AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar Jeg har en venninne som jeg alltid har synes er så snill og varm, hun passer på at alle har det bra og at det er god stemning, ber folk hjem, stiller alltid ekstra opp på jobb, den typen som tar av seg skjorta for å gi den til en som fryser mer om dere skjønner. Så derfor sliter jeg med å skjønne hva som skjer og det kan godt være at jeg overdriver eller misoppfatter alt. Venninnen min kan plutselig si slemme ting og når jeg spør hva hun mener eller kommentere det så mener hun at hun enten ikke sa det eller mente det. Eksempler er feks at vi var på fest og snakket med noen andre jenter, så gikk de og vi satt med drinkene våre, hører fra siden av meg noe sånt som att slike kjerringer forsurer all luft de kommer nær. Jeg spurte hva hun sa, og hun snappa liksom ut av det og begynte å si at hun sa noe helt annet. En annen gang så var hun hjemme hos meg og en gjenstand ble ødelagt fordi jeg glemte å sette den vekk, det var et uhell men jeg ble lei meg, igjen sa hun en sleivete kommentar om at sånn går det når du ikke gidder å passe på. Jeg spurte hæ hva mener du, og da ble hun mer våken og sa nei uff det var synd og skulle liksom trøste. Jeg spurte hva hun mente først og hun sa jeg hadde hørt feil. Mest såret ble jeg når jeg hadde kjøpt ny kjole, hun smilte av det og sa ja den satt du, da jeg ikke sa noe så begynte hun å forsvare og forklare seg at den satt som et skudd osv. Det har skjedd flere ganger at det virker som hu sier det hu tenker først som ikke er så snillt og når jeg pirker i det så skal hun forandre det. Jeg er mer sikker på at jeg hører rett men blir forvirret av at hun prøver å endre det ettterpå. Hva skal jeg si til henne? Det er så vanskelig for hun er så snill og grei med alle rundt seg, og tar godt vare på folk, er omsorgsfull og alltid der, men de kommentarene er litt vanskelige. Anonymkode: 0a328...3c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Jeg synes du overdriver jeg. Alt er ikke så perfekt hele tiden. Synes heller ikke det var slent det hun sa. Hun tørr kanskej ikke være seg selv foran deg. Anonymkode: dc5de...dd0 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Hun høres ut som meg egentlig, av og til glipper det ut ting som jeg to sekunder etterpå innser at var i overkant ærlig og kanskje litt unødvendig, så da retter jeg meg og prøver å ikke være så krass. Spesielt rundt folk som har en tendens til å være litt sukkersøte og som kan bli sjokkert av at jeg omtaler fenomener eller mennesker negativt, selv om jeg sannsynligvis prøver å være humoristisk. Tror jeg hadde likt å henge med venninna di egentlig. Anonymkode: a2435...754 21 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar Hun er jo ærlig, da, det er jo ofte det første man tenker i slike situasjoner. Bør kanskje øve seg på å trekke pusten en gang til før det kommer noe ut av munnen. Jeg og mannen kan være så ærlige om ting, men man bør jo ha bedre filter jo fjernere relasjonen er. Anonymkode: ee62b...bc8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Syntes du overreagerer litt. Det er en kjent ting at munnen innimellom snakker kjappere enn hjernen rekker å tenke. Om man i tillegg bommer på tonefall og ansiktsutrykk så kan det som egentlig ikke var ment slemt bli oppfattet helt feil. Syntes du skal la tvilen komme henne til gode i disse tilfellene her 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukerano Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Jeg tipper hun er i en prosess der hun prøver å være mer ærlig, men innsett at hun ikke kan være det med deg, og derfor retter på seg selv, når du reagerer på det hun sier. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar Brukerano skrev (3 minutter siden): Jeg tipper hun er i en prosess der hun prøver å være mer ærlig, men innsett at hun ikke kan være det med deg, og derfor retter på seg selv, når du reagerer på det hun sier. Eh, det er forskjell på å være ærlig, og å være ufyselig. Eksemplene i startinnlegget går under det siste. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar jabx skrev (9 minutter siden): Eh, det er forskjell på å være ærlig, og å være ufyselig. Eksemplene i startinnlegget går under det siste. Kunne fint funnet på å si alt dette, til mannen, og har sikkert gjort det også - særlig det med et plagg ikke sitter så bra, eller at han setter ting på idiotiske steder. Man styrer jo ikke hva man tenker. Men bør evne å styre hva som kommer ut av munnen. Anonymkode: ee62b...bc8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar Kan det være at du nå leter litt mer bevisst etter dette hos henne? At du og så blir mer nærtagende på ting du lo litt av før? Anonymkode: 2b7a6...4f5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar Det høres ut som du er en man går på eggeskall rundt. Det er nok derfor hun "henter seg inn", hun leter rett og slett etter å gi reaksjonen du anser som korrekt. Det er veldig slitsomt å omgås folk der man må veie hvert eneste ord man tar i sin munn. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar Macro skrev (Akkurat nå): Det høres ut som du er en man går på eggeskall rundt. Det er nok derfor hun "henter seg inn", hun leter rett og slett etter å gi reaksjonen du anser som korrekt. Det er veldig slitsomt å omgås folk der man må veie hvert eneste ord man tar i sin munn. Ok? Det var jo synd om det stemmer, men jeg føler ikke det selv, jeg føler jeg har høy takhøyde for ting og kan spøke og le av det meste, men de tingene hun sier er hverken ment som humor eller tull, det er en tone av slemhet i det og det er derfor jeg reagerer, men det er kanskje vanlig å oppføre seg slik i følge tråden jeg? Ts Anonymkode: 0a328...3c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): når jeg spør hva hun mener eller kommentere det så mener hun at hun enten ikke sa det eller mente det. Her er det jo du som initierer «hendelsen». Hun kommer med en kommentar rett fra levra, og i steden for å si noe sånt som «nei, det var ikke så farlig, jeg synes det var helt greit», eller «haha, jo, du har rett, de er litt slitsomme» og bare si din mening - så går du litt løs på henne ved å spørre hva hun mener med det osv. Du kritiserer henne på en litt passiv-aggressiv måte. Og hun gidder ikke ta opp kampen. Jeg spurte hva hun sa, og hun snappa liksom ut av det og begynte å si at hun sa noe helt annet. Hvorfor spurte du hva hun sa? Du hørte jo såpass at du klarer å gjengi det her. Igjen virker dette som en passiv-aggressiv måte å si at du misliker det hun sier. igjen sa hun en sleivete kommentar om at sånn går det når du ikke gidder å passe på. Jeg spurte hæ hva mener du, og da ble hun mer våken og sa nei uff det var synd og skulle liksom trøste. Jeg spurte hva hun mente først og hun sa jeg hadde hørt feil. Hvorfor i alle dager spør du her hva hun mener? Hun sa «sånn går det når du ikke gidder å passe på». Den naturlige reaksjonen er å unnskylde en gang til, selv pm hun her kritiserer det ved å si at du «ikke gidder». Eventuelt forklare igjen at det var et uhell osv. I stedet går du til ditt kjente motangrep ved å spørre «hva mener du?» når utsagnet hennes er klinkende klart. Jeg skjønner godt at hun endrer på ordlyden, du er ram til å hoppe på for å sette henne til veggs. Jeg har en venninne som deg, det går litt mildere for seg da, men hun kan også hoppe på ting jeg sier og nærmest forlange at jeg utreder i detalj hva jeg mener… (Handler om alt mulig, ikke at jeg sier noe spesielt slemt.) Rådet til deg må være å puste med magen, slapp mer av og ikke vær så streng med folk. Anonymkode: e7c7c...2ff 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ok? Det var jo synd om det stemmer, men jeg føler ikke det selv, jeg føler jeg har høy takhøyde for ting og kan spøke og le av det meste, men de tingene hun sier er hverken ment som humor eller tull, det er en tone av slemhet i det og det er derfor jeg reagerer, men det er kanskje vanlig å oppføre seg slik i følge tråden jeg? Ts Anonymkode: 0a328...3c4 Det er jo vanskelig å si for folk oppfører seg, tenker og føler så ulikt. Men ut i fra det du skriver virker dere jo usikre på hverandre. Kanskje på tide å ta det opp i en rolig ikke-anklagende måte? Hun føler kanskje på ting hun også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Anonymkode: e7c7c...2ff Jeg spør for å gi henne sjansen til å forklare, ikke for å angripe, og ikke alltid jeg er sikker på alt jeg hører, derfor spør jeg. Anonymkode: 0a328...3c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spør for å gi henne sjansen til å forklare, ikke for å angripe, og ikke alltid jeg er sikker på alt jeg hører, derfor spør jeg. Anonymkode: 0a328...3c4 Men hvorfor krever du at hun skal forklare? Gjør du det med alt hun sier? Nei, nettopp. Anonymkode: e7c7c...2ff 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hvorfor krever du at hun skal forklare? Gjør du det med alt hun sier? Nei, nettopp. Anonymkode: e7c7c...2ff Nei bare det som høres slemt og nedlatende ut. Anonymkode: 0a328...3c4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei bare det som høres slemt og nedlatende ut. Anonymkode: 0a328...3c4 Nemlig. Du vil kritisere henne for ting du mener hun ikke bør si. Hvorfor skal du oppdra henne? Og hvorfor dette passivt aggressive «hva sa du»? Kan du ikke heller svare ordentlig? Hun sier at de på festen «forsurer lufta». Du kan svare: «Jeg er ikke enig med deg, synes de var hyggelige.» Hun sier «du gadd ikke passe på». Du kan svare: «Jeg er så lei meg, var litt uforsiktig der, men det er ikke det at jeg ikke gidder - det var et uhell, unnskyld!» Hun sier «den satt!» om kjolen. Du kan svare: «Haha, ja, den er ganske ettersittende! Tenkte jeg skulle være litt vågal!» Si din mening, også om du er uenig! Men ikke krev at hun skal utrede alt mulig for deg. Du er visst ikke innstilt på å forstå henne, men vil at hun skal erkjenne at hun har disse øyeblikkene der hun er slem og nedlatende. HVORFOR DET? Du sier hun ellers er utrolig snill og omsorgsfull. Vi er ikke perfekte noen av oss… Hun har vel tatt feil av deg og trodde du var en hun kunne være ærlig med. Anonymkode: e7c7c...2ff 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #18 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nemlig. Du vil kritisere henne for ting du mener hun ikke bør si. Hvorfor skal du oppdra henne? Og hvorfor dette passivt aggressive «hva sa du»? Kan du ikke heller svare ordentlig? Hun sier at de på festen «forsurer lufta». Du kan svare: «Jeg er ikke enig med deg, synes de var hyggelige.» Hun sier «du gadd ikke passe på». Du kan svare: «Jeg er så lei meg, var litt uforsiktig der, men det er ikke det at jeg ikke gidder - det var et uhell, unnskyld!» Hun sier «den satt!» om kjolen. Du kan svare: «Haha, ja, den er ganske ettersittende! Tenkte jeg skulle være litt vågal!» Si din mening, også om du er uenig! Men ikke krev at hun skal utrede alt mulig for deg. Du er visst ikke innstilt på å forstå henne, men vil at hun skal erkjenne at hun har disse øyeblikkene der hun er slem og nedlatende. HVORFOR DET? Du sier hun ellers er utrolig snill og omsorgsfull. Vi er ikke perfekte noen av oss… Hun har vel tatt feil av deg og trodde du var en hun kunne være ærlig med. Anonymkode: e7c7c...2ff Hvorfor skal jeg unnskylde for at jeg ble lei meg for at min ting ble ødelagt, Jeg gir jo henne mulighet til å forklare hva hun mener eller sa. Er det mitt problem at hun endrer forklaring da? Anonymkode: 0a328...3c4 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): en gjenstand ble ødelagt fordi jeg glemte å sette den vekk, det var et uhell men jeg ble lei meg, igjen sa hun en sleivete kommentar om at sånn går det når du ikke gidder å passe på. Anonymkode: 0a328...3c4 Hvis dette sårer deg er det på tide at du begynner å jobbe med deg selv. Anonymkode: 3f538...5c5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 2. februar #20 Del Skrevet 2. februar Synes hun høres ut som en person som hele livet har putta på en maske for å være den snille, greie og omtenksomme. Nå begynner hun å gi litt mer faen, men så går det kanskje litt langt noen ganger. Hvis dere er gode venner, er det vel bare å si fra? Si at du setter pris på ærligheten hennes, men at noen ganger så kan det hun sier såre litt. Snakker hun fra levra selv, må hun tåle en ærlig tilbakemelding også. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå