AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Og får dere ofte ønsket tidspunkt for sommerferie? Anonymkode: ffc8e...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Jobber som lege i et stort helseforetak, som hverken har noen ambisjon om å være lønnsledende eller på andre måter tilrettelegge for å gjøre det ukomplisert å jobbe der. Samme med ferie - vi må melde inn ønsker for hele neste års ferie innen 1. desember året før, og jeg har hittil aldri opplevd å få de ukene jeg har ønsket meg. Gleder meg til jeg er ferdig spesialist om ikke mange månedene, da er det takk og farvel til det offentlige helsevesen (som jeg egentlig er veldig glad i) og rett ut i privat praksis… Anonymkode: 1f6f5...3e0 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Hos oss er den satt. Vi har bolkeferie, delestrek midt i skolens sommerferie, med tidlig eller sen ferie, skifter annethvert år. Anonymkode: 24557...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg kan velge selv, og kan bestemme meg på sparket. Men har selvfølgelig et ansvar for at mine oppgaver og leveranser er løst på en god måte. Har en type jobb der jeg har mine ansvarsoppgaver, og ingen andre kommer inn og tar unna om jeg er borte noen dager. Og det er jo på godt og vondt. Anonymkode: ccad3...9d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hos oss er den satt. Vi har bolkeferie, delestrek midt i skolens sommerferie, med tidlig eller sen ferie, skifter annethvert år. Anonymkode: 24557...c7b Skifter hvert år selvsagt, tidlig eller sent annethvert år. Annen ferie skal ideelt sett meldes inn før 31.12. Men sjelden det blir det… de klarer jo ikke å levere turnusoppsett for hele året, så…. Anonymkode: 24557...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Innen 1.mai Anonymkode: d3d02...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Mine ansatte må levere inn ønsker 1. mars - 1.mai er turnusen klar. Anonymkode: e878e...666 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden I kommunen det jeg jobber må vi levere inn ønsker for alle fem ukene i november. Før var det i mars og før fikk også lov til å vente med å sette inn den 5.uka som kan deles opp i dager. Synes det er kjipt for det blir veldig lite fleksibelt. Før kunne man ta en feriedag hvis man fikk behov for det, men ikke nå lenger. Anonymkode: b2776...967 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det bestemmer jeg selv. Jeg kan stort sett ta fri akkurat når jeg vil, og det holder å si ifra dagen før, evt samme dag. jeg har ansvar for at jobben min gjøres og ingen gjør jobben min mens jeg er på ferie. Jeg har derfor veldig mye frihet til hvordan jeg gjør det led ferie. Anonymkode: dad59...b3d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Sender inn sommerferieønsker innen 1. april og så skal den være bestemt en gang før 1. mai. Vi får som regel svar før påske. Ønske om ferie i jul, påske og inneklemte dager i mai tas felles i god tid før uttak, mens all annen ferie tas fortløpende. Da er det som regel fritt fram å ta ut ferie så lenge ikke alle velger samme dagene. Jobber et sted hvor vi er avhengige av å ha ett par personer på kontoret hver dag. Anonymkode: 7a6cf...8b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessaly Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden I min bransje må minst tre uker tas i fellesferien, resterende ferie meldes litt løpende, de som skal ha ferie i forbindelse med vinter-/påske-/høstferie melder dette noen uker i forkant. Det forventes at en tar ferie/evt avspasering i uka mellom jul og nyttår, da det sjelden er særlig med arbeidsoppgaver. Trenger ikke vikarer, en er ansvarlig for eget prosjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Når jeg vil, men sjefen vil jo helst ha en viss oversikt over hvem som er på jobb så vi må sette opp ferien noen uker før. Har glemt å søke om ferie mer enn én gang og gjort det langt uti september 😅 Anonymkode: e9eb3...a95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har ei venninne som jobber innen helse. De må sende inn ønsker for ferie i November året før og så kommer turnusen for neste år i Desember . Er ikke det litt tidlig? Anonymkode: d9dc4...00b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ei venninne som jobber innen helse. De må sende inn ønsker for ferie i November året før og så kommer turnusen for neste år i Desember . Er ikke det litt tidlig? Anonymkode: d9dc4...00b For oss hadde det vært drømmen. Jeg kan velge fritt. Men må likevel sitte og vente til han får turnusen. Det betyr unødvendig dyr sommerferie, færre overnattingsmuligheter, og så videre. Anonymkode: ccad3...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Hos oss er det frist for sommerferie 1. mai, men skjer det noe etter det kan den gjerne endres etter arbeidstakers ønske med kortere frist. Andre ferier pleier å ha frist 2-4 uker før, litt lenger med jula, da mange ønsker å være borte. Jobber i en statlig kontorjobb hvor det alltid må være noen på jobb i tilfelle det skjer noe som haster, men ikke trenger å være så mange i rolige uker. Hvis det plutselig er noen uker hvor ingen har satt seg opp på jobb, tar sjefen en runde og spør hvem som kan bytte ferie, og evt. ha noe ekstra ansvar mot et tillegg hvis alle lederne er borte samtidig. Partner jobber i helsevesenet og søker sommerferie typ et halvt år før uten noen garantier for å få fri når barnehagen er stengt (det viktigste for oss) eller mulighet til å bytte fritt med kolleger, så min fleksibilitet er det som redder feriekabalen hos oss. Anonymkode: b4ce1...055 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Januar Anonymkode: bae54...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Kan heldigvis melde inn når som helst og få godkjent når som helst. Anonymkode: 24301...19f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Vi har ferie til og med sommerferien-frist 6 februar. Jobber I bank. Anonymkode: 3731f...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Her meldes og bestemmes det kort tid før feriene... 1 mnd kanskje. Skulle heller ønske den ble satt i januar, slik at man har god tid til å planlegge og evt. bestille feriereiser! Anonymkode: 7ffd8...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Barnehage, kommunal. Ferielister skal sendes inn innen 1.mars, får vel vite ferien vår ganske kort tid etter. Har tre uker fastsatt ferie når Bhg er stengt om sommeren pluss noen stengte dager i jula og påsken som vi ikke kan bestemme selv, til sammen 5 uker ferie, hvorav vi får bestemme 6 dager selv. Anonymkode: 9d8c1...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå