AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden En venninne av meg, som ikke har barn selv, elsker å få barna til venninner og familie på besøk. Hun sitter gjerne barnevakt, og barna elsker å være der. Hun har også skaffet seg en del leker hun har liggende så barna har noe å leke med mens de er der. Tegnesaker, perlesaker, litt lego osv. Men sist jeg skulle hente datteren min lekte hun begeistret med en slik realistisk babydukle. Venninnen min fortalte at de kalles reborn og koster egentlig flere tusen, men hun hadde kjøpt den på Temu til ca 500! Hun ville ha den liggende som pynt i en gammel vugge hun har arvet, og la besøkende barn leke med den. Jeg fikk sjokk! Greit nok at hun handler på Temu til seg selv. Men at hun kan la barn få være i nærheten av disse giftige lekene! Datteren min er syv, og hun gleder seg allerede til neste gang hun skal besøke "tante" og leke med den fine dukken. Jeg har mest lyst til å finne en annen barnevakt. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 15bcd...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Herregud, snakk med dama da og si at du ikke liker det. Problem løst. Anonymkode: b0e07...3a7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valeriouz Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Giftige lekene? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Sjokk!! For et mareritt for deg!!! For en heks!!! Nei….. Jeg hadde sent barnet mitt dit ekstra mye siden hun faktisk gleder seg til å ha barnevakt, og så hadde jeg bekymret meg over barna på Gaza. Anonymkode: e402c...567 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Herregud, det finnes virkelige problemer i verden Anonymkode: 77709...27b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden en 7-åring tar nok ikke skade av det, hun putter vel ikke dukken i munn... ta en chill-pill og vær glad du har en så dedikert barnevakt 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Valeriouz skrev (6 minutter siden): Giftige lekene? Ja: https://www.ft.com/content/6f6d3849-9e3d-4047-895a-1cae81df1c39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden monican94 skrev (2 minutter siden): en 7-åring tar nok ikke skade av det, hun putter vel ikke dukken i munn... ta en chill-pill og vær glad du har en så dedikert barnevakt Nei, hun putter ikke ting i munnen, heldigvis. Men hun tar på den. Koser med den, og hvem vet om det kan komme giftige gasser fra disse lekene, eller overdriver jeg nå? TS. Anonymkode: 15bcd...e37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, hun putter ikke ting i munnen, heldigvis. Men hun tar på den. Koser med den, og hvem vet om det kan komme giftige gasser fra disse lekene, eller overdriver jeg nå? TS. Anonymkode: 15bcd...e37 Ja du overdriver. Ja, det er funnet giftstoffer i noen varer fra Temu, men det er funnet de samme giftstoffene i varer fra Nille, Rusta og Europris. Noen ganger glipper kvalitetskontrollen og vi kan aldri være 100 prosent sikre uansett hvor varene er kjøpt. Temu har blitt skikkelig strenge på dette pga det dårlige ryktet de har og tar faktisk dette veldig seriøst. Blir noe oppdaget der blir varene fjernet fra sortimentet asap. Jeg er ingen stor fan av Temu selv, men jeg hadde ikke vært redd for en dukke en gang innimellom. Jeg hadde derimot vært sjeleglad for å ha en snill og dedikert barnevakt. Du har noe som veldig mange andre savner og dette bør du ta vare på. 11 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, hun putter ikke ting i munnen, heldigvis. Men hun tar på den. Koser med den, og hvem vet om det kan komme giftige gasser fra disse lekene, eller overdriver jeg nå? TS. Anonymkode: 15bcd...e37 ja du overdriver 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, hun putter ikke ting i munnen, heldigvis. Men hun tar på den. Koser med den, og hvem vet om det kan komme giftige gasser fra disse lekene, eller overdriver jeg nå? TS. Anonymkode: 15bcd...e37 Jepp. Overdriver. Hysteri, faktisk. Anonymkode: 2ed95...ee0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Du overdriver noe vannvittig. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Slenger meg på resten her. Du overdriver🙈 Plastleker vil alltid ha en del giftstoffer i seg. Ved blindtester finner kontrollørene ofte giftstoffer over grensenivået i leker som blir solgt over disk i norge også. Anonymkode: 8777b...8b4 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Du overdriver, de hadde jo vært forbudt å handle fra Temu i Norge, hvis de var så giftig, at det var helseskadelig å ta på tingene. Det er jo ikke det. Hun skal vel ikke akkurat spise på dukken. Anonymkode: d11aa...32b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Tenker det blir litt som om tante hadde røyket inne. Det går "sikkert fint", men det er jo ikke noe hyggelig å tenke på at man utsetter barnet for en uviss helserisiko. Anonymkode: 214a9...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Slenger meg på resten her. Du overdriver🙈 Plastleker vil alltid ha en del giftstoffer i seg. Ved blindtester finner kontrollørene ofte giftstoffer over grensenivået i leker som blir solgt over disk i norge også. Anonymkode: 8777b...8b4 Risikoen er langt høyere når man ikke handler over disk i Norge. Anonymkode: 214a9...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker det blir litt som om tante hadde røyket inne. Det går "sikkert fint", men det er jo ikke noe hyggelig å tenke på at man utsetter barnet for en uviss helserisiko. Anonymkode: 214a9...d4e Du kan ikke sammenligne en dukke med passiv røyking. Det er to helt forskjellige ting. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): En venninne av meg, som ikke har barn selv, elsker å få barna til venninner og familie på besøk. Hun sitter gjerne barnevakt, og barna elsker å være der. Hun har også skaffet seg en del leker hun har liggende så barna har noe å leke med mens de er der. Tegnesaker, perlesaker, litt lego osv. Men sist jeg skulle hente datteren min lekte hun begeistret med en slik realistisk babydukle. Venninnen min fortalte at de kalles reborn og koster egentlig flere tusen, men hun hadde kjøpt den på Temu til ca 500! Hun ville ha den liggende som pynt i en gammel vugge hun har arvet, og la besøkende barn leke med den. Jeg fikk sjokk! Greit nok at hun handler på Temu til seg selv. Men at hun kan la barn få være i nærheten av disse giftige lekene! Datteren min er syv, og hun gleder seg allerede til neste gang hun skal besøke "tante" og leke med den fine dukken. Jeg har mest lyst til å finne en annen barnevakt. Hva ville dere ha gjort? Anonymkode: 15bcd...e37 Det var nylig testet muffins former i silikon fra norske butikker, typ Coop, Jernia etc. 14 av 18 inneholdt mer giftstoff enn det som er lovlig. Ro deg ned. Barna dine får i seg like mye gift ellers også Anonymkode: 7e4f8...675 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Sirah skrev (Akkurat nå): Du kan ikke sammenligne en dukke med passiv røyking. Det er to helt forskjellige ting. Klart jeg kan det. Det er en helserisiko ved å oppholde seg hos tante, skadelige stoffer man blir eksponert for. Ved røyking vet man i det minste hva man får. Ved ukjent dukke fra Kina vet man ikke hva man får. Det kan være bedre enn røyk og det kan også være ganske mye verre. Anonymkode: 214a9...d4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jajakvinne12 Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenker det blir litt som om tante hadde røyket inne. Det går "sikkert fint", men det er jo ikke noe hyggelig å tenke på at man utsetter barnet for en uviss helserisiko. Anonymkode: 214a9...d4e Oh lord 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå