AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Trump og Musk har sagt at de skal kræsje økonomien før de bygger den opp igjen. Med den rikdommen de har opparbeida seg nå, kan de da kjøpe reelle verdier på billigsalg. Annonsering av toll på Canada og Mexico, som er gammelt nytt, men som vel de fleste trodde var tull, er vel utgangspunktet for dette krakket. Titusenvis av mennesker i den regionen kommer til å miste arbeidet sitt og amerikanske forbrukere tar smellen. Toll mot EU og Norge kommer vel også snart. Så spørsmålet blir: Skal alle ut av aksjemarkedet nå? Jeg har en årsinntekt i diverse aksjer, deriblant shipping, og fond. Dette blir verdiløst nå, frykter jeg. Jeg kommer til å brenne meg på å ha trodd at Trump ikke gjennomfører dette tullet. Hva gjør du? Og hvordan kommer vi oss gjennom dette her på en smart måte? Anonymkode: 62a7c...b44 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Hvis aksjene dine er i dollar, så hadde jeg bare latt dem være der. Hvis dem er i norske kroner, så hadde jeg flyttet dem over i dollar. Trump tar grep for å styrke dollaren. Og det lover ikke godt for norske kroner. Anonymkode: 930fe...e75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Trump og Musk har sagt at de skal kræsje økonomien før de bygger den opp igjen. Med den rikdommen de har opparbeida seg nå, kan de da kjøpe reelle verdier på billigsalg. Annonsering av toll på Canada og Mexico, som er gammelt nytt, men som vel de fleste trodde var tull, er vel utgangspunktet for dette krakket. Titusenvis av mennesker i den regionen kommer til å miste arbeidet sitt og amerikanske forbrukere tar smellen. Toll mot EU og Norge kommer vel også snart. Så spørsmålet blir: Skal alle ut av aksjemarkedet nå? Jeg har en årsinntekt i diverse aksjer, deriblant shipping, og fond. Dette blir verdiløst nå, frykter jeg. Jeg kommer til å brenne meg på å ha trodd at Trump ikke gjennomfører dette tullet. Hva gjør du? Og hvordan kommer vi oss gjennom dette her på en smart måte? Anonymkode: 62a7c...b44 Shipping kommer til å nyte godt av trump, resten av aksjemarkedet også. Anonymkode: 299a2...607 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Jonas Gahr Støre klarte å krasje en av "folkeaksjene", Fjordkraft, ned med 30% på 1 time da han lanserte valgflesket sitt om fastpris på strøm før helgen. Så trenger ikke gå langt for å finne komplette idioter som ødelegger markedet. Anonymkode: 2ddf4...efe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Det eneste jeg har troen på i disse dager er å ha diversifiserte investeringer, og være til stede i ulike markeder. Så sitter, som alltid, stille. Anonymkode: d7ef9...3be 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis aksjene dine er i dollar, så hadde jeg bare latt dem være der. Hvis dem er i norske kroner, så hadde jeg flyttet dem over i dollar. Trump tar grep for å styrke dollaren. Og det lover ikke godt for norske kroner. Anonymkode: 930fe...e75 Noen er det, noen er ikke det. LUNR er en favoritt som har gitt 600% avkastning - pluss 20% valutagevinst. Hva med WAWI og HAUTO? Sistnevnte er en utbyttefavoritt; aksjen har finansiert seg sjøl på 18 måneder. Helt rådvill her. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Shipping kommer til å nyte godt av trump, resten av aksjemarkedet også. Anonymkode: 299a2...607 Liker påstanden, venter på argumenta. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jonas Gahr Støre klarte å krasje en av "folkeaksjene", Fjordkraft, ned med 30% på 1 time da han lanserte valgflesket sitt om fastpris på strøm før helgen. Så trenger ikke gå langt for å finne komplette idioter som ødelegger markedet. Anonymkode: 2ddf4...efe Eh, den politikken er idiotisk, men Fjordkraft er også en ræv bedrift. De har jo løyet i markedsføringen sin i 20 år. Fjordkraft kan godt gå konkurs for min del. Så satser vi heller på Tibber. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det eneste jeg har troen på i disse dager er å ha diversifiserte investeringer, og være til stede i ulike markeder. Så sitter, som alltid, stille. Anonymkode: d7ef9...3be Jepp, men hvordan fordeler du risiko helt konkret da? Anonymkode: 62a7c...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Nå har NRK akkurat publisert denne: https://www.nrk.no/urix/utanriksminister-eide-om-trumps-handelskrig_-_-gar-laus-pa-usas-eigen-verdsorden-1.17247082 Anonymkode: 62a7c...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jepp, men hvordan fordeler du risiko helt konkret da? Anonymkode: 62a7c...b44 Har fremvoksende markeder (Asia og tech), samt Global indeks (USA). Har også mer spissede fond med større risiko, inn mot begrensede bransjer og/eller begrensede markeder. Eksempel grønt norden. Har også en god del plassert i fleksilån. Og har noen fastrenteinnskudd. For å sikre fleksibilitet også på kort sikt. Så er i overkant risikoavers, om du er ute etter potensiale for å tjene mye er jo ikke dette veien å gå. Men mitt mål med sparing er langsiktig trygghet, samt å ha nok til å slippe dyre smålån, som billån (derfor midler utenfor fond). Anonymkode: d7ef9...3be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden For min egen del har jeg bare ett par hundre k I fond men om ting skjer litt som forige Trump runde så er problemet mest på kort sikt at markedet går ekstremt mye opp og ned på kort horisont. Planen min er mer det å dytte vesentlig mer penger inn om det skulle bli en korreksjon på 20-25% el.l. det er vanskelig å time markedet når ting svinger såpass fra dag til dag føler jeg så er mer for å sitte rolig i båten og heller utnytte muligheten om en får en skikkelig korreksjon. Anonymkode: 9a153...ff5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå