AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Som overskriften sier; både mannen min (gjennom 20 år) og ungene mine (jenter på 15 og 19) mangler nettverk. Jentene kommer rett hjem etter skolen hver dag og er meget sjelden ute på noe som helst. Sitter på rommet med mobilen så ofte de kan. Mannen min kommer så fort han makter hjem fra jobb og har ingen, hverken familie eller venner, han har kontakt med. Kun meg og ungene. Han har et godt forhold til kollegaer, men møter dem aldri utenom jobb. Jeg har flere venninner med menn han kunne blitt godt kjent med, men han blir ikke nær venn med noen, prater kun med dem når vi møtes alle. Jeg selv har et tett og god krets av venner, og fatter virkelig ikke hvordan ting har blitt som de har blitt med resten av familien. Dette er så tungt, jeg føler at jeg bærer hele deres sosiale liv. Idag, for eksempel, måtte jeg sosialisere 19-åringen som ville på storsenteret. Far ble med (hva skulle han ellers gjøre?!). Da jeg var 19 år, så hadde jeg venner å gå på senter med... Misforstå meg rett; jeg er takknemlig for at tenåringen vil være med meg. Men hver helg vil hun ha meg med til senteret, kino eller annet. Jeg sier sjelden nei, er redd hun føler seg ensom når hun sitter hjemme på rommet. Dette kan da ikke være normalt? Anonymkode: 610c9...7e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Det er litt umulig å mene så mye her uten kontekst. Hvorfor har ikke barna kontakt med familie? Har de aldri hatt venner, når/hvorfor opphørte det, og hva tenker de selv rundt det? Anonymkode: c31b8...84e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er litt umulig å mene så mye her uten kontekst. Hvorfor har ikke barna kontakt med familie? Har de aldri hatt venner, når/hvorfor opphørte det, og hva tenker de selv rundt det? Anonymkode: c31b8...84e Vi bor langt unna familie på begge sider, så det fins ikke familie rundt oss å besøke. Vi drar til dem i ferier. Ts Anonymkode: 610c9...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Barna har hatt venner på barneskolen, mindre og mindre nettverk med årene. Ts Anonymkode: 610c9...7e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Jeg tror det er mye unge som sitter hjemme hver kveld og scroller på telefonen. De blir passivt underholdt. Hadde de kjedet seg ville de funnet på noe med jevnaldrende. Anonymkode: 9bfb3...a8b 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Nettverket er jo du din mann. Du har mer en noen som ikke har noe 😊 Anonymkode: de4f7...bac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Kanskje de bare ikke har samme behov for å være sosial som deg Anonymkode: 42bf7...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg tror det er mye unge som sitter hjemme hver kveld og scroller på telefonen. De blir passivt underholdt. Hadde de kjedet seg ville de funnet på noe med jevnaldrende. Anonymkode: 9bfb3...a8b Så enkelt er det nok ikke Anonymkode: 42bf7...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Har ikke barna noen fritidsaktiviteter? Min 16 åring er nesten aldri hjemme, han er på fotballtrening, Sats eller med venner. Skulle virkelig ønske han var litt mere hjemme, men folk er nok bare litt forskjellige. Jeg hadde nok prøvd å snakke litt med barna for å få en klarhet om hvorfor, de kan være de er usosiale som sin far. Anonymkode: 70fd6...e0c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden Når det gjelder mannen din, er jeg nok i samme båt. Jeg er en kvinne i midten av 30 årene og har en veldig nær venninne som jeg treffer på fritida innimellom. Har mange gode kollegaer, men treffer dem aldri utenom jobben. Mesteparten av mitt sosiale nettverk består av mine foreldre og søster, de bor 30 min unna. Dette tror jeg er ganske vanlig. Ikke alle voksne er sosiale eller har tid til å være det. Når det gjelder dine unger ville jeg vært mer bekymret. Har de venner på skolen? Er du sikker på at de ikke er sosiale når de er på rommet sitt alene? Altså mange unge er sosiale gjennom spill, der de kommuniserer og spiller med hverandre gjennom interaktive spill. Anonymkode: 03708...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå