Gå til innhold

Er dette ett hint fra naboen?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.56):

Bor du i blokk bør du tåle at et barn løper over gulvet i ny og ned. Om det er hele dagen eller seint på kvelden så er det noe annet. Det å bo i blokk er et valg man tar og da må man forholde seg til folk, og barn må få være barn. Pass på at det ikke er på tidspunkter som er ugunstige for henne, jobber hun feks natt, så er det jo veldig kjedelig at et barn løper hele dagen og tramper når man prøver å sove. Ta en prat med henne🤗

Anonymkode: 711ad...107

Et valg? De færreste har mulighet til å bo i enebolig 😂

Her har de over en unge som hopper i gulvet så bildene mine deiser i bakken. Jeg gjør det samme som din nabo, men også tidlig morgen etter at de har festet. Da begynte barnet å leke ute, som seg hør og bør. 

Leke inne ja, men de voldsomme lekene tar man jevnt over ute.

Anonymkode: e4804...71d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.32):

Vi bor i 2 etg i en blokk med en aktiv gutt på snart 4 år. Under oss bor en dame i 40 årene. Hun er veldig rolig og vi hører henne ikke mye. Av og til blir gutten vår veldig hyperaktiv og løper, leker og bråker litt og da setter hun under oss på høy musikk. Hun gjør ikke det ellers. Bør vi ta det som ett hint?

Anonymkode: 219ec...48e

Absolutt. Jeg gjorde det samme da jeg bodde under noen ned en hyper unge. Hold gjerne å spille én sang. 

Anonymkode: d862c...c32

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 23.06):

Barn må få være barn, selv om de bor i blokk! Lev som normalt dere, det er hun som må skjerpe seg. Så teit å hinte på den måten.

Anonymkode: 67c22...f6d

Barn må lære å ikke løpe inne. Verre er det ikke. 

Anonymkode: d862c...c32

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, h orxor lar du guttungen din løpe, hoppe og skrike innendørs?

Anonymkode: bf0f0...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, h orxor lar du guttungen din løpe, hoppe og skrike innendørs?

*Hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når naboen skrur opp tv'n eller musikken kan jeg finne på å sette på egen musikk. Det blir motstøy, så jeg iallefall kan høre på noe jeg selv liker. 

Anonymkode: aeabd...8d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 11.39):

Men hvorfor kan ikke naboen få høre på musikk mens barna løper? Hvorfor må naboen være stille fordi barna skal løpe?

Jeg har ingen interesse av å sitte å høre på barn løpe, da vil jeg heller høre på musikk. Det er helt greit for meg at barna løper, det kunne ikke falt meg inn å klage på det eller be de roe seg, men jeg setter på musikk for min egen del.

Anonymkode: 23a3c...a56

Har ikke skrevet at naboen må være stille. Naboen må gjerne høre på musikk. Er nettopp det jeg beskriver at det må være lov med normale lyder i en blokk. Likevel så kan man sørge for at barn ikke løper over gulvet en hel ettermiddag eller at man har på musikk på et såpass høyt volum at naboen i to blokker bortenfor risikerer tinnitus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.2.2025 den 5.59):

Jeg vokste opp i blokk på 70-tallet. Vi lærte absolutt å ta hensyn. En av mine foreldrre vokste opp på gård med 3 generasjoner  (og flere fra samme generasjon. Jeg er ikke i tvil om at de også lærte å ta hensyn. Tilbrakte mye tid som barn hos vedkommendes foreldre, og det var forventet at vi ikke var høylytte eller løp inne i huset. Vi kunne leke så mye vi ville ute (og gjorde det), men heller ikke der var det fritt frem for veldig høylytt lek. 

Anonymkode: 26eee...3b3

Til dels enig. Men det er også dager hvor det er hålkeføre utenfor, da er det greit at ungene er inne. Gjelder å bruke skjønn. Er det på en super sommerdag eller fin vinterdag så er jeg enig i at ungene bør bruke energien sin ute. Generelt synes jeg man bør tåle litt om man bor i blokk. Folk lever sine liv i leilighetene. Ja, de skal ta hensyn, og forholde seg til 23-07 regelen, men noe liv og leven må forventes.

Anonymkode: 49908...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...