AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:26 #41 Del Skrevet tirsdag kl 12:26 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vi hadde som leiebil. Og den bilen var et helvete ved lading, de stedene en kunne lade ved oss nektet bilen å ta lading fra kom opp feil meldinger eller treg lading. Da sa vi en så lenge ingen elbil her i huset. Så her står det 4 biler 2 diesel og 2 bensin. Siste på bensin er 2 år gammel som ungdommen kjøpte Anonymkode: 78e25...508 Det finnes heldigvis andre elbiler enn ipace. Det finnes knapt en bil i verden med mer trøbbel. Både mannen min og jeg har elbil nå, og stort sett er det en enkel sak å lade. Hvis det ikke er snø på laderen, eller for kaldt, eller +++. Når jeg tenker meg om er det alltid en liten lettelse hvor gang en lading har gått problemfritt. Det var en følelse jeg aldri hadde med fossilbil, da bare tok jeg det for gitt. Anonymkode: 43ef4...4f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym 4545 Skrevet tirsdag kl 12:28 #42 Del Skrevet tirsdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.17): Har kjørt japanske hybridbiler siden 2007 Hvilken var din første? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 12:32 #43 Del Skrevet tirsdag kl 12:32 Hadde samtlige av dere en gammel Buddy elbil? Bortsett fra ...4f7 som hadde iPace da... Har hatt Polestar i 4 år, og har aldri vært i nærheten av disse opplevelsene. Var en gang jeg hadde litt trøbbel med en lynlader, men da hadde kredittkortet gått ut på dato og jeg hadde glemt å legge inn det nye så betaling feilet. Leaf sliter med at den kun har chademo og ikke har CCS-kontakt, mens resten av elbilene på markedet har det. Så hvilke problemer har man egentlig? En chip og et kundeforhold til ladeselskapet (eller app, men de kan være litt lunefulle) gjør lading langs veien ganske problemfritt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:45 #44 Del Skrevet tirsdag kl 12:45 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Kia Optima PHEV Sportswagon. Ny motor, lekkasjer under bilen, vanninntreden inn i bilen, trøbbel med hjul, falmende karosserideler, HVACen, lyset og litt anna knask. Anonymkode: 61278...6ca Kjedelig. Jeg har Audi A3 e-tron, og det har vært en drøm av en bil alle årene jeg har hatt den. Anonymkode: 77cad...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:46 #45 Del Skrevet tirsdag kl 12:46 newman01 skrev (4 minutter siden): Hadde samtlige av dere en gammel Buddy elbil? Bortsett fra ...4f7 som hadde iPace da... Har hatt Polestar i 4 år, og har aldri vært i nærheten av disse opplevelsene. Var en gang jeg hadde litt trøbbel med en lynlader, men da hadde kredittkortet gått ut på dato og jeg hadde glemt å legge inn det nye så betaling feilet. Leaf sliter med at den kun har chademo og ikke har CCS-kontakt, mens resten av elbilene på markedet har det. Så hvilke problemer har man egentlig? En chip og et kundeforhold til ladeselskapet (eller app, men de kan være litt lunefulle) gjør lading langs veien ganske problemfritt. Vel, det finnes frustrasjoner selv for dem som ikke har ipace, buddy og gamle leafer også. Jeg har elbil i dag, og er 95% fornøyd. Og så er det de siste 5 prosentene, hvor det er kø på ladestasjonene, trøbbel med app, trøbbel med ising på laderen osv. Sist jeg hurtiglader bilen min var det et forferdelig snøvær, og da måtte jeg forsøke tre forskjellige ladere før bilen tok lading. Det er forbedringspotensiale på disse ladestasjonene med tanke på is og snø, altså Jeg har også opplevd trøbbel på hjemmelader, så bilen ikke har ladet som forventet over natten, og det skaper selvfølgelig stress de ytterst få gangene det skjer. Dette er problemer jeg aldri hadde med fossilbil. Da var det bare å svinge inn på en bensinstasjon og fylle i halvannet minutt. Med tak over hodet og ingen kø. Men jeg savner ikke prisen på bensin, da😅 Anonymkode: 43ef4...4f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet tirsdag kl 13:24 #46 Del Skrevet tirsdag kl 13:24 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vel, det finnes frustrasjoner selv for dem som ikke har ipace, buddy og gamle leafer også. Jeg har elbil i dag, og er 95% fornøyd. Og så er det de siste 5 prosentene, hvor det er kø på ladestasjonene, trøbbel med app, trøbbel med ising på laderen osv. Sist jeg hurtiglader bilen min var det et forferdelig snøvær, og da måtte jeg forsøke tre forskjellige ladere før bilen tok lading. Det er forbedringspotensiale på disse ladestasjonene med tanke på is og snø, altså Jeg har også opplevd trøbbel på hjemmelader, så bilen ikke har ladet som forventet over natten, og det skaper selvfølgelig stress de ytterst få gangene det skjer. Dette er problemer jeg aldri hadde med fossilbil. Da var det bare å svinge inn på en bensinstasjon og fylle i halvannet minutt. Med tak over hodet og ingen kø. Men jeg savner ikke prisen på bensin, da😅 Anonymkode: 43ef4...4f7 Joda, ladestasjonene har noe forbedringspotensiale, det er sant. Men det finnes håp, og noen ganger ser man ladestasjoner med tak og servicetilbud i nærheten. Har ikke vært plaget med at snøvær har vært til hinder for lading av bil selv, men opplevde for noen år siden at det var noen ute av drift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:26 #47 Del Skrevet tirsdag kl 13:26 newman01 skrev (52 minutter siden): Hadde samtlige av dere en gammel Buddy elbil? Bortsett fra ...4f7 som hadde iPace da... Har hatt Polestar i 4 år, og har aldri vært i nærheten av disse opplevelsene. Var en gang jeg hadde litt trøbbel med en lynlader, men da hadde kredittkortet gått ut på dato og jeg hadde glemt å legge inn det nye så betaling feilet. Leaf sliter med at den kun har chademo og ikke har CCS-kontakt, mens resten av elbilene på markedet har det. Så hvilke problemer har man egentlig? En chip og et kundeforhold til ladeselskapet (eller app, men de kan være litt lunefulle) gjør lading langs veien ganske problemfritt. Samme her, jeg har også hatt Polestar i 4 år og jeg har ikke opplevd noen problemer. Bilen er helt fantastisk, og jeg elsker at jeg kan lade hjemme heller enn at jeg må på bensinstasjon hver uke. Jeg ville grått modige tårer om jeg måtte tilbake til fossilbil 😂 Anonymkode: 4161b...67c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:41 #48 Del Skrevet tirsdag kl 13:41 8ilver8nake skrev (1 time siden): Hadde el-bil men byttet tilbake til diesel 4x4, både på grunn av rekkevidde (var lav rekkevidde på den jeg hadde). Men mest av alt manglende hengervekt, trenger 3,5 tonn hengervekt og da er det ingen el-bil alternativer. Fruen hadde Tesla model X og Y, men er ikke biler for meg, fan av konseptet men synes ikke noe om kjøre egenskapene. Kommer til å ha diesel frem til det kommer brukbare alternativer som trekker 3,5 tonn og ikke mister all rekkevidde hvis man bruker hengervekta. Bortskjemt med Landrover Discovery nå med både luft dempere, høydejustering og sperrer i alle akslinger så finnes knapt noe mer kapabel bil så fare for jeg blir stående med denne i veldig lang tid. Jeg byttet ut Discovery'n min med elbil, og angrer som en hund. Jeg har lagret søk etter ny på finn, for å si det sånn. 😅 Så du har min fulle forståelse for at du ikke gjør samme feilen som meg. Anonymkode: fc890...5b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet tirsdag kl 16:09 #49 Del Skrevet tirsdag kl 16:09 (endret) Hadde elbil, den tok kjerringa med seg når hun flyttet. Ikke noe savn, jeg har flere bensin/diesel biler og disse gir meg glede Endret tirsdag kl 16:11 av Tiuren 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 17:36 #50 Del Skrevet tirsdag kl 17:36 Har hatt min første elbil (Opel Corsa) nå i litt over en mnd og er blitt så glad i den lille bilen min 😍 Den er ikke stor og har ikke kjempelang rekkevidde, men den passer perfekt til mitt bruk. Så deilig å slippe å betale massevis i drivstoff hver mnd. Jeg har ikke hatt min elbil så lenge, men vet allerede nå at jeg ALDRI kommer til å gå tilbake til fossilbil igjen. Har ingen problemer med lading og det er sykt digg med en så stillegående bil. Det er nesten som man blir sittende å høre på summelyden, som kommer fra bilen 😄 Så glad er jeg blitt i elbilen min at jeg finner på "unnskyldninger" for å dra ut på en kjøretur med den.... 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:45 #51 Del Skrevet tirsdag kl 18:45 Mardina skrev (1 time siden): Har hatt min første elbil (Opel Corsa) nå i litt over en mnd og er blitt så glad i den lille bilen min 😍 Den er ikke stor og har ikke kjempelang rekkevidde, men den passer perfekt til mitt bruk. Så deilig å slippe å betale massevis i drivstoff hver mnd. Jeg har ikke hatt min elbil så lenge, men vet allerede nå at jeg ALDRI kommer til å gå tilbake til fossilbil igjen. Har ingen problemer med lading og det er sykt digg med en så stillegående bil. Det er nesten som man blir sittende å høre på summelyden, som kommer fra bilen 😄 Så glad er jeg blitt i elbilen min at jeg finner på "unnskyldninger" for å dra ut på en kjøretur med den.... 😄 Å elske bilen sin etter EN mnd sier jo ingenting om hvordan bilholdet vil være etter 2 år. Da snakker jeg ikke om hvor praktisk du syns det er å lade, men problemer med bilen (som følge av at det er EL-bil). Anonymkode: 77cad...043 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 19:20 #52 Del Skrevet tirsdag kl 19:20 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Å elske bilen sin etter EN mnd sier jo ingenting om hvordan bilholdet vil være etter 2 år. Da snakker jeg ikke om hvor praktisk du syns det er å lade, men problemer med bilen (som følge av at det er EL-bil). Anonymkode: 77cad...043 Vel, det får være din mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:28 #53 Del Skrevet tirsdag kl 20:28 Mardina skrev (1 time siden): Vel, det får være din mening. Er ikke snakk om "mening", det er snakk om ren logikk. Anonymkode: 77cad...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 20:32 #54 Del Skrevet tirsdag kl 20:32 AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 23.29): Ja, vi byttet. Synes rett og slett det var så mye styr med ladingen, så gikk tilbake til diesel etter et år. Vår/sommer/høst reiser vi en del fra midt Norge og til Østlandet, med skaphenger (i forbindelse med barnas aktiviteter). Ble gal av ladestoppene og ladekø. Himmelsk med diesel igjen. Anonymkode: 2777f...997 Samme her, dvs gikk fra elbil til bensin. Drittlei lading! Anonymkode: 80b97...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 20:48 #55 Del Skrevet tirsdag kl 20:48 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Er ikke snakk om "mening", det er snakk om ren logikk. Anonymkode: 77cad...043 For deg er det sikkert det. Jeg står for det jeg skrev og skjønner ikke helt hvorfor det jeg skrev skal diskuteres i hjel. Det er tydelig at du ikke har lest det jeg skrev.... 🤔 Endret tirsdag kl 20:49 av Mardina 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:10 #56 Del Skrevet tirsdag kl 21:10 Mardina skrev (20 minutter siden): For deg er det sikkert det. Jeg står for det jeg skrev og skjønner ikke helt hvorfor det jeg skrev skal diskuteres i hjel. Det er tydelig at du ikke har lest det jeg skrev.... 🤔 Har ikke diskutert noe som helst ihjel. Kun påpekt at man umulig kan si noe om hvor bra en type bil er etter bare 1 mnd. Men jeg håper jo at det blir et langt og godt bilhold for deg 👍 Anonymkode: 77cad...043 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 21:38 #57 Del Skrevet tirsdag kl 21:38 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har ikke diskutert noe som helst ihjel. Kun påpekt at man umulig kan si noe om hvor bra en type bil er etter bare 1 mnd. Men jeg håper jo at det blir et langt og godt bilhold for deg 👍 Anonymkode: 77cad...043 Jeg har da min fulle rett til å si at jeg er fornøyd med bilen min etter bare 1 mnd. Men igjen, det er alltid sånne besserwissere som deg, som skal pirke på hva folk skriver 🙄 Dere dukker opp med jevne mellomrom på dette forumet. Jeg har vært her lenge nok til å se det jevnt og trutt. Noen ganger er det faktisk lov å holde meningene sine for seg selv... Just saying 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:43 #58 Del Skrevet tirsdag kl 21:43 Mardina skrev (3 minutter siden): Jeg har da min fulle rett til å si at jeg er fornøyd med bilen min etter bare 1 mnd. Men igjen, det er alltid sånne besserwissere som deg, som skal pirke på hva folk skriver 🙄 Dere dukker opp med jevne mellomrom på dette forumet. Jeg har vært her lenge nok til å se det jevnt og trutt. Noen ganger er det faktisk lov å holde meningene sine for seg selv... Just saying 🤔 Nei vet du hva, ærlig talt. Du får tåle at noen påpeker at man ikke kan vite om en bil er driftsikker etter 1 mnd, uten å slenge ut beskyldninger om å være "besserwisser". Lykke til med bilen, Merdina, og ha en fin kveld. Anonymkode: 77cad...043 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet tirsdag kl 22:19 #59 Del Skrevet tirsdag kl 22:19 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Nei vet du hva, ærlig talt. Du får tåle at noen påpeker at man ikke kan vite om en bil er driftsikker etter 1 mnd, uten å slenge ut beskyldninger om å være "besserwisser". Lykke til med bilen, Merdina, og ha en fin kveld. Anonymkode: 77cad...043 Du får ha den meningen, jeg er som sagt ikke enig med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:31 #60 Del Skrevet tirsdag kl 22:31 newman01 skrev (På 3.2.2025 den 10.33): Kia EV9 ser ut som en kassebil, og den har 6 seter. Eller 7. Med firehjulstrekk og 2,5 tonns henger. ID.Buzz har plass til 7 personer, og har firehjulstrekk. Den er formet som en kasse, men kan kun trekke 1,8 tonn. Det kan være nok for mange. Kia har for liten bagasjeromsplass for oss, og id-buzz har vi sett på, men ikke funnet noen med både nok seter, firehjulstrekk og krok. Bare enten eller… Anonymkode: f8643...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå