AnonymBruker Skrevet 2. februar #1 Del Skrevet 2. februar Jeg håper at så mange som mulig kan svare på dette. Det er ikke jeg som har satt barnet i det jeg føler er skammekrok, og jeg er sterkt uenig i denne straffen, men jeg ønsker å samle så mye informasjon som mulig. Ett barn har sagt noe det ikke skal til ett annet barn, dette var en førstegangsforseelse men likevel ikke greit og det er forventet en konsekvens for dette. Konsekvensen blir at barnet som da er 6 år blir satt alene på ett lite rom det er plass til ett bord og 2 stoler og ingen vinduer, der blir barnet sittende helt alene med lukket glassdør i 45 minutter før det blir hentet igjen. Ingen voksne åpner døren for å prate med barnet, i løpet av de 45 minuttene er voksenkontakten barnet har kun at voksne som går forbi ser på barnet. Er det virkelig innafor å sette ett barn i denne situasjonen? Og vil dette gå inn under skammekrok? Jeg håper at dere som er snille og svarer holder dere til tema angående dette, og som kan komme med litt konstruktive tilbakemeldinger på dette. Jeg sier på forhånd også takk til alle som tar seg tid til å svare. Anonymkode: af9c5...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #2 Del Skrevet 2. februar Ts her, jeg glemte å legge til at barnet har 2-3 bøker Anonymkode: af9c5...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #3 Del Skrevet 2. februar Hva fader! Eneste jeg kan si her, er at dette ikke e høres greit ut. Man detter ikke et barn alene inne på et rom slik? Anonymkode: f247f...38e 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #4 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva fader! Eneste jeg kan si her, er at dette ikke e høres greit ut. Man detter ikke et barn alene inne på et rom slik? Anonymkode: f247f...38e Jeg er helt enig og jeg har rett og slett vondt av hele situasjonen. Anonymkode: af9c5...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #5 Del Skrevet 2. februar Og du har ingen intensjoner eller mot til å gjøre noe? Bare akseptere det?? Da er du like gææren som vedkommende som utfører disse handlingene. Anonymkode: 93ca7...8a1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Og du har ingen intensjoner eller mot til å gjøre noe? Bare akseptere det?? Da er du like gææren som vedkommende som utfører disse handlingene. Anonymkode: 93ca7...8a1 Dette var på skolen. Hva tror du jeg driver med nå?? Anonymkode: af9c5...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette var på skolen. Hva tror du jeg driver med nå?? Anonymkode: af9c5...1eb Jeg ville skrevet ned alt jeg visste om denne konsekvensen. Hvor lite må til for at barna skal få denne konsekvensen? Skriv alt du vet så du ikke glemmer noe. Så ville jeg gått til rektor og snakket om dette, og tatt det derfra. Anonymkode: 40fc2...4d7 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar Ikke greit selv om bøker tilgjengelig. Straff kalles det rett og slett. Barn på den alderen kan si mye rart og mye som ikke er innafor. Da tar man en prat med barnet for forklarer hvorfor det ikke er greit og si det, og forteller barnet hva de kan forsøke å si eller gjøre neste gang de føler for å si noe som ikke er greit. I stedet for å si «faen du er så dum du!» prøve å lære dem å heller si «jeg er ikke enig med deg!». Men det tar tid. Og barn speiler ofte oppførsel til foreldre og andre voksenpersoner. Så først må voksne ta tak i seg selv. Dette stakkers barnet lærer nå at straff er greit, at voksne er uforutsigbare, skremmende, utrygge, ikke til å stole på. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar Det er overhode ikke greit! Hadde tatt det opp med rektor, og jeg hadde ikke vært blid… psykisk vold kalles det når man stenger noen inn i et rom for straff. Anonymkode: 0127e...c7b 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville skrevet ned alt jeg visste om denne konsekvensen. Hvor lite må til for at barna skal få denne konsekvensen? Skriv alt du vet så du ikke glemmer noe. Så ville jeg gått til rektor og snakket om dette, og tatt det derfra. Anonymkode: 40fc2...4d7 Tusen takk for godt svar. Dessverre er det etter min mening ingenting som skal til før barna får denne straffen. Vi prøver å samle opp så mye lover og informasjon vi kan da vi ikke kom noen vei med å ta opp med lærer at dette aksepterer vi ikke. Luckiness skrev (5 minutter siden): Ikke greit selv om bøker tilgjengelig. Straff kalles det rett og slett. Barn på den alderen kan si mye rart og mye som ikke er innafor. Da tar man en prat med barnet for forklarer hvorfor det ikke er greit og si det, og forteller barnet hva de kan forsøke å si eller gjøre neste gang de føler for å si noe som ikke er greit. I stedet for å si «faen du er så dum du!» prøve å lære dem å heller si «jeg er ikke enig med deg!». Men det tar tid. Og barn speiler ofte oppførsel til foreldre og andre voksenpersoner. Så først må voksne ta tak i seg selv. Dette stakkers barnet lærer nå at straff er greit, at voksne er uforutsigbare, skremmende, utrygge, ikke til å stole på. Takk for godt og reflektert svar. Vi hadde en lang samtale med barnet da det hadde sagt noe til det andre barnet og barnet forstod godt at dette ikke var greit, og sa unnskyld neste dag. Vi har ikke fått inntrykk av at barnet har fått anledning til å rydde opp etter seg og vi føler at barnet våres har blitt til å statuere ett eksempel. Vi vet at barnet våres ikke er noe englebarn som aldri gjør noe galt, men vi føler ikke at straffen samsvarer med hendelsen. Vi kommer ingen vei når vi utrykket våres uenighet til lærer, og kommer nå til å ta det videre med rektor, eventuelt skoleeier om vi må. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er overhode ikke greit! Hadde tatt det opp med rektor, og jeg hadde ikke vært blid… psykisk vold kalles det når man stenger noen inn i et rom for straff. Anonymkode: 0127e...c7b Takk for godt svar, vi har planlagt å ta det til rektor og eventuelt videre opp om vi må Anonymkode: af9c5...1eb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar Hva sier læreren? Anonymkode: 0127e...c7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva sier læreren? Anonymkode: 0127e...c7b Lærer påstår at dette er eneste måten barna vil ta til seg at det ikke er greit å si eller gjøre ting som ikke er greit, og at barnet er under oppsyn hele tiden mens de sitter i dette rommet de kaller for stillerom som er innenfor lærerværselet. De påstår også at de skal gå til og fra, noe som ikke stemmer for vårt barn som har vært ærlig fra første stund gjenforteller at ingen åpna døra, kom inn eller snakket med han i løpet av disse 45 minuttene. Da denne straffen ble innført skrev de i timeplanen "fra nå av hvis barnet sier/gjør noe som ikke er greit må det sitte inne i det neste storefri. Da sitter man inne sammen med lærer, snakker om det man har sagt/gjort og gjør ulike oppgaver". Denne irettesettelsen var vi i utgangspunktet enig i da vi så for oss at barnet skulle være sammen med lærer hele tiden, ikke bli satt til å nærmest sone på isolat. Da vi utrykket vår misnøye med hvordan de hadde straffet barnet vårt og at dette har avviket fra hva vi ble informert fikk vi til svar at vi hadde tolket teksten feil. Anonymkode: af9c5...1eb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar I 45 min?! Denne pedagogen burde få sparken. Vis hun er så udugelig at dette er eneste måten å få barna til å høre etter på hører hun ikke til i skolen. 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tusen takk for godt svar. Dessverre er det etter min mening ingenting som skal til før barna får denne straffen. Vi prøver å samle opp så mye lover og informasjon vi kan da vi ikke kom noen vei med å ta opp med lærer at dette aksepterer vi ikke. Takk for godt og reflektert svar. Vi hadde en lang samtale med barnet da det hadde sagt noe til det andre barnet og barnet forstod godt at dette ikke var greit, og sa unnskyld neste dag. Vi har ikke fått inntrykk av at barnet har fått anledning til å rydde opp etter seg og vi føler at barnet våres har blitt til å statuere ett eksempel. Vi vet at barnet våres ikke er noe englebarn som aldri gjør noe galt, men vi føler ikke at straffen samsvarer med hendelsen. Vi kommer ingen vei når vi utrykket våres uenighet til lærer, og kommer nå til å ta det videre med rektor, eventuelt skoleeier om vi må. Takk for godt svar, vi har planlagt å ta det til rektor og eventuelt videre opp om vi må Anonymkode: af9c5...1eb Jeg forstår at skolen ikke har så mange å spille på og kan ha utfordringer med «virkemidler». Men det er likevel ingen unnskyldning for straff. Jeg kunne forstått dette rommet hvis et barn hadde utagert og det ikke var bemanning nok til å ivareta alle sammen. I så tilfelle ville det vært logisk å ringe foreldrene til dette barnet for å hente istedet så det kun var midlertidig. Men det er jo en helt annen sak. Her er det «bare» blitt sagt noe som ikke er innafor. Lærer kunne omrokkert på elever om det var mye støy og uro. Dette barnet kunne sammen med noen andre (som ikke var involvert) vært i gruppe og satt på dette rommet dersom det var behov for å spre dem litt etter episoden. Men da fortsatt med det som var planlagt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Del Skrevet 2. februar Trodde du mente KG, og dette forumet her jeg, da jeg leste overskriften. 🙈 Anonymkode: 0113b...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Del Skrevet 2. februar Har dere fått dette skriftlig? Har du referater av samtaler? Hvis du har det, ville jeg klagd til statsforvalteren. Det er ikke greit å straffe barn på den måten. Konsekvensen av handlingen barnet gjør skal stå i samsvar med barnets modenhet. Det står i opplæringsloven. Å bli isolert i lengre tid uten å få oppfølging er brudd på opplæringsloven. Anonymkode: 0b309...5fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Del Skrevet 2. februar Hvorfor i alle dager lot du barnet sitte der i 45 min?? Anonymkode: a2910...9cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #18 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Har dere fått dette skriftlig? Har du referater av samtaler? Hvis du har det, ville jeg klagd til statsforvalteren. Det er ikke greit å straffe barn på den måten. Konsekvensen av handlingen barnet gjør skal stå i samsvar med barnets modenhet. Det står i opplæringsloven. Å bli isolert i lengre tid uten å få oppfølging er brudd på opplæringsloven. Anonymkode: 0b309...5fe Har ingen referatet men har alt jeg har nevnt skriftelig, og vi har også tenkt å be om en skriftlig rapport. Hjertelig takk for godt svar! Anonymkode: af9c5...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor i alle dager lot du barnet sitte der i 45 min?? Anonymkode: a2910...9cc Klarer du ikke å lese? Jeg var ikke der, og dette skjedde på skolen og vi fikk vite om det etterpå! Vi fikk en beskjed og det ble gjort noe annet Anonymkode: af9c5...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #20 Del Skrevet 2. februar BobbySocks skrev (3 timer siden): I 45 min?! Denne pedagogen burde få sparken. Vis hun er så udugelig at dette er eneste måten å få barna til å høre etter på hører hun ikke til i skolen. 45 min ja.. det er snakk om to lærere, vi mistenker at den som har svart oss angående situasjonen ikke engang var tilstede, men at den som ikke svarer gjemmer seg bak henne som svarer da hun enten har glemt barnet eller har innsett i ettertid at hun har brutt lover og regler Anonymkode: af9c5...1eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå