Gå til innhold

Noen som byttet tilbake til bensin/diesel etter å hatt elbil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

En elbil med brukbar rekkevidde.

Anonymkode: c2694...97e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har en kollega som gjorde det nettopp. Hun hadde en wv id av et-eller-annet slag og hadde hele tiden et problemfylt bilhold. Nå var den blitt såpass gammel at reparasjoner ville begynne å koste en del, el-bil reparasjoner er visstnok ganske dyrt, så hun kjøpte en bensinbil av ca samme alder som den elektriske, som flere (venner, familie) kan skru på om det er problemer. 

Anonymkode: 0398c...d1d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen? Nei, ingen. Bortsett fra din kollega på bensinstasjonen 😉

Anonymkode: 72ba7...99e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, aldri

Anonymkode: 21194...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, hvorfor i all verden skal jeg det ?😅

Anonymkode: 91fe1...d4a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Hadde en diesel og en bensin. Byttet bensinbilen med en EL. Etter ca 6 mnd byttet vi inn dieselen mot en EL også.

Anonymkode: efc0a...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner mange som har gjort det av ulike grunner. Har aldri hatt elbil selv, men er både folk som elsker og hater overgangen.

Anonymkode: 61afe...04e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har akkurat gjort det, og det SVIR i hjertet! Men det er rett og slett KUN på grunn av at vi ikke får den elbilen vi trenger. Vi må ha kassebil, minimum 6 seter, 4-hjulstrekk og krok med kapasitet til å kunne dra bil på henger. Så når det kommer en elbil som oppfyller våre krav, så blir det nok elbil igjen 😌

Anonymkode: f8643...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har en kollega som gjorde det nettopp. Hun hadde en wv id av et-eller-annet slag og hadde hele tiden et problemfylt bilhold. Nå var den blitt såpass gammel at reparasjoner ville begynne å koste en del, el-bil reparasjoner er visstnok ganske dyrt, så hun kjøpte en bensinbil av ca samme alder som den elektriske, som flere (venner, familie) kan skru på om det er problemer. 

"Såpass gammel"?? Så vidt jeg kan se kom de første id-bilene i 2019, og da kan den ikke være mer enn 5 år gammel. Det skal da ikke være plunder med en så ny bil? I så fall er det bilmerket det er noe feil med.

Jeg pleier selv å kjøpe bilen når den er 5-6 år gammel og kjøre den til den er utslitt. Min erfaring er at det er lite påkost før etter at bilen er passert 10-12 år og 200-250 000km. Etter det kan det komme litt støtdempere, hjullager, eksosanlegg og sånt noe, men aldri opplevd feil på motor og girkasse, eller hybridbatteri. Har kjørt japanske hybridbiler siden 2007 og den siste jeg kvittet meg med var 20 år gammel og hadde passert 350 000km. Aldri noe galt med drivverk og hybridsystem på den i de 17 årene jeg hadde den, men det kom på litt annet småtteri etter 300 000km, selvsagt. Men fortsatt billig å holde på veien.  

Men nå har jeg aldri hatt en tysk bil, så det kan hende det er dårlige biler sammenliknet med de japanske bilene jeg har hatt de siste 30 årene. Tror jeg skal fortsette å styre unna tyske biler, jeg.....

Anonymkode: 2ca11...961

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg byttet fra elbil til hybrid, rett og slett fordi elbilen hadde så mange feil at jeg fikk helt skrekken. Ladeproblemer alle andre steder enn hjemme, ante aldri om jeg kom meg hjem osv. Tror jeg fikk helt traumer av den bilen. Rekkeviddeangst får en annen dimensjon når du prøver ladestasjon nummer 4 eller 5 og ber til gud om at bilen endelig vil ta imot strøm.

Etter 6 måneder med hybridbil, kjøpte jeg elbil igjen. Denne gangen splitter ny, så det er noen andre sitt problem om den går i stykker. Den har like lang rekkevidde som hybridbilen og er en drøm å kjøre.

Anonymkode: 43ef4...4f7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

"Såpass gammel"?? Så vidt jeg kan se kom de første id-bilene i 2019, og da kan den ikke være mer enn 5 år gammel. Det skal da ikke være plunder med en så ny bil? I så fall er det bilmerket det er noe feil med.

Jeg pleier selv å kjøpe bilen når den er 5-6 år gammel og kjøre den til den er utslitt. Min erfaring er at det er lite påkost før etter at bilen er passert 10-12 år og 200-250 000km. Etter det kan det komme litt støtdempere, hjullager, eksosanlegg og sånt noe, men aldri opplevd feil på motor og girkasse, eller hybridbatteri. Har kjørt japanske hybridbiler siden 2007 og den siste jeg kvittet meg med var 20 år gammel og hadde passert 350 000km. Aldri noe galt med drivverk og hybridsystem på den i de 17 årene jeg hadde den, men det kom på litt annet småtteri etter 300 000km, selvsagt. Men fortsatt billig å holde på veien.  

Men nå har jeg aldri hatt en tysk bil, så det kan hende det er dårlige biler sammenliknet med de japanske bilene jeg har hatt de siste 30 årene. Tror jeg skal fortsette å styre unna tyske biler, jeg.....

Anonymkode: 2ca11...961

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en kollega som gjorde det nettopp. Hun hadde en wv id av et-eller-annet slag og hadde hele tiden et problemfylt bilhold. Nå var den blitt såpass gammel at reparasjoner ville begynne å koste en del….

Se hva jeg skrev… hele tiden hatt et problemfylt bilhold. Og med gammel sa hun noe om at garantien snart gikk ut og hun ergo måtte bekoste alt tullet selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, vi byttet. Synes rett og slett det var så mye styr med ladingen, så gikk tilbake til diesel etter et år. Vår/sommer/høst reiser vi en del fra midt Norge og til Østlandet, med skaphenger (i forbindelse med barnas aktiviteter). Ble gal av ladestoppene og ladekø. Himmelsk med diesel igjen. 

Anonymkode: 2777f...997

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Volkswagen er jo virkelig dritt og deres elbiler når ikke opp. Skjønner ikke at folk kjøper de. Man kan da ikke kjøre en ID4 og EV6 om hverandre og så betale mer for en bil som er dårligere på absolutt alt. Alt! Fra ytelse til kvalitet til utstyr til garanti til gjennomtenkte løsninger til høyere pris. Og så er det alltid masse feil på VW. Herregud.

Vi kjøpte en ladbar hybrid da vi skulle skaffe elbil nr. 2 fordi det er så få  elektriske stasjonsvogner. Masse, masse trøbbel med den hybriden. Og service er svindyr! Selger, et firma på Tau, har refundert 14% av kjøpsbeløpet som erstatning, i tillegg til å ha betalt for noen reparasjoner. 

Så nå blir det bare elektrisk. Det er så mye enklere bilhold, mye kjekkere å kjøre, og det koster en brøkdel av en forbrenningsbil å eie. Skikkelig no-brainer, dette.

Anonymkode: 61278...6ca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hva når el bil ikke lengre tillates å lade hjemme? Sikkert ingen fortjeneste da. 

Anonymkode: c7ef3...d5d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva når el bil ikke lengre tillates å lade hjemme? Sikkert ingen fortjeneste da. 

Hvorfor skulle det skje?

Anonymkode: 43ef4...4f7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 23.44):

Hvorfor skal man ikke få lov til å lade elbil hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.16):

Vi har akkurat gjort det, og det SVIR i hjertet! Men det er rett og slett KUN på grunn av at vi ikke får den elbilen vi trenger. Vi må ha kassebil, minimum 6 seter, 4-hjulstrekk og krok med kapasitet til å kunne dra bil på henger. Så når det kommer en elbil som oppfyller våre krav, så blir det nok elbil igjen 😌

Anonymkode: f8643...977

Kia EV9 ser ut som en kassebil, og den har 6 seter. Eller 7. Med firehjulstrekk og 2,5 tonns henger. 

ID.Buzz har plass til 7 personer, og har firehjulstrekk. Den er formet som en kasse, men kan kun trekke 1,8 tonn. Det kan være nok for mange. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elbil fungere bra her i landet, men i Sverige/Danmark er det få ladeplasser og kaos så neste gang blir det bensinbil på ferie. Nesten ingen bensinstasjoner der har lademulighet.

Anonymkode: 20de3...ac1

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kia Soul som er snart 9 år og kommer ikke til å få tilbake. Eneste problemet med den vi har nå er for lite plass og vanskelig p lade

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 23.38):

Volkswagen er jo virkelig dritt og deres elbiler når ikke opp. Skjønner ikke at folk kjøper de. Man kan da ikke kjøre en ID4 og EV6 om hverandre og så betale mer for en bil som er dårligere på absolutt alt. Alt! Fra ytelse til kvalitet til utstyr til garanti til gjennomtenkte løsninger til høyere pris. Og så er det alltid masse feil på VW. Herregud.

Vi kjøpte en ladbar hybrid da vi skulle skaffe elbil nr. 2 fordi det er så få  elektriske stasjonsvogner. Masse, masse trøbbel med den hybriden. Og service er svindyr! Selger, et firma på Tau, har refundert 14% av kjøpsbeløpet som erstatning, i tillegg til å ha betalt for noen reparasjoner. 

Så nå blir det bare elektrisk. Det er så mye enklere bilhold, mye kjekkere å kjøre, og det koster en brøkdel av en forbrenningsbil å eie. Skikkelig no-brainer, dette.

Anonymkode: 61278...6ca

Hvilken hybrid var dette? 

Jeg har ladbar hybrid og er ekstremt fornøyd, hatt den i en del år. Enig i at servicene blir dyre siden man må ha service hvert år, men den har kostet meg langt mindre enn fossilbil. 

Anonymkode: 77cad...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...