AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Vi bor i 2 etg i en blokk med en aktiv gutt på snart 4 år. Under oss bor en dame i 40 årene. Hun er veldig rolig og vi hører henne ikke mye. Av og til blir gutten vår veldig hyperaktiv og løper, leker og bråker litt og da setter hun under oss på høy musikk. Hun gjør ikke det ellers. Bør vi ta det som ett hint? Anonymkode: 219ec...48e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Ja. Anonymkode: 83700...005 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Ja Anonymkode: b2a09...446 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Enkelt og greit - ja! Kanskje være en del ute og leke nok der til at han får ut nok energi til å ta det litt mer rolig inne? Anonymkode: 8ddc9...549 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Ja. Dette er et tydelig hint. Prøv å la han leke og løpe ute, og ta det rolig innendørs. Anonymkode: 58422...ad0 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Ok. Da skjønner jeg. I dag har jeg passet en nevø som er litt syk så guttene har løpt en del inne og naboen har skrudd opp musikken flere ganger Anonymkode: 219ec...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Bor du i blokk bør du tåle at et barn løper over gulvet i ny og ned. Om det er hele dagen eller seint på kvelden så er det noe annet. Det å bo i blokk er et valg man tar og da må man forholde seg til folk, og barn må få være barn. Pass på at det ikke er på tidspunkter som er ugunstige for henne, jobber hun feks natt, så er det jo veldig kjedelig at et barn løper hele dagen og tramper når man prøver å sove. Ta en prat med henne🤗 Anonymkode: 711ad...107 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakkmf Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Ja, det er ett klart hint, men ikke en ok måte å hinte på, hun kunne kommet opp og snakket med dere i stedet for å være så demonstrativ. Betyr det at barnet ditt må sitte musestille inne? Nei. Begrense løping, ja kanskje, kommer an på hvor mye/ ofte det skjer. Barn er barn, og lager lyd! Naboen under, har som dere valgt å bo i blokk, da hører man hverandre, sånn er det bare. Kom henne i forkant og gå og snakk med henne selv, kanskje? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden SnikkSnakkmf skrev (3 minutter siden): Ja, det er ett klart hint, men ikke en ok måte å hinte på, hun kunne kommet opp og snakket med dere i stedet for å være så demonstrativ. Betyr det at barnet ditt må sitte musestille inne? Nei. Begrense løping, ja kanskje, kommer an på hvor mye/ ofte det skjer. Barn er barn, og lager lyd! Naboen under, har som dere valgt å bo i blokk, da hører man hverandre, sånn er det bare. Kom henne i forkant og gå og snakk med henne selv, kanskje? Hva om hun ikke mener de skal være stille, men hun vil heller høre musikk enn tramping? Ellers burde TS være mere ute, stakkars nabo. Anonymkode: 31108...a7b 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Barn må få være barn, selv om de bor i blokk! Lev som normalt dere, det er hun som må skjerpe seg. Så teit å hinte på den måten. Anonymkode: 67c22...f6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Det er slett ikke sikkert at det er et hint, men det kan være et forsøk fra hennes side på å stenge ute støyen fra dere... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakkmf Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva om hun ikke mener de skal være stille, men hun vil heller høre musikk enn tramping? Ellers burde TS være mere ute, stakkars nabo. Anonymkode: 31108...a7b Sånn jeg leser TS skrus volumet opp når barnet leker. Ergo..? Og hva vet du om TS er mye eller lite ute med barnet? Skrives ingenting om dette i HI, så ren, ufin, spekulasjon fra din side. Endret 4 timer siden av SnikkSnakkmf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva om hun ikke mener de skal være stille, men hun vil heller høre musikk enn tramping? Ellers burde TS være mere ute, stakkars nabo. Anonymkode: 31108...a7b Denne "stakkars" naboen har med vit og vilje bosatt seg rett ved andre folk, da kan du få naboer med unger, naboer som spille musikk eller på en eller annen måte bråke. skyr du bråk så mye så finnes det en enkel måte å fikse det på, ikke mye stakkars med andre ord. Ikke bare barn som kan bråke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Det kan jo hende at hun heller hører på musikk enn dere. Det er sikkert det er en vond baktanke med det. Men, det er fullt mulig å begynne å lære barna at man går inne og løper ute. Anonymkode: fdbb4...2fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det kan jo hende at hun heller hører på musikk enn dere. Det er sikkert det er en vond baktanke med det. Men, det er fullt mulig å begynne å lære barna at man går inne og løper ute. Anonymkode: fdbb4...2fc "Det er IKKE sikkert" skulle det selvsagt dtå. Anonymkode: fdbb4...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Før lærte barn å ta hensyn til andre, om man bodde tett. Og de lærte at de kunne leke og herje andre steder. De lærte også å aktivisere seg selv inne. Bor man i borettslag så må man regne med å høre naboene. Men er det veldig lytt, så krever det at begge parter tar hensyn, det er ikke slik at det er fritt frem for bare en part. Anonymkode: 8ddc9...549 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden Selv bruker jeg musikk som motstøy. Dvs akkurat så høyt at tramp og rop blir borte. Hvordan er det værre? De får leke og jeg hører musikk. Anonymkode: f29e4...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden Jeg skrur opp musikken om naboene støyer. Kall det ett hint om du vil, men jeg finnes ikke verken sur eller irritert, jeg bare har ikke lyst å sitte å lytte til støy fra andre. Hvis jeg vil lese, så leser jeg heller til høy musikk enn barnetramp. Barna må gjerne løpe, trampe, hoppe tau, eller hva de måtte ønske. Men jeg slår heller på høy musikk enn å bruke ørepropper. Anonymkode: 23a3c...a56 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Før lærte barn å ta hensyn til andre, om man bodde tett. Og de lærte at de kunne leke og herje andre steder. De lærte også å aktivisere seg selv inne. Bor man i borettslag så må man regne med å høre naboene. Men er det veldig lytt, så krever det at begge parter tar hensyn, det er ikke slik at det er fritt frem for bare en part. Anonymkode: 8ddc9...549 før så bodde ikke folk så tett på hverandre, i dag er det mye mer vanlig og bo i blokk eller flerboliger hus av noen slag. Vil bare poengtere det siden i dag skal jo ikke barn sitte stille, de skal ikke leke og helst ikke eksistere. Verden har forandret seg ja, men jeg tror det er vi voksne som er mer selvopptatte og tåle mindre i dag enn at barn har endret seg så mye. Anonymkode: bb099...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SnikkSnakkmf Skrevet 18 minutter siden #20 Del Skrevet 18 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): før så bodde ikke folk så tett på hverandre, i dag er det mye mer vanlig og bo i blokk eller flerboliger hus av noen slag. Vil bare poengtere det siden i dag skal jo ikke barn sitte stille, de skal ikke leke og helst ikke eksistere. Verden har forandret seg ja, men jeg tror det er vi voksne som er mer selvopptatte og tåle mindre i dag enn at barn har endret seg så mye. Anonymkode: bb099...54c Du tuller nå, eller? Før, i allefall for de som levde i tettbygde strøk, bodde det store familier i små leiligheter, eller små, tettbygde (ofte dårlig isolerte), hus. Disse boligene var enda mer lytt enn de er i dag, så argumentet ditt faller fullstendig flatt. Og at barn skal ses, men ikke høres, som du impliserer, hører så mange år tilbake i tid, at jeg sitter og lurer på hvilken generasjoner du egentlig hører til... Dette er oldeforeldre holdninger. Endret 12 minutter siden av SnikkSnakkmf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå