Gå til innhold

Venninne som kan si ting som sårer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For noen svar du får. 
Dette er ei venninne som prøver hardt å være hyggelig, men som egentlig ikke er det. 

Anonymkode: c9260...853

Kommer jo litt an på da? Muligens er hun møkka lei drittkjerringer som forsurer lufta og folk som ofte er uforsiktige. Hva skjedde før hun kommenterte disse to damene på fest? Jeg har også venninner som stadig vekk knuser/ødelegger både det ene og det andre av uforsiktighet, og da kan man fort tenke litt som venninna di.

Anonymkode: 53ef1...9bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Nei, ts stiller oppfølgings spørsmål. Å spørre "hva mener du" er ingen hersketeknikk. Hvis venninnen endrer det hun sier så klarer hun ikke stå for det hun har sagt. Jeg hadde også spurt det samme om noen sa "den satt du." Om et plagg jeg brukte, og hverfall om tonefallet tilsa at det var ironisk. Hvis man føler man ikke helt forstår eller oppfatter riktig så spør man, der kalles kommunikasjon. Hvis den andre endrer det man sier blir det bare tull, og mistillit. 

Men for all del ta ts for det det er verdt for deg. 

Anonymkode: ee3ad...817

Jeg forstår virkelig ikke! Her jeg kommer fra ville vi tolket det som en positiv ting hvis noen sa "den satt du"??

Hva er det dere mener det betyr når dere tolker det på negativt vis..??

Anonymkode: 16039...e8c

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg forstår virkelig ikke! Her jeg kommer fra ville vi tolket det som en positiv ting hvis noen sa "den satt du"??

Det er veldig typisk å si det sarkastisk eller ironisk når man ikke synes vedkommende ser fin ut i den.

Anonymkode: ee3ad...817

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kommer jo litt an på da? Muligens er hun møkka lei drittkjerringer som forsurer lufta og folk som ofte er uforsiktige. Hva skjedde før hun kommenterte disse to damene på fest? Jeg har også venninner som stadig vekk knuser/ødelegger både det ene og det andre av uforsiktighet, og da kan man fort tenke litt som venninna di.

Anonymkode: 53ef1...9bb

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For å svare litt, jentene vi snakka med sa ikke noe galt eller feil, vi satt og babla sammen, de seg imellom så med oss. Derfor var kommentaren til venninnen min så ute av plass og jeg forsto ikke.

Det hun sa om kjolen min var et lite smil og tonefall som jeg ikke var positiv, mer som at "den satt. Not" og ja jeg synes det var off og ble lei meg.

Og hver gang jeg har spurt henne om hva hun mener eller hva hun sa, selv om jeg hørte deler/hele, er fordi jeg vil hun skal si hva hun tenker og føler egentlig osv. 

Anonymkode: 0a328...3c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 15.51):

Samme her. "Den satt" betyr blinkskudd her jeg kommer fra. 

Anonymkode: 1b1c1...2bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Samme her. "Den satt" betyr blinkskudd her jeg kommer fra. 

Anonymkode: 1b1c1...2bd

Da må dere jo skjønne at det muligens er noe med tonefallet som ts reagerer på? 

Anonymkode: 471c7...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...