kit-kat Skrevet 18. november 2002 #1 Del Skrevet 18. november 2002 Hei! Har sett litt på p-piller nå, fordi jeg må skifte fra minipillene mine (Conludag) over til vanlige p-piller. Grunnen er at jeg har for lite østrogen, og gynekologen mente det kunne skyldes minipillene. (I mitt tilfelle, altså! Minipiller gjør ikke dette til vanlig! Det er bare jeg som er litt rar 8) ) Mitt spørsmål om p-piller: Hva er forskjellen på * trefase-piller * tofase-piller * monofase-piller På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 18. november 2002 #2 Del Skrevet 18. november 2002 enkelt og greit, antallet FASER en syklus består av på brettet. Monofase: alle pillene har likt innhold av hormoner Tofase: det er to ulike faser av brettet, med ulike kombinasjoner av hormoner i pillene. Disse må selvsagt tas i helt rett rekkefølge. Trefase: Ja, nå skjønner du poenget, her er det TRE faser med ulike kombinasjoner og mengder av hormonene i pillene i løpet av et brett. Helt hva dette medfører i praksis, det er jeg ikke sikker på. Skal du utsette mensen kan alle piller pået monofaserbrett brukes (selvsagt, de er jo like) mens det for to- og tre-fasepiller bare er en sort av pillene som kan brukes til å utsette mens. Men utover dette... jeg vet ikke hva forskjellen egentlig innebærer for kroppen. Håper dette oppklarte litt. Lykke til! (Legen din kan da sikkert fortelle deg mer om dette) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kit-kat Skrevet 20. november 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 20. november 2002 Takk for svar! Trodde det var noe sånt, ja. Tror det kanskje er sånn at en får minst hormondose ved trefasepiller. Har sjekket litt på nettet om det. Jeg vil helst ha minst mulig hormoner. Så rart at vi jenter reagerer så ulikt på p-piller, foresten... Søkte litt her på KG, og fant ut at noen hadde skikkelig dårlig erfaring med pillemerke X og andre hadde bare positive til dette merket. Det er liksom ingen merker som kun får positive kommentarer. Litt smårart at vi skal være så forskjellige... Har bare fundert litt på det. Og særlig nå, som jeg må begynne på p-piller igjen. Ble jo så deprimert av de p-pillene (diane,microgynon,trionetta) jeg prøvde før jeg gikk over til minipiller (conludag). Til og med Yasmin, som skal være så ny og revolusjonerende med null kviser, ned i vekt, mindre pms+++, har fungert skikkelig dårlig for noen her (har lest på KG). Merkelig at det skal være så vanskelig å lage noe som funker for oss, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå