber med folk som har gått bioingeniør alle de stedene (bortsett fra Hamar). Tror alle har vært fornøyde, men spesielt de som har bodd i Tromsø har vært veldig happy. Ei studerte i Fredrikstad, og hun elsket det. Jeg tok bacheloren i Bergen en god tid tilbake, var bra det. Varierte praksisplasser siden det er mange laber der. Men ja, kanskje litt høyt snitt siden du ikke nevner Bergen? Anonymkode: bd336...d76 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BioingStudent Skrevet tirsdag kl 15:07 Forfatter #9 Del Skrevet tirsdag kl 15:07 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jobber med folk som har gått bioingeniør alle de stedene (bortsett fra Hamar). Tror alle har vært fornøyde, men spesielt de som har bodd i Tromsø har vært veldig happy. Ei studerte i Fredrikstad, og hun elsket det. Jeg tok bacheloren i Bergen en god tid tilbake, var bra det. Varierte praksisplasser siden det er mange laber der. Men ja, kanskje litt høyt snitt siden du ikke nevner Bergen? Anonymkode: bd336...d76 Hører at dere snakker kjært om Tromsø her. Det er synd plasseringen er så langt vekk bare. Gøy å høre om Fredrikstad, sa hun noe mer om dette? Bergen har dessverre for høyt snitt for meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:48 #10 Del Skrevet onsdag kl 10:48 De jeg kjenner som har studert i Ålesund har vært veldig fornøyde. Et pro med Ålesund kontra Tromsø er leiepriser. Tromsø er dyrt! Anonymkode: 83702...949 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:55 #11 Del Skrevet torsdag kl 12:55 BioingStudent skrev (På 4.2.2025 den 16.07): Hører at dere snakker kjært om Tromsø her. Det er synd plasseringen er så langt vekk bare. Gøy å høre om Fredrikstad, sa hun noe mer om dette? Bergen har dessverre for høyt snitt for meg Husker ikke annet enn at hun trivdes godt. Anonymkode: bd336...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:11 #12 Del Skrevet torsdag kl 14:11 Bioingeniørutdanningen i Fredrikstad har hatt utfordringer med dårlig klassemiljø i de senere årene, spesielt i de små kullene. Anonymkode: 9705a...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå