Gå til innhold

Kan trene seg til en muskuløs eller atletisk bygd kropp hjelpe både damer og menn ut av ensomheten?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis de som er ensomme lever et usunt liv der kroppen forfaller, kan da trene seg til en veldig fin kropp hjelpe mot ensomheten og evt ut av singellivet? 

Anonymkode: ce0d2...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trening er bra uansett, det kan fort gjøre at man føler seg bedre og derfor blir lettere tilgjengelig og mer åpen for det som er rundt.
Men personlig ville jeg ikke valgt noen bare fordi de var godt trente.

Anonymkode: 8609c...3c6

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trening er bra uansett, det kan fort gjøre at man føler seg bedre og derfor blir lettere tilgjengelig og mer åpen for det som er rundt.
Men personlig ville jeg ikke valgt noen bare fordi de var godt trente.

Anonymkode: 8609c...3c6

Dette.

Om en fyr er godt trent har absolutt null verdi for min del. Det er liksom ikke en del av likningen for om jeg liker noen eller ikke. 
Men trening er jo bra for deg og kan sikkert ha en god effekt på hvordan du føler deg, selvtillit etc etc.

Anonymkode: d40ce...6c0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tror jeg faktisk absolutt at det kan. Det skjer så enormt mye med det mentale når man kommer inn i en treningsrutine. Man blir mer glad i seg selv, får bedre holdning, bedre helse, bedre selvtillit og bedre humør. Har en venninne som var singel i 20 år. Hun begynte og trene styrke i studio og fikk en skikkelig total mental boost. Nå er hun lykkelig med sin første kjæreste på over 20 år. Det er jo selvsagt ikke slik at trening garanterer noe som helst, men at det hjelper er det ingen tvil om! 

Anonymkode: 8b656...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel heller det å endre livsstil til en sunn og aktiv livsstil som hjelper folk ut av ensomhet, ikke hvordan kroppen ser ut... Man trenger ikke være veltrent, men det å ta litt vare på seg selv gjør en mer attraktiv, og ikke minst føler man seg bedre selv. Trening gir mestringsfølelse og selvtillit, som igjen gir en mer attraktiv utstråling.

Det er veldig få som synes en usunn livsstil og en kropp i forfall er attraktivt.

Anonymkode: 16d03...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trening gir endorfiner. Glade og sunne mennesker får bedte selvtillit og bedre utstråling, så helt sikkert

Anonymkode: 8aef0...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hjalp ikke meg! M32

Anonymkode: 29615...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg vil understreke at det er ikke fysisk utseende det går på, jeg vil påstå at side effektene trening gir er mye kulere enn de rent utseendemessige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hjalp ikke meg! M32

Men så er jeg ikke på leting etter noe heller da, glemte å legge til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hjalp ikke meg! M32

Det er selvsagt ingen vidunderkur med garantert resultat, men for gjennomsnittet vil det gi et betydelig løft er min påstand ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hvis de som er ensomme lever et usunt liv der kroppen forfaller, kan da trene seg til en veldig fin kropp hjelpe mot ensomheten og evt ut av singellivet? 

Anonymkode: ce0d2...bb1

Er du ensom, må du sosialisere og oppsøke arenaer hvor du kan treffe folk. Du får ikke flere venner fordi du er godt trent. På overfladiske apper som Tinder, vil du nok få flere matcher hvis du er godt trent, men om det vil lede til mer enn én match kommer an på andre ting. Utseendet betyr ikke alt. Men moderat trening er uansett bra for helsa og det kan også være en sosial arena, hvis du trener med andre. 

Endret av Grüner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...