Gå til innhold

"Minst ille" takeaway?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ønsker ikke å lage mat selv i dag (gjør det alltid!), men ønsker heller ikke å velge det "verste".

Forslag til hva som er "minst ille" i denne sjangeren? (Skjønner selvfølgelig at det ikke blir sunt som sådan!)

Anonymkode: 95603...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er jo ikke slik at take away ? usunt. Jeg lever på takeaway til tider, da jeg reiser en del i jobb. Riktignok i større byer. Ser ikke på det som mer usunt enn å lage middagen selv; 

Sushi er ikke så ille, så lenge du unngår de friterte variantene, og mye majo. Jeg kjøper ofte sashimi, det metter godt, og er jo rene råvarer. 

Pokebowls er veldig sunne. 

Mange steder tilbyr jo salater i ulike varianter, med dressing på siden. 

Grillet fisk med grillede grønnsaker, og saus på siden. (kommer alltid i slike små plastbokser, slik at man kan styre selv. 

Veganske steder er det rikelig med etterhvert. Selv en vegansk burger fra riktig sted kan være veldig sunn. 

Smoothiebowls i ulike varianter. 

Wraps er noe det tilbys de fleste steder, du kan melde inn modifikasjoner til restaurant. 

Thai mat er også stort sett sunn. Pad Thai, Pho, Tom Yum suppe, tofu eller kylling med grønnsaker. Bare unngå kokosbase. 

Om du vil være litt usunn er Gyros en av mine favoritter. Brødet er jo ikke det beste, men sausen er jo ofte tatziki, og resten av innholdet er sunt. Kan be dem droppe pommes frites. 

Anonymkode: df384...11f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sushi. 

Anonymkode: b3dda...9fb

Om det er variantene med fritert mat, og/eller majo, er det raskt flere kalorier enn Hamburger. Da sushiris heller ikke er slankemat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sushi (ikke de friterte bitene)

Har inntrykk av at mange Thairestauranter har en del retter med i hovedsak kjøtt og grønnsaker, selv om det nok er mye sukker og olje i rettene likevel.

Hvis du teller kalorier så har Peppes kaloritabeller for sine pizza, så selv om det kanskje er en "versting" så er det enkelt å regne med.

Anonymkode: 2833a...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sushi (ikke de friterte bitene)

Har inntrykk av at mange Thairestauranter har en del retter med i hovedsak kjøtt og grønnsaker, selv om det nok er mye sukker og olje i rettene likevel.

Hvis du teller kalorier så har Peppes kaloritabeller for sine pizza, så selv om det kanskje er en "versting" så er det enkelt å regne med.

Anonymkode: 2833a...9a4

Mange thairestauranter drives ikke av thai,er, de drives av folk fra Vietnam, Philipinene og Indonesia, derfor smaker det heller ikke som thaimat, for mange av dem virker det som spicy betyr mye salt og pepper, det er ikke autentisk thaimat.

Anonymkode: 3a891...a44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Mange thairestauranter drives ikke av thai,er, de drives av folk fra Vietnam, Philipinene og Indonesia, derfor smaker det heller ikke som thaimat, for mange av dem virker det som spicy betyr mye salt og pepper, det er ikke autentisk thaimat.

Anonymkode: 3a891...a44

Hva i alle dager har dette svaret med innlegget mitt å gjøre? 

Og hva var ditt bidrag i tråden? 

Selvfølgelig smaker maten jeg spiser i Thailand som regel mye bedre en take-away jeg bestiller I Oslo. Men at det bare er salt og pepper, og ikke mange av de samme smaksprofilene, har jeg aldri opplevd. Kanskje finne deg noen bedre steder å bestille fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å gå for rettene med grønnsaker og rent kjøtt. Vet det ofte brukes mye olje i sauser o.l., men ellers skal jo det være ganske sunt.

Anonymkode: c2eb3...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...