AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Del Skrevet 1. februar Fått vite av legen at jeg nærmer meg styggfort overgangsalderen. Grunnen til at han tok prøver, er ikke fordi jeg har så mange symptomer, det er heller lite - men fordi jeg på EN måned har gått opp 6 kg. Uten å endre kosthold, uten å endre treningsvaner, ingenting. Det skremmer meg enormt, og alt legger seg på magen. Kan det virkelig være slik i overgangsalderen at man går så raskt opp i vekt? Har hørt om flere som har gått ned i vekt igjen med de rette hormonene, men hvordan vet jeg hva dette er? Har en lege som ikke kunne svare på noen ting (mann, som antakelig ikke har satt seg helt inn i det). Vurderer en tur til en gynekolog for å få råd rundt dette, men ville høre her om noen har hatt effekt av hormonbehandling mtp vektnedgang? Anonymkode: 52751...3ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #2 Del Skrevet 1. februar Opp her og, utrolig irriterende. Alltid vært slank. Jeg trener mer nå, men likevel ser jeg gravid ut. Bruker ingen hormonbehandling. Anonymkode: 9020a...ddc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Gått opp 12 kg på halvannet år, UENDRET kost, mer bevegelse💩 masse magefett. begynte på hormoner forrige uke, ber om endringer på mange plan fremover🤪 Anonymkode: 3a421...377 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Gått opp 12 kg på halvannet år, UENDRET kost, mer bevegelse💩 masse magefett. begynte på hormoner forrige uke, ber om endringer på mange plan fremover🤪 Anonymkode: 3a421...377 Hvilke hormoner tar du? Fått økt appetitt? Anonymkode: 9020a...ddc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar Jeg er nok der og. Gikk opp 7 kg og masse på magen. skal til gynekolog nå i februar.., Gar vært syk 4 uker med mykoplasma, hoste og oppkast og lite matlyst så gått ned 6kg nå pga nesten ikke spist og ikke bevegd meg. Men ufattelig at alt legger seg på magen. Trener jevnt og samme kosthold her og… Anonymkode: ad001...6c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #6 Del Skrevet 2. februar Noen av dere som vet hva vi kan gjøre for å unngå så mye vektoppgang og typisk på magen? Finnes det ingen av disse hormonene som vil hjelpe med å gå det ned igjen? Over hvor lang tid har dere gått opp? Ts Anonymkode: 52751...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #7 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er nok der og. Gikk opp 7 kg og masse på magen. skal til gynekolog nå i februar.., Gar vært syk 4 uker med mykoplasma, hoste og oppkast og lite matlyst så gått ned 6kg nå pga nesten ikke spist og ikke bevegd meg. Men ufattelig at alt legger seg på magen. Trener jevnt og samme kosthold her og… Anonymkode: ad001...6c6 Oi så kjipt. Både at du gikk opp men også måten du har gått ned igjen på. Over hvor lang tid gikk du opp sju kg? Anonymkode: 52751...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #8 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gått opp 12 kg på halvannet år, UENDRET kost, mer bevegelse💩 masse magefett. begynte på hormoner forrige uke, ber om endringer på mange plan fremover🤪 Anonymkode: 3a421...377 Oi så heftig. Har du begynt på østrogen og progesteron da? Har du fått vite om det hjelper på vekten? Vet flere som har fått hjelp til vekten med hormoner men husker ikke hva det er de har fått. Kan det være testosteron? Lykke til. Anonymkode: 52751...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar 6 kilo på én måned er ikke pga. endring i forbrenningen. Har du sjekket hjertet? Da jeg gikk opp så mye så raskt, var det pga. væske ved begynnende hjertesvikt. Anonymkode: 589da...7a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar Raser opp i vekt selv. Kan formelig se vekta øke mens jeg står på den. Pokkers hormoner. Anonymkode: 84c6f...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar Ja, gikk brått opp i vekt i perimenopausen, og spesielt magen. Måtte starte med periodisk faste (og kaloriunderskudd) for å holde litt kontroll på det, og normalt ville jeg da gått en del ned i vekt. Gikk litt ned, men mye mindre enn normalt. Men stoppet i det minste vektoppgangen. Begynte på hormoner pga dette og andre symptomer, og føler meg normal nå. Anonymkode: 98be0...e76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fått vite av legen at jeg nærmer meg styggfort overgangsalderen. Grunnen til at han tok prøver, er ikke fordi jeg har så mange symptomer, det er heller lite - men fordi jeg på EN måned har gått opp 6 kg. Uten å endre kosthold, uten å endre treningsvaner, ingenting. Det skremmer meg enormt, og alt legger seg på magen. Kan det virkelig være slik i overgangsalderen at man går så raskt opp i vekt? Har hørt om flere som har gått ned i vekt igjen med de rette hormonene, men hvordan vet jeg hva dette er? Har en lege som ikke kunne svare på noen ting (mann, som antakelig ikke har satt seg helt inn i det). Vurderer en tur til en gynekolog for å få råd rundt dette, men ville høre her om noen har hatt effekt av hormonbehandling mtp vektnedgang? Anonymkode: 52751...3ed Vet du hva? Overgangsalderen er ikke skyld i alle kroppslige og psykiske forandringer en kvinne på 40+ opplever. Der er en rekke andre ting som kan gi tilsvarende plager som de du beskriver. Ett alternativ er at du har fått lavt stoffskifte og trenger behandling for hypothyriose. Anonymkode: 67107...d63 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Vet du hva? Overgangsalderen er ikke skyld i alle kroppslige og psykiske forandringer en kvinne på 40+ opplever. Der er en rekke andre ting som kan gi tilsvarende plager som de du beskriver. Ett alternativ er at du har fått lavt stoffskifte og trenger behandling for hypothyriose. Anonymkode: 67107...d63 Riktig! Men her inne er alt OA. Anonymkode: 04237...09f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #14 Del Skrevet 2. februar Jeg har og gått opp 12 kg de siste 2 årene, omtrent kun på magen og rundt hoftene. I tillegg til en hel rekke andre symptomer, som utmattelse, søvnproblemer, nattesvette, hjernetåke, og voldsomme humørsvingninger knyttet til syklus. Jeg har og vært og fått sjekket «alt», hjerte, stoffskifte, vitaminmangel ++, men brikkene ramlet på plass da jeg var hos gynekolog og fikk bekreftet perimenopause, samt PMDD.. Ble satt på hormontilskudd, så jeg krysser fingrene for at det hjelper 🤞🏼🤞🏼 Har gått på de nesten en mnd nå, opplever at jeg er mye mer opplagt, mer energi, sover bedre og har generelt mer overskudd. Håper det vil ha en effekt på magefettet og! Jeg har alltid vært sylslank, men nå føler jeg meg som Obelix, da jeg også er veldig høy, så det ser jo helt merkelig ut! Anonymkode: 8abd4...f94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #15 Del Skrevet 2. februar Lurer på det samme. Gått opp 5 kg på 6 mnd uten endringer i kosthold eller bevegelse. Hva slags hormoner har dere fått/tatt dere som har funnet noe som hjelper her? Og opplever dere at det er fastlege eller gynekolog som faktisk har greie på dette? Anonymkode: bbb64...c80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #16 Del Skrevet 2. februar Jeg gikk brått rett opp i vekt, det var sannsynlig det første tegnet på oa. Det stagnerte på hrt. Gynekologen sier vi skal litt opp i vekt fordi det beskytter mot sykdommer som ofte oppstår etter fylte 50. Anonymkode: 0aacf...6ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #17 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vet du hva? Overgangsalderen er ikke skyld i alle kroppslige og psykiske forandringer en kvinne på 40+ opplever. Der er en rekke andre ting som kan gi tilsvarende plager som de du beskriver. Ett alternativ er at du har fått lavt stoffskifte og trenger behandling for hypothyriose. Anonymkode: 67107...d63 Jeg tenker jo at om man opplever slike symptomer, så bør man i alle tilfeller ta en grundig sjekk, bl.a hjerte, stoffskifte ++. Stoffskifte var jo hovedmistenkt i mitt tilfelle, mye pga min mor hadde problemer med det. Men hos meg var alt i orden, og jeg er frisk som en fisk. Kun hormonene som har begynt å droppe kraftig. Anonymkode: 8abd4...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #18 Del Skrevet 2. februar Fikk barn i 30-åra. Tidlig overgangsalder. 20 kg tyngre. Var slank før ungene. Anonymkode: 569a7...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #19 Del Skrevet 2. februar Dere som er i tråden og forteller om symptomer, hvor gamle er dere? Jeg fyller 42 i år og tenker mye på dette. Min mor gikk opp masse i overgangsalderen og jeg er en kopi av henne bare 28 år yngre. Hun ha masse rynker og jeg ser allerede hvilken vei det går med meg. Anonymkode: a68e3...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #20 Del Skrevet 2. februar Jeg k47 legger på meg på magen. Tidligere var det mer jevnt over hele kroppen, nå omtrent kun på magen. Løsningen for min del er mer trening og har kuttet ut frokost. Men ønsker å begynne på hormoner for er tørrere overalt, hjernetåke, søvnvansker etc… Anonymkode: 073bb...4bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå