Gå til innhold

Min mann og mine barn har ingen nettverk

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min 17åring er også sånn. Hun har en venn som hun møter en gang i blant og på skolen. Denne vennen har hun hatt siden barneskolen og har ikke skapt noen nye varige vennskap siden da. Ellers består fritiden av å male eller game eller henge med meg og søsken. 

Hun har aspergers, så hun sliter litt med det sosiale samtidig som hun har behov for å være sosial. Og hun forventer at jeg skal dekke det sosiale behovet, noe som ikke er helt tilfredsstillende for meg eller henne. 

Jeg gruer meg faktisk litt til vgs er over for da flytter som regel folk til hvert sitt sted å studere og skaper da gjerne nye vennskap osv. Er bekymret for hva som kommer til å skje med henne da. 

Anonymkode: 1fd42...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Jeg er mest overrasket over at du har dine venner og at dere ikke har noen felles eller at du har sørget for å holde dine venner vekk fra resten av familien din. De fleste av mine venninner som jeg hadde før vi ble gift har blitt våre felles venner og de som også er gift har selvsagt også involvert sine menn slik at vi da har blitt vennepar og noen har barn som er venner med våre barn og går på skole sammen slik at de har blitt vennefamilier. Virker veldig rart å knuge på vennene sine slik du gjør. Det er tydeligvis ikke bare er din mann som mangler litt sosiale antenner.

Anonymkode: 99b91...0d6

Mine venner er også hans venner, og vi møtes både hos oss og dem, går ut og spiser mm. Hadde imidlertid håpet han ville knytte noen bånd som gjorde at han hadde flere enn meg å gå på feks en fotballkamp eller konsert med. Noen utenfor familien som gir litt input, uten at jeg nødvendigvis er med.

Mulig jeg kan bli enda flinkere å involvere han... må se hva jeg får til. Vet jo at han ønsker et sosialt liv utenom familien, og han er en type alle liker. 

Ts

Anonymkode: 610c9...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...