AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange mange år... Hun er av den vanskelige typen. Veldig hard i måten hun utrykker seg, kranglete, har det værst av alle og ingen andre forstår... Osv. En ting hun skal ha er at hun er hjelpsom når folk trenger.. hun fikk arv og lånte bort mye. Jeg lånte ett større beløp av henne som jeg betaler ned på. Til tross for dårlig økonomi så betaler jeg såklart ned. Dessverre er det flere som har tatt nytte av henne og lånt masse og hun har hatt uflaks med folk og satt seg i gjeld selv pga andre... Men jeg mener også at en del, hvis ikke alt er selvforsynt. (Ulovlig fremleie osv) Jeg holder i dag kontakten mest fordi jeg synes synd på henne, hun klarer ikke holde vennskap over lengre tid og har mye drama. Hun er i bunn ikke en dårlig person, bare fryktelig slitsom. Hun snakker konstant dritt om andre, sladrer, er sjalu, det er bare veldig negativt energi hele tiden... Hun hjelper, men holder det over hodet ditt i det evige... Nå mener hun jeg ikke er lojal venn fordi jeg ikke ringer til de andre som skylder henne penger. Jeg har sendt melding på hennes vegne men hun synes ikke det var nok. Dette gjør meg så ukomfortabel! Jeg hater konfrontasjoner og kjenner i tillegg de det er snakk om (bekjente , ikke venner). Synes bare det er flaut men det tærer på henne og synes det jo er kjipt at folk ikke betaler henne... Hva hadde dere gjort? Synes det er kjipt at hun krever sånt av meg... Anonymkode: 95af8...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvor mye skylder du henne? Betal tilbake! Slutt å låne penger av kjentfolk og dropp henne som venn. Anonymkode: 61b1b...79d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Betal tilbake fort som fy. Du burde aldri lånt av henne, du er jo en av disse som åpenbart utnytter Anonymkode: 02805...63e 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Betal tilbake fort som fy. Du burde aldri lånt av henne, du er jo en av disse som åpenbart utnytter Anonymkode: 02805...63e Hun betaler jo. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Betal den gjelden du har til henne så fort du kan, men ikke la deg bruke for å kreve inn annen gjeld til henne. Anonymkode: 45fc6...996 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Betal tilbake fort som fy. Du burde aldri lånt av henne, du er jo en av disse som åpenbart utnytter Anonymkode: 02805...63e Nei, det synes jeg ikke! Vi har vært venner i mange mange år, jeg har gitt henne mange sjanser og synes også hun har gode sider, synes synd om henne fordi hun har hatt det vanskelig osv. Jeg var i krise og lånte penger, og betaler henne tilbake! Kunne aldri falt meg inn å ikke gjøre det! Men skylder jeg henne da å være innkrever for de andre? Det synes ikke jeg . Ts Anonymkode: 95af8...45d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Du kan jo si nei til å legge deg opp i hennes ordninger med andre. At du ikke vil være pengeinnkrever for henne. Anonymkode: 6d622...10f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, det synes jeg ikke! Vi har vært venner i mange mange år, jeg har gitt henne mange sjanser og synes også hun har gode sider, synes synd om henne fordi hun har hatt det vanskelig osv. Jeg var i krise og lånte penger, og betaler henne tilbake! Kunne aldri falt meg inn å ikke gjøre det! Men skylder jeg henne da å være innkrever for de andre? Det synes ikke jeg . Ts Anonymkode: 95af8...45d Nei, du skylder henne ikke det. Det er hennes business. Men du burde betale rente hvis det er en større sum. Hvis hun blir sur på deg og kutter deg ut fordi du er illojal og ikke ordner opp for henne, altså ikke lar deg presse til noe du ikke vil, så er jo det helt greit. Anonymkode: 6d622...10f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, det synes jeg ikke! Vi har vært venner i mange mange år, jeg har gitt henne mange sjanser og synes også hun har gode sider, synes synd om henne fordi hun har hatt det vanskelig osv. Jeg var i krise og lånte penger, og betaler henne tilbake! Kunne aldri falt meg inn å ikke gjøre det! Men skylder jeg henne da å være innkrever for de andre? Det synes ikke jeg . Ts Anonymkode: 95af8...45d Det er jo åpenbart at du ikke liker henne, du sier jo at du holder kontakten fordi du syns synd på henne. Du lar en person du egentlig ikke liker og som du helst ikke vil ha kontakt med låne deg penger, det er utnyttelse ja. Anonymkode: 02805...63e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det synes jeg ikke! Vi har vært venner i mange mange år, jeg har gitt henne mange sjanser og synes også hun har gode sider, synes synd om henne fordi hun har hatt det vanskelig osv. Jeg var i krise og lånte penger, og betaler henne tilbake! Kunne aldri falt meg inn å ikke gjøre det! Men skylder jeg henne da å være innkrever for de andre? Det synes ikke jeg . Ts Anonymkode: 95af8...45d Problemet med å låne penger merker du jo konsekvense av nå. Hun opplever at du skylder henne tjenester fordi du står i gjeld. Og hun har åpenbart bruk for pengene som du har lånt nå. Det hadde jeg hatt dårlig samvittighet for. Anonymkode: 61b1b...79d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Voksne selvstendige personer låner ikke penger av venner eller familie. Anonymkode: 8535e...91b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Hvor mye skylder du? Kan du heller låne av banken og betale henne tilbake nå? Anonymkode: f6969...fe6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det synes jeg ikke! Vi har vært venner i mange mange år, jeg har gitt henne mange sjanser og synes også hun har gode sider, synes synd om henne fordi hun har hatt det vanskelig osv. Jeg var i krise og lånte penger, og betaler henne tilbake! Kunne aldri falt meg inn å ikke gjøre det! Men skylder jeg henne da å være innkrever for de andre? Det synes ikke jeg . Ts Anonymkode: 95af8...45d Du har ditt på det rene. 🌹❤ Du betaler tilbake etter avtale. Det er helt hinsides at hun forventer og krever av deg å innkreve andre som har lånt av henne. ! Det er tydelig at hun er utenom det vanlige. Og litt trist at hun nå skal bruke deg . Betal raskest mulig ,- og du bør distansere deg ,- " Å gi for å få - er det samme som å ta " Hun er en vampyr ifht energi. Hun skaper drama og kaos . Kom deg vekk ifra sumpmyra rundt henne. Betal og bli ferdig. Hun har ikke tanke eller respekt for deg. Da ville hun ikke bedt innkreve pengene for andre på sine vegne. For det er rimelig sjukt 🙄❤ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Problemet med å låne penger merker du jo konsekvense av nå. Hun opplever at du skylder henne tjenester fordi du står i gjeld. Og hun har åpenbart bruk for pengene som du har lånt nå. Det hadde jeg hatt dårlig samvittighet for. Anonymkode: 61b1b...79d TS betaler etter avtale. Så hennes samvittighet bør ikke settes spørsmål ved. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er jo åpenbart at du ikke liker henne, du sier jo at du holder kontakten fordi du syns synd på henne. Du lar en person du egentlig ikke liker og som du helst ikke vil ha kontakt med låne deg penger, det er utnyttelse ja. Anonymkode: 02805...63e Ting kan forandre seg over år. Anonymkode: 4d315...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Havspeil skrev (Akkurat nå): TS betaler etter avtale. Så hennes samvittighet bør ikke settes spørsmål ved. Hvis du hadde skyldt penger til ei venninne som nå er i trøbbel/gjeld og trenger pengene selv, hadde du ikke gjort det du kunne for å betale tilbake så fort som mulig? Lån av banken, eller noen andre. Stakkars «venninne» Anonymkode: 02805...63e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Dersom jeg hadde lånt penger til en venn eller et familiemedlem ,- hvilket jeg ofte gjør,- så lar jeg ikke de innkreve hverandre på vegne av meg 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har en venninne som jeg har kjent i mange mange år... Hun er av den vanskelige typen. Veldig hard i måten hun utrykker seg, kranglete, har det værst av alle og ingen andre forstår... Osv. En ting hun skal ha er at hun er hjelpsom når folk trenger.. hun fikk arv og lånte bort mye. Jeg lånte ett større beløp av henne som jeg betaler ned på. Til tross for dårlig økonomi så betaler jeg såklart ned. Dessverre er det flere som har tatt nytte av henne og lånt masse og hun har hatt uflaks med folk og satt seg i gjeld selv pga andre... Men jeg mener også at en del, hvis ikke alt er selvforsynt. (Ulovlig fremleie osv) Jeg holder i dag kontakten mest fordi jeg synes synd på henne, hun klarer ikke holde vennskap over lengre tid og har mye drama. Hun er i bunn ikke en dårlig person, bare fryktelig slitsom. Hun snakker konstant dritt om andre, sladrer, er sjalu, det er bare veldig negativt energi hele tiden... Hun hjelper, men holder det over hodet ditt i det evige... Nå mener hun jeg ikke er lojal venn fordi jeg ikke ringer til de andre som skylder henne penger. Jeg har sendt melding på hennes vegne men hun synes ikke det var nok. Dette gjør meg så ukomfortabel! Jeg hater konfrontasjoner og kjenner i tillegg de det er snakk om (bekjente , ikke venner). Synes bare det er flaut men det tærer på henne og synes det jo er kjipt at folk ikke betaler henne... Hva hadde dere gjort? Synes det er kjipt at hun krever sånt av meg... Anonymkode: 95af8...45d Hvor mye rente betaler du? Anonymkode: 02805...63e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havspeil Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du hadde skyldt penger til ei venninne som nå er i trøbbel/gjeld og trenger pengene selv, hadde du ikke gjort det du kunne for å betale tilbake så fort som mulig? Lån av banken, eller noen andre. Stakkars «venninne» Anonymkode: 02805...63e Jeg låner aldri. Og denne venninnen som nå er i trøbbel er i trøbbel fordi hun har rota bort egen arv . Hun har vel prøvd å kjøpe vennskap her og der med å være på tilbudssida. Men TS har fulgt avtalen de hadde. Hun skal ikke dras inn ifht en 3.part. Enhver advokat eller bank vil si det samme. 😎 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden Havspeil skrev (7 minutter siden): TS betaler etter avtale. Så hennes samvittighet bør ikke settes spørsmål ved. Jeg tenker helt annerledes. Hennes venninne lånte TS penger som var i en krise fordi hun kunne. Nå er venninnen selv i krise, blant annet fordi TS har hennes penger. Det ligger også i kortene at TS ikke ville fått lån hos banken, så hun har ekstra grunn til å være glad for det dumsnille lånet hun fikk. Anonymkode: 61b1b...79d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå