Havspeil Skrevet 2. februar #21 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker helt annerledes. Hennes venninne lånte TS penger som var i en krise fordi hun kunne. Nå er venninnen selv i krise, blant annet fordi TS har hennes penger. Det ligger også i kortene at TS ikke ville fått lån hos banken, så hun har ekstra grunn til å være glad for det dumsnille lånet hun fikk. Anonymkode: 61b1b...79d Ikke når hun bes om å være pengeinnkrever ! Hun er ingen Torpedo liksom 🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #22 Del Skrevet 2. februar Havspeil skrev (Akkurat nå): Ikke når hun bes om å være pengeinnkrever ! Hun er ingen Torpedo liksom 🙈 Nei, det er urimelig. Men sånt som kan skje når TS selv velger å sette seg selv og vennskapet på prøve. Ingen banker ville krevd noe slikt. Anonymkode: 61b1b...79d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #23 Del Skrevet 2. februar Du er kun ansvarlig for ditt lån fra henne, og de andre er ansvarlig for sitt. Om hun har lånt til folk som ikke betaler tilbake er det hennes feil, hun er voksen og må kreve tilbake selv. Anonymkode: 111bb...4cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. februar #24 Del Skrevet 2. februar (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Nei, det er urimelig. Men sånt som kan skje når TS selv velger å sette seg selv og vennskapet på prøve. Ingen banker ville krevd noe slikt. Anonymkode: 61b1b...79d Det er jo utlåner som setter alt i spill. TS har sitt på det rene. Og ja,- det er sjeldent lurt å låne . Likevel er venninna på bærtur her. For det første : hun bruker maktbalanse kontra vennskap. Blander korta så det holder. Og dersom TS skulle innkrevd disse pengene ifra div andre folk.....: hvordan skulle det foregått og ordnet seg i praksis ??? Når i utgangspunktet de andre som skylder penger ikke betaler. Dra inn namsmannen da eller 🤪 Nei ! TS har holdt avtalen. Personlig hadde jeg spist knekkebrød i 3 mnd for å kvitte gjelda ut . Fordi dette er ingen venn. Endret 2. februar av Havspeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #25 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange mange år... Hun er av den vanskelige typen. Veldig hard i måten hun utrykker seg, kranglete, har det værst av alle og ingen andre forstår... Osv. Anonymkode: 95af8...45d Betal ut resten og aldri lån av henne igjen. Og så lurer jeg for N'te gang når jeg leser tråder om venninner på kvinneguiden, hvorfor man blir venner med folk man misliker. Og endog i dette tilfellet låner penger av dem. Anonymkode: ce5b9...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #26 Del Skrevet 2. februar Hun må kreve inn sinecegne penger selv. Skriftlig så hun kan bygge sak. Du kan ikje hjelpebuansett å mye du vil. Det blir bare feil. Anonymkode: 231be...5b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Raven.Writingdesk Skrevet 2. februar #27 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange mange år... Hun er av den vanskelige typen. Veldig hard i måten hun utrykker seg, kranglete, har det værst av alle og ingen andre forstår... Osv. En ting hun skal ha er at hun er hjelpsom når folk trenger.. hun fikk arv og lånte bort mye. Jeg lånte ett større beløp av henne som jeg betaler ned på. Til tross for dårlig økonomi så betaler jeg såklart ned. Dessverre er det flere som har tatt nytte av henne og lånt masse og hun har hatt uflaks med folk og satt seg i gjeld selv pga andre... Men jeg mener også at en del, hvis ikke alt er selvforsynt. (Ulovlig fremleie osv) Jeg holder i dag kontakten mest fordi jeg synes synd på henne, hun klarer ikke holde vennskap over lengre tid og har mye drama. Hun er i bunn ikke en dårlig person, bare fryktelig slitsom. Hun snakker konstant dritt om andre, sladrer, er sjalu, det er bare veldig negativt energi hele tiden... Hun hjelper, men holder det over hodet ditt i det evige... Nå mener hun jeg ikke er lojal venn fordi jeg ikke ringer til de andre som skylder henne penger. Jeg har sendt melding på hennes vegne men hun synes ikke det var nok. Dette gjør meg så ukomfortabel! Jeg hater konfrontasjoner og kjenner i tillegg de det er snakk om (bekjente , ikke venner). Synes bare det er flaut men det tærer på henne og synes det jo er kjipt at folk ikke betaler henne... Hva hadde dere gjort? Synes det er kjipt at hun krever sånt av meg... Anonymkode: 95af8...45d Hvorfor svarer du ikke på hvor mye du har lånt av henne og hva du fortsatt skylder ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #28 Del Skrevet 2. februar Ikke lett å si hvem som utnytter hvem her. Vennskap ser det uansett ikke ut som. Finnes ikke elementer av vennskap i noe av det du beskriver Anonymkode: 9809c...b71 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #29 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Ting kan forandre seg over år. Anonymkode: 4d315...e06 Man låner da for f*** ikke så store summer av dumsnille venner at det tar årevis å betale det tilbake! Anonymkode: 491d9...ca8 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #30 Del Skrevet 2. februar Raven.Writingdesk skrev (5 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på hvor mye du har lånt av henne og hva du fortsatt skylder ? Ikke sant. Trolig dreier det seg mer om 200.000 fremfor 20.000 tipper jeg. Anonymkode: 61b1b...79d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #31 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke sant. Trolig dreier det seg mer om 200.000 fremfor 20.000 tipper jeg. Anonymkode: 61b1b...79d Nei! Jeg lånte 40.000 og har betalt ned en tredjedel. Det skal sies at jeg forsøkte betale ned mer lenge, men hun ville at jeg skulle "holde" på pengene hennes... Jeg fortsatte allikevel å sende penger, spesielt da hun klaget på at hun ikke hadde penger selv. Når det gjelder vennskapet vårt, så ble vi venner for mange år siden. Jeg har kuttet henne ut flere ganger pga hennes drøye oppførsel og har absolutt ingen andre venner som henne. Samtidig så sliter hun så mye sosialt og jeg synes genuint synd på henne og ser at mye er resultat av hennes oppvekst. Jeg hater henne absolutt ikke, men hun er en energi vampyr, ja! Ts Anonymkode: 95af8...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. februar #32 Del Skrevet 2. februar Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på hvor mye du har lånt av henne og hva du fortsatt skylder ? Det er jo uvesentlig.Om det er 5000 eller 50000. Hun betaler ifølge avtalen. Hvorfor lurer du på det ? 🤷♀️ Det er hennes privatanliggende. Det blir som om jeg skal spørre deg hvor mye du tjener og hva du har i gjeld . Det er ikke folkeskikk . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #33 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange mange år... Hun er av den vanskelige typen. Veldig hard i måten hun utrykker seg, kranglete, har det værst av alle og ingen andre forstår... Osv. En ting hun skal ha er at hun er hjelpsom når folk trenger.. hun fikk arv og lånte bort mye. Jeg lånte ett større beløp av henne som jeg betaler ned på. Til tross for dårlig økonomi så betaler jeg såklart ned. Dessverre er det flere som har tatt nytte av henne og lånt masse og hun har hatt uflaks med folk og satt seg i gjeld selv pga andre... Men jeg mener også at en del, hvis ikke alt er selvforsynt. (Ulovlig fremleie osv) Jeg holder i dag kontakten mest fordi jeg synes synd på henne, hun klarer ikke holde vennskap over lengre tid og har mye drama. Hun er i bunn ikke en dårlig person, bare fryktelig slitsom. Hun snakker konstant dritt om andre, sladrer, er sjalu, det er bare veldig negativt energi hele tiden... Hun hjelper, men holder det over hodet ditt i det evige... Nå mener hun jeg ikke er lojal venn fordi jeg ikke ringer til de andre som skylder henne penger. Jeg har sendt melding på hennes vegne men hun synes ikke det var nok. Dette gjør meg så ukomfortabel! Jeg hater konfrontasjoner og kjenner i tillegg de det er snakk om (bekjente , ikke venner). Synes bare det er flaut men det tærer på henne og synes det jo er kjipt at folk ikke betaler henne... Hva hadde dere gjort? Synes det er kjipt at hun krever sånt av meg... Anonymkode: 95af8...45d En av de som har tatt seg nytte av dette er jo deg ts. Du og har jo satt deg i selvforskyldt gjeld. Hvorfor låne av venner. Virker jo som at det er pga det du er venn med henne ikke fordi du syns synd i henne. Ellers får du bare si nei til at hun vil at du skal kreve penger for henne. Jeg synes det er kjipt at du har satt deg i en sånn situasjon. Anonymkode: 419ba...ba8 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. februar #34 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei! Jeg lånte 40.000 og har betalt ned en tredjedel. Det skal sies at jeg forsøkte betale ned mer lenge, men hun ville at jeg skulle "holde" på pengene hennes... Jeg fortsatte allikevel å sende penger, spesielt da hun klaget på at hun ikke hadde penger selv. Når det gjelder vennskapet vårt, så ble vi venner for mange år siden. Jeg har kuttet henne ut flere ganger pga hennes drøye oppførsel og har absolutt ingen andre venner som henne. Samtidig så sliter hun så mye sosialt og jeg synes genuint synd på henne og ser at mye er resultat av hennes oppvekst. Jeg hater henne absolutt ikke, men hun er en energi vampyr, ja! Ts Anonymkode: 95af8...45d Du kan ikke fikse henne ❤ Og hun var garantert en drainer før hun mottok denne arven. Ganske sikker på at hun dro veksler på deg innen dette. Men nå kaster hun deg under bussen uten grunn av noe slag. Betal og distanser. 🌹 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 2. februar #35 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): En av de som har tatt seg nytte av dette er jo deg ts. Du og har jo satt deg i selvforskyldt gjeld. Hvorfor låne av venner. Virker jo som at det er pga det du er venn med henne ikke fordi du syns synd i henne. Ellers får du bare si nei til at hun vil at du skal kreve penger for henne. Jeg synes det er kjipt at du har satt deg i en sånn situasjon. Anonymkode: 419ba...ba8 Dette er tull. De har et langt forhold før dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 2. februar #36 Del Skrevet 2. februar Hun er ikke en fæl person sier du. Samtidig sier du at hun baksnakker alle, sprer rykter, er ufin, vanskelig å håndtere, hun kjøper venner, bruker samvittigheten mot de og den eneste grunnen til at hun hjelper folk er så hun kan bruke de mot de i lang tid. Kjempefin person. En sånn venn alle burde hatt. Eller ikke. Du kan ikke fikse henne. Du kan kun sette grenser for deg selv. Og det bør du begynne med asap. Når det gjelder å være innkrever for henne så sier du åpenbart nei. Det er ikke din business om andre har lånt penger av henne. Og i tillegg er penger ofte noe som gjør at dårlige situasjoner eskalerer. Og det vil du ikke være en del av. I tillegg er det verdt å spørre seg hva du egentlig lovlig kan gjøre her. Og vil du skape dårlig stemning mellom deg og andre, fordi de andre skylder henne og ikke deg penger? Dette er en typisk situasjon du bør gjenkjenne som drama du ikke ønsker. Ikke ditt sirkus. Ikke dine apekatter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #37 Del Skrevet 2. februar Havspeil skrev (5 minutter siden): Dette er tull. De har et langt forhold før dette. Men TS hadde neppe vært venn med henne nå hvis hun ikke stod i gjeld. Som man reder... Anonymkode: 61b1b...79d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #38 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei! Jeg lånte 40.000 og har betalt ned en tredjedel. Det skal sies at jeg forsøkte betale ned mer lenge, men hun ville at jeg skulle "holde" på pengene hennes... Jeg fortsatte allikevel å sende penger, spesielt da hun klaget på at hun ikke hadde penger selv. Når det gjelder vennskapet vårt, så ble vi venner for mange år siden. Jeg har kuttet henne ut flere ganger pga hennes drøye oppførsel og har absolutt ingen andre venner som henne. Samtidig så sliter hun så mye sosialt og jeg synes genuint synd på henne og ser at mye er resultat av hennes oppvekst. Jeg hater henne absolutt ikke, men hun er en energi vampyr, ja! Ts Anonymkode: 95af8...45d Hvorfor utnytter du noen du omtaler på denne måten ved å låne penger? Du har kuttet henne ut flere ganger, enda låner du penger? Og skriver stygt om henne på kvinneguiden i tillegg? Anonymkode: ce5b9...9fd 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #39 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Betal tilbake fort som fy. Du burde aldri lånt av henne, du er jo en av disse som åpenbart utnytter Anonymkode: 02805...63e Hun utnytter ikke hvis hun betaler tilbake som avtalt…. Herregud! Anonymkode: 60c3f...f19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #40 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Hun utnytter ikke hvis hun betaler tilbake som avtalt…. Herregud! Anonymkode: 60c3f...f19 Hun liker ikke venninnen, og har dumpet henne flere ganger. Men greit å ha noen å låne penger av. Tipper venninnens selvsagt urimelige forslag om å være innkrever er en måte å forhindre at det kommer flere forslag om å låne ut penger. Anonymkode: ce5b9...9fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå