AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Heisann! Kvinne, 34 år. Mor til autist (Tidl. asperger) i slutten av barneskolen. Jeg har av flere årsaker bestemt meg for å be legen om ADHD -utredning. Jeg har tidligere vært ut og inn hos dps, fra jeg ble myndig. Nest siste gang jeg var hos dem, fikk jeg diagnosen tilbakevendene depresjon. Sist jeg var innom hadde barnet mitt fått asd-diagnosen, og ba samtidig også om autisme-utredning. La frem mange tanker om hvorfor, men fikk da beskjed om at jeg "har for god innsikt til å være autist". Legen min kjenner meg, barnet mitt, og også moren min godt, så jeg tror jo absolutt hun kan gå med på å henvise meg, veit masse jeg skal si i timen(e). Men! Jeg klarer ikke skrive en god melding i den derre ruta der man skal beskrive hvorfor man vil ha legetime, bare "jeg ønsker ADHD -utredning" virker for lite, men mulig jeg overtenker 🫣🫣 Kunne listet opp mange symptomer her, men jeg tenker, er ingen her som skal utrede meg, eller si om jeg bør eller ikke, for jeg veit jeg bare må få det gjort! Og har listet de opp flere ganger før, og nå orker jeg ikke det idag 😅 Men igjen, spørsmålet; hva skriver jeg i timebestillingen? Anonymkode: a4625...b49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Heisann! Kvinne, 34 år. Mor til autist (Tidl. asperger) i slutten av barneskolen. Jeg har av flere årsaker bestemt meg for å be legen om ADHD -utredning. Jeg har tidligere vært ut og inn hos dps, fra jeg ble myndig. Nest siste gang jeg var hos dem, fikk jeg diagnosen tilbakevendene depresjon. Sist jeg var innom hadde barnet mitt fått asd-diagnosen, og ba samtidig også om autisme-utredning. La frem mange tanker om hvorfor, men fikk da beskjed om at jeg "har for god innsikt til å være autist". Legen min kjenner meg, barnet mitt, og også moren min godt, så jeg tror jo absolutt hun kan gå med på å henvise meg, veit masse jeg skal si i timen(e). Men! Jeg klarer ikke skrive en god melding i den derre ruta der man skal beskrive hvorfor man vil ha legetime, bare "jeg ønsker ADHD -utredning" virker for lite, men mulig jeg overtenker 🫣🫣 Kunne listet opp mange symptomer her, men jeg tenker, er ingen her som skal utrede meg, eller si om jeg bør eller ikke, for jeg veit jeg bare må få det gjort! Og har listet de opp flere ganger før, og nå orker jeg ikke det idag 😅 Men igjen, spørsmålet; hva skriver jeg i timebestillingen? Anonymkode: a4625...b49 Jeg skrev bare "samtale" Anonymkode: 323cc...eef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Det holder mer enn nok. Det er kun for at legen vil ha et stikkord. Det er jo derfor helsesekretærene spør om emne også, når noen ringer inn og ber om time. Anonymkode: 77c22...8e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Dersom du tenker det var grunnlag for autismeutredning, bør du jo be om begge deler. Å avslå på bakgrunn av selvinnsikt, er rablende inkompetent. Anonymkode: 8227f...a22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå