AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden I februar i fjor begynte jeg å date en mann. Visste om ham litt fra før, bor på en mindre plass og vi har barn som er like gamle. I juli i fjor bestemte vi oss for å bli kjærester. Han er omsorgsfull, flink med barn. åpen, positiv, god i senga og vi har det fint sammen. Egentlig mye av det jeg har savnet fra tidligere forhold. Forelskelsen er litt av og på for min del. Grunnen til at jeg er usikker, er at jeg klarer ikke å se oss sammen i fremtiden. Jeg bestemte meg for før vi begynte å date, at denne gangen skulle alt føles greit. Jeg ønsker meg en samboer på sikt. Ikke nå. Ikke i år, men på sikt. Av praktiske grunner (rettere sagt odelsrett....), må vi flytte hjem til ham. Jeg klarer ikke å se for meg dette som mitt hjem en gang i fremtiden. Det er jo hans. Og kommer aldri til å bli mitt. Han er ikke typen som er opptatt av interiør, oppussing og den slags. Jeg er stikk motsatt. Men hjemmet kommer jo alltid til å være kun hans. Vil jo ikke bestemme, male, hamre, pusse opp da. Eplet faller heller ikke langt fra stammen, så mine barn er forholdsvis "godt vandt" og fine på det de også. Slik det ser ut nå vil de aldri flytte inn der. Og jeg er redd de velger å bo fast hos far. Kjenner meg heller ikke helt hjemme i hans omgangskrets heller. Alt føles så annerledes ut fra min verden, der folk er veldig ordentlige. De er ordentlige de også, men det er høy harryfaktor, særlig familien hans. Redd for at jeg aldri vil trives... Vurderer å gjøre det slutt, men samtidig er jeg blitt så glad i ham. Er så rådløs, hva ville dere gjort her? Anonymkode: f754e...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Det er ingen grunn til å flytte sammen med en som du ikke kan se deg sammen med i fremtiden, dersom du må velge mellom å flytte sammen nå eller å gjøre det slutt nå så bør du gjøre det slutt, men det er og helt innafor å si at du ikke ønsker å være noe mer enn en kjæreste for han akkurat nå og så se om bonderomantikken vokser på deg eller ikke. Det er klart at det er mulig å skape seg et hjem i et hus du ikke eier. Det er bare å bestemme, hamre i vei å pusse opp alt dere orker, han må stå for utgiftene selvsagt og du gjør lurt i å plassere din formue i noe varig som barna dine kan arve etter deg. Jeg ville ikke flyttet sammen med en person jeg vurderer å gjøre det slutt med. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Teoretisk sett skrev (1 minutt siden): Det er ingen grunn til å flytte sammen med en som du ikke kan se deg sammen med i fremtiden, dersom du må velge mellom å flytte sammen nå eller å gjøre det slutt nå så bør du gjøre det slutt, men det er og helt innafor å si at du ikke ønsker å være noe mer enn en kjæreste for han akkurat nå og så se om bonderomantikken vokser på deg eller ikke. Det er klart at det er mulig å skape seg et hjem i et hus du ikke eier. Det er bare å bestemme, hamre i vei å pusse opp alt dere orker, han må stå for utgiftene selvsagt og du gjør lurt i å plassere din formue i noe varig som barna dine kan arve etter deg. Jeg ville ikke flyttet sammen med en person jeg vurderer å gjøre det slutt med. Jeg ønsker ikke et forhold bare som kjærester på sikt. Nå så ønsker jeg det, ønsker ikke å flytte sammen bare etter 6 mnd som par. Men poenget mitt er at jeg ikke ønsker å bruke tid med en mann som jeg vet ikke er samboer-materiale. Anonymkode: f754e...ac6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Angående det med odel, dere kan jo eie i fellesskap likevel. https://www.regjeringen.no/no/tema/mat-fiske-og-landbruk/landbrukseiendommer/innsikt/odel/id2482549/ Det andre må du jo bare finne ut av om du kan leve med eller ikke. Anonymkode: a3a95...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Det går fint an å oppleve sterk kjærlighet,for så å oppdage at man ikke er kompitable med hverandre. Har opplevd tilsvarende som deg, men måtte innse at jeg ville ha blitt svært miserabel og ulykkelig hvis jeg skulle bo på hans sted. Enten så er man kompitable,eller så er man ikke det. Og da må man bare gå videre og være glad for at man fikk den tiden man hadde sammen 🧡 Anonymkode: c6aae...435 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg ønsker ikke et forhold bare som kjærester på sikt. Nå så ønsker jeg det, ønsker ikke å flytte sammen bare etter 6 mnd som par. Men poenget mitt er at jeg ikke ønsker å bruke tid med en mann som jeg vet ikke er samboer-materiale. Anonymkode: f754e...ac6 Nettopp. Utfordringen din er deg selv. Realisme og logisk vs følelser og konsekvens. Du er ikke rådløs, du vet nøyaktig hva du må gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden fikk nesten lyst å skrive la han finne noen som fortjener han siden dette var et usympatisk opplegg syns jeg.. (fra din side! ) du ramser opp egenskaper mange kvinner (inkludert meg selv) egentlig ville drept for å ha hos en partner også skal du gjøre det slutt kun fordi han ikke er «høy nok» i status/væremåte? (Sorry hvis jeg misforstår deg, men var sånn jeg leste underteksten i hele teksten din.. ) Oppussingen må dere jo finne en middelvei imellom han sin stil og din- rett å slett skape et felles hjem hvor dere begge kan ha det fint og han må stå for utgiftene (hvertfall de dyreste tingene! ) Når det gjelder kultur forskjellen så forstår jeg deg mer og det kan jo bli en kime til konflikt, men kanskje barna (og deg! ) har godt av å oppdage noe annet i livet enn den vante luksustralten dere har grodd dere fast i?? Bare en tanke 😉 Anonymkode: cfd93...426 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden For hans skyld bør du si takk, men nei takk. Å lese at du essensielt mener at han ikke er fin nok? Omgangskretsen for harry? Da er du verken glad nok i ham, eller god nok for ham. Usikker på følelsene dine er du også, så i stedet for å lure ham, la dette hangle og gå? Gjør dere begge den tjenesten å avslutt forholdet før du og dere går på for mange kompromisser og ødelegger hverandre fullstendig. Anonymkode: 2afbb...d21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 52 minutter siden #9 Del Skrevet 52 minutter siden Gjør det slutt for hans del. Han fortjener bedre enn deg. Blir uvel av å lese at du ig barna dine ser ned på folk som ikke er som dere og at dere tror dere er bedre enn andre folk Anonymkode: 9e2ec...e5a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 minutter siden #10 Del Skrevet 12 minutter siden Anonymkode: b7d40...d6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå