Gå til innhold

Lar barnet leke med dukker fra Temu

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Jajakvinne12 skrev (Akkurat nå):

Oh lord 😂 

Du må lese deg opp når det gjelder Temu leker hvis du synes dette er morsomt. 

Anonymkode: 214a9...d4e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var nylig testet muffins former i silikon fra norske butikker, typ Coop, Jernia etc. 

14 av 18 inneholdt mer giftstoff enn det som er lovlig. Ro deg ned. Barna dine får i seg like mye gift ellers også :) 

Anonymkode: 7e4f8...675

Vi kan ikke beskytte oss mot alt, det er farlig å leve, men vi må minimere risiko der vi kan slik at vi får redusert den totale eksponeringen. Å importere helt ukontrollert er ikke måten å gjøre det på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datteren min er syv, og hun gleder seg allerede til neste gang hun skal besøke "tante" og leke med den fine dukken. Jeg har mest lyst til å finne en annen barnevakt. Hva ville dere ha gjort?

Anonymkode: 15bcd...e37

Er det noe galt med datteren din?

Syvåringer spiser vel ikke leker.

Anonymkode: 36993...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Klart jeg kan det. Det er en helserisiko ved å oppholde seg hos tante, skadelige stoffer man blir eksponert for. Ved røyking vet man i det minste hva man får. Ved ukjent dukke fra Kina vet man ikke hva man får. Det kan være bedre enn røyk og det kan også være ganske mye verre. 

Du må gjerne sammenligne det, men det har ingen rot i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du overdriver. Jeg ville ikke kjøpt de selv men du kan ikke nekte barn å dra på besøk til venner. Og du har null kontroll over hva de tar på hos venner. 

Jeg ville ha sagt ifra om at jeg ikke ønsket dette, hvis det var snakk om et lite barn som spiser på babyleiker, og kan få i seg stoffer og i verste fall bli kvalt på løsdeler, ellers ikke. 

Du kan jo be om at barnet vasker hender før mat, men jeg ville latt som ingenting.

Anonymkode: c7383...42a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Klart jeg kan det. Det er en helserisiko ved å oppholde seg hos tante, skadelige stoffer man blir eksponert for. Ved røyking vet man i det minste hva man får. Ved ukjent dukke fra Kina vet man ikke hva man får. Det kan være bedre enn røyk og det kan også være ganske mye verre. 

Jo, men hvis du er så redd, så kan dere ikke gå ut heller, pga gift fra eksos, og dere kan ikke spise noe pga mikroplast og tungmetaller. Du kan ikke kontrollere hva hun tar på når hun er hos andre. Mest sannsynlig så er mikroplasten i ditt eget hus like ille. 

Anonymkode: c7383...42a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, hun putter ikke ting i munnen, heldigvis. Men hun tar på den. Koser med den, og hvem vet om det kan komme giftige gasser fra disse lekene, eller overdriver jeg nå?

TS.

Kjenner at hele deg irriterer meg.

Anonymkode: afc08...a9b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

En venninne av meg, som ikke har barn selv, elsker å få barna til venninner og familie på besøk. Hun sitter gjerne barnevakt, og barna elsker å være der.

Hun har også skaffet seg en del leker hun har liggende så barna har noe å leke med mens de er der. Tegnesaker, perlesaker, litt lego osv.

Men sist jeg skulle hente datteren min lekte hun begeistret med en slik realistisk babydukle. Venninnen min fortalte at de kalles reborn og koster egentlig flere tusen, men hun hadde kjøpt den på Temu til ca 500! Hun ville ha den liggende som pynt i en gammel vugge hun har arvet, og la besøkende barn leke med den. Jeg fikk sjokk! Greit nok at hun handler på Temu til seg selv. Men at hun kan la barn få være i nærheten av disse giftige lekene! 

Datteren min er syv, og hun gleder seg allerede til neste gang hun skal besøke "tante" og leke med den fine dukken. Jeg har mest lyst til å finne en annen barnevakt. Hva ville dere ha gjort?

Ingenting.

Anonymkode: fd9e3...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Herre fred, er du helt blåst?

Anonymkode: fd9e3...214

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kanskje jeg kan foreslå for min datter å bruke munnbind og hansker og leke sykehus med dukken neste gang?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje jeg kan foreslå for min datter å bruke munnbind og hansker og leke sykehus med dukken neste gang?

Hahaha der kom trollet frem

Anonymkode: ef3e9...29e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hahaha der kom trollet frem

Anonymkode: ef3e9...29e

Hva mener du?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel...glad ditt barn ok skal være med våre barn...her er det leker, hår strikker, klær, håndklær fra temu.

Hun får ha på seg verne drak hos tante da vettu. Og om hun går på skole/ barnehagen.

Tenkt at alle barna hun leker med på skolen som har på seg klær fra temu..eller leker .m

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Sjokk!! For et mareritt for deg!!! For en heks!!! Nei…..
Jeg hadde sent barnet mitt dit ekstra mye siden hun faktisk gleder seg til å ha barnevakt, og så hadde jeg bekymret meg over barna på Gaza. 

Anonymkode: e402c...567

Mener du at barna i Gaza bør belemres med kreftfremkallende Temu-søppel?

Anonymkode: ce274...959

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du så hysterisk kan du nesten ikke ha barnevakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

..eller overdriver jeg nå?

TS.

Tja, hva tror du? 🙄🤦‍♀️…. 🤯

du vokste vel selv opp med leker på 60-70-80 tallet? Selv om jeg nok tror 90 ++ tallet siden du er litt hysterisk "snowflake" 🤷‍♀️

og da regner du deg vel selv litt som skadet og ikke av de smarteste, da lekene på den tiden inneholdt vel så mye skadelige stoffer, som du da har fått i deg på den tiden?

Anonymkode: e9bb0...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo trist med alt det giftige søppelet som kommer til landet. Hun høres jo litt enkel ut, denne venninnen din. Kan du ikke lufte dine bekymringer for henne?

Anonymkode: 9d074...f5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg vokste opp på 80-tallet. Lenge før det hysteriet der begynte. Da var det giftstoffer i alt, parabener, røyking inne. Såvidt vi hadde sykkelhjelm og bilbelte. Gikk fint det faktisk. Lever fortsatt 

Anonymkode: 3b6ae...b89

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ikke kjøp temu leker til egne barn. Men skal sies jeg tenker mitt som voksne som kjøper ting til barn derifra. Enten er de dumme eller så bryr de seg ikke. 

Anonymkode: 2415f...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som kaller ts hysterisk så er det bare å lese på tv2 om leker fra Temu. Kanskje det går ett lys opp for folk da og de slutter å kalle andre hysteriske , eller er det så viktig med billige leker at dere driter i giftstoffer som kan skade barna deres 

Anonymkode: c318e...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...