AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar Det har vært vannskade på rør inne i vegg noe som har dekning, men gulvene i rommene inntil badet synker mye å knirker voldsomt, dette kom de siste mnd før vannskaden ble oppdaget. Forsikringsselskapet nekter å forholde seg til det som skjer i bygget, de skal kun lage et lite hull i badevegg å sveise vannrør. Symptomene på at det er noe galt med gulvene sprer seg mer for hver dag. Takstmann nekter å ta dette med i rapporten selvom han sa han skulle ta det med når han var her. Resultatet er en ødelagt leilighet. Hva gjør man i slike situajsoner? Badet kan ikke brukes etter dette å gulvene er så skadet at det er store glipper og skjevehtene kan tydelig sees. Kan det bli sånn at leiligheten blir totalskader uten man får gjort noe med det? Anonymkode: 99a9e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Kanskje det ikke dekkes fordi det burde blitt meldt ifra om da det var tegn til skade og ikke vente til et rør sprekker? Det var «symptomer» før røret sprakk helt. Anonymkode: 99af3...eda 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Takstmann bør måle fukt. Er det fukt i tilstøtende rom så skal det dekkes. Men er det ikke fukt så er ikke knirk pga vannskaden. Anonymkode: 63338...f22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar Dere har tydeligvis ikke følgeskader inkludert i forsikringen. Anonymkode: edc7e...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Hva er begrunnelsen til forsikringsselskapet? Anonymkode: 86513...e02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva er begrunnelsen til forsikringsselskapet? Anonymkode: 86513...e02 At de ikke har følgeskader inkludert i forsikringen. Anonymkode: edc7e...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det har vært vannskade på rør inne i vegg noe som har dekning, men gulvene i rommene inntil badet synker mye å knirker voldsomt, dette kom de siste mnd før vannskaden ble oppdaget. Forsikringsselskapet nekter å forholde seg til det som skjer i bygget, de skal kun lage et lite hull i badevegg å sveise vannrør. Symptomene på at det er noe galt med gulvene sprer seg mer for hver dag. Takstmann nekter å ta dette med i rapporten selvom han sa han skulle ta det med når han var her. Resultatet er en ødelagt leilighet. Hva gjør man i slike situajsoner? Badet kan ikke brukes etter dette å gulvene er så skadet at det er store glipper og skjevehtene kan tydelig sees. Kan det bli sånn at leiligheten blir totalskader uten man får gjort noe med det? Anonymkode: 99a9e...3f7 Advokat, ingenting annet nytter her. Har du innboforsikring så har du òg rettshjelpsdekning med fra trekk av egenandel som du kan bruke. Anonymkode: d95ef...aa8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): At de ikke har følgeskader inkludert i forsikringen. Anonymkode: edc7e...6ad Hva med å la TS svare hva forsikringen de har har sagt, istedetfor å sitte å gjette vilt? Det kan være mange grunner til at forsikringen avslår videre utbedring. Anonymkode: 86513...e02 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar Har du følgeskader med i forsikringen? Når vi tegnet forsikring så tegnet vi super, slik at vi har for følgeskader osv Anonymkode: 33d00...3fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): At de ikke har følgeskader inkludert i forsikringen. Anonymkode: edc7e...6ad Forsikring din dekker nok bare skaden, og ikkje følgeskade av uhellet. Mange blir blendet at pris når de tegner ny forsikring utan å sette seg inn i vilkårene for forsikringen. Mange blir blendet av hva politikerne seier, men unnlater å lese partiprogarmmene. Anonymkode: 47b78...6ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva med å la TS svare hva forsikringen de har har sagt, istedetfor å sitte å gjette vilt? Det kan være mange grunner til at forsikringen avslår videre utbedring. Anonymkode: 86513...e02 Har jobbet med forsikring i 7 år. Anonymkode: edc7e...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar Hvor gammelt var det hele? Forsikringen dekker i liten til ingen grad følgeskader som kommer av manglende vedlikehold. Et rør som du som eier har valgt å la være forbi sin levetid er et eksempel på slikt manglende vedlikehold. Det samme vil pgså gjelde om feks taket er valgt beholdt forbi sin levetid og så lekker og ødelegger deler v eller hele bygningen. Du (eller bygget) er forsikret mot den skade presisert i forsikringen. Men det finnes ingen forsikring som dekker vedlikehold. Det å bytte tak, vinduer, rør etc er en del av driftskostnadene du regner på ved kjøp av en bygning. Anonymkode: 31996...eae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har jobbet med forsikring i 7 år. Anonymkode: edc7e...6ad Og derfor vet du om leiligheten er i ett borettslag, sameie eller enebolig? Du vet jo ikke engang om det er TS sin private forsikring eller en felles forsikring, du aner ikke om det er TS, en nabo, en entreprenør, dårlig vedlikehold, eller reklamasjon engang som er årsaken til vannlekkasje... Anonymkode: 86513...e02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar Vet du at det er grunnet vannskader? Ble det ikke målt med fuktmåler rundt rørbruddet? Det høres jo veldig rart ut. Det skal være ganske vått for å at alt skal bevege seg såpass. Ser du noe svelliing/våte flekker noe sted? Du kan også kjøpe en fuktmåler og måle selv.. Anonymkode: c0d59...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vet du at det er grunnet vannskader? Ble det ikke målt med fuktmåler rundt rørbruddet? Det høres jo veldig rart ut. Det skal være ganske vått for å at alt skal bevege seg såpass. Ser du noe svelliing/våte flekker noe sted? Du kan også kjøpe en fuktmåler og måle selv.. Anonymkode: c0d59...392 Nei, dette er mysteriet.. ikke noe fukt utslag men gulvene synker drastisk i rom vegg i vegg med bad. Avslag kom fordi årsak er ukjent. Hvordan skal jeg vite årsak som skjer i konstruksjon? Jeg er ikke utdannet innen bygg. Hvorfor skjer dette paralelt med et rørbrudd inne i vegg? Det sviketer veldig og det har økt så mye og det er ikke vanlig knirk i gulvene, gulvene svikter og gjynger hvis jeg hopper. Det er ikke fuktutsalg noe sted på bad eller i rommene rundt, kun i rom under, så min ide er at vannet har beveget seg nedover i bygget å ødelagt konstruksjon. Når forsikringen avviser at det finnes slike skader så må man vel kjøpe privat takst selv.. eller hva gjør man? Spør her fordi jeg er helt rådvill… Skal jeg åpne bygget å bygge opp konstruksjonsdelene med et privat lån når dette er forsikret? Her strever jeg med å finne logikken. Her er den beste forsikringen, topp, betalt for i mange år. Anonymkode: 99a9e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, dette er mysteriet.. ikke noe fukt utslag men gulvene synker drastisk i rom vegg i vegg med bad. Avslag kom fordi årsak er ukjent. Hvordan skal jeg vite årsak som skjer i konstruksjon? Jeg er ikke utdannet innen bygg. Hvorfor skjer dette paralelt med et rørbrudd inne i vegg? Det sviketer veldig og det har økt så mye og det er ikke vanlig knirk i gulvene, gulvene svikter og gjynger hvis jeg hopper. Det er ikke fuktutsalg noe sted på bad eller i rommene rundt, kun i rom under, så min ide er at vannet har beveget seg nedover i bygget å ødelagt konstruksjon. Når forsikringen avviser at det finnes slike skader så må man vel kjøpe privat takst selv.. eller hva gjør man? Spør her fordi jeg er helt rådvill… Skal jeg åpne bygget å bygge opp konstruksjonsdelene med et privat lån når dette er forsikret? Her strever jeg med å finne logikken. Her er den beste forsikringen, topp, betalt for i mange år. Anonymkode: 99a9e...3f7 Du er sikker på at ikke det bare er et gammelt bygg med underdimensjonerte bjelker? Sånn er det her også, utenat det er vannskader. Bygg på nesten 60 år. Kan du ha lagt merke til det på grunn av dette? Du kan betale for en privat takstmann og så sende inn til forsikringen på nytt, eventuelt fjerne noen veggplater/takplater for å se inni - vær forsiktig, så kanskje du kan bruke samme på nytt. Det meste kan settes tilbake igjen med litt sparkel og maling Anonymkode: c0d59...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er sikker på at ikke det bare er et gammelt bygg med underdimensjonerte bjelker? Sånn er det her også, utenat det er vannskader. Bygg på nesten 60 år. Kan du ha lagt merke til det på grunn av dette? Du kan betale for en privat takstmann og så sende inn til forsikringen på nytt, eventuelt fjerne noen veggplater/takplater for å se inni - vær forsiktig, så kanskje du kan bruke samme på nytt. Det meste kan settes tilbake igjen med litt sparkel og maling Anonymkode: c0d59...392 Gratulerer med året tips! Sparkel og maling reparerer ikke skader i konstrusjon. Man skal heller ikke røre bygningsdeler så lenge forsikringen er inne i en boenhet pga en meldt skade. Nei det er ikke snakk om et veldig gammel bygg. Anonymkode: 99a9e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #18 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er begrunnelsen til forsikringsselskapet? Anonymkode: 86513...e02 Jeg kan ikke vise til noe årsak. Altså jeg kan ikke se inn i konstrusjonen. Hvordan skal man selv vite årsakene til alt som kan skje i et bygg? Jeg strever med å fortså logikken, derfor spør jeg her Anonymkode: 99a9e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kanskje det ikke dekkes fordi det burde blitt meldt ifra om da det var tegn til skade og ikke vente til et rør sprekker? Det var «symptomer» før røret sprakk helt. Anonymkode: 99af3...eda Det ble meldt for et år siden, saken ble lukket og ikke ansett som en skade. Nå har det blit mye verre, unormal svikt og kniri i gulv inntil baderom der rørbruddet har skjedd. Selv lurer jeg på om rørbruddet kan skyldes at det er noe galt med konstruksjonen, ingen vil forholde seg til at det er stor mulighet for at det er noe galt inne i konstruksjonen. Jeg har ingen erfaring med å melde slikt til forsikringen så må spørre for å lære. Hvordan skal jeg bevise feil inne i et bygg? Anonymkode: 99a9e...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #20 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Gratulerer med året tips! Sparkel og maling reparerer ikke skader i konstrusjon. Man skal heller ikke røre bygningsdeler så lenge forsikringen er inne i en boenhet pga en meldt skade. Nei det er ikke snakk om et veldig gammel bygg. Anonymkode: 99a9e...3f7 Herregud, det gjør det jo selvfølgelig ikke😂 Mente ved å fjerne en veggplate for å se, kan du sette denne tilbake igjen og reparere med maling og sparkel. Åpenbart ikke om det er vannskader i konstruksjonen, men for å kunne se inn må noe fjernes og dette kan du gjøre selv og sette tilbake med litt maling og sparkel (om du ikke finner noe vannskade) - ergo ikke noe særlig stort problem for deg å finne ut av om det er vått inne i konstruksjonen selv. Eller benytte deg av en privat takstmann. Anonymkode: c0d59...392 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå