AnonymBruker Skrevet 1. februar #1 Del Skrevet 1. februar Jeg har funnet ut at jeg har noen usunne mestringsstrategier som kommer av tidligere traumer, og skulle gjerne gjort noe med det. Jeg må gå gjennom fastlegen da jeg ikke har råd til privat, men hører at det koster noe da også? Så dere som har gjort dette, hvordan foregår prosessen og hva må man betale selv? Anonymkode: d7041...a1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 1. februar #2 Del Skrevet 1. februar (endret) På dps og ellers med driftstilskudd er det ca 400kr gangen (rett over) frem til frikort. Alt må igjennom dps nå, på godt og vondt. Så fastlegen må henvise til dps som har inntaksteam som vurderer henvisningen og tar det derfra. Endret 1. februar av Daisy-love Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #3 Del Skrevet 1. februar Daisy-love skrev (45 minutter siden): På dps og ellers med driftstilskudd er det ca 400kr gangen (rett over) frem til frikort. Alt må igjennom dps nå, på godt og vondt. Så fastlegen må henvise til dps som har inntaksteam som vurderer henvisningen og tar det derfra. Det er vel bare noe som gjelder for helse sør-øst? Anonymkode: 008c7...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #4 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel bare noe som gjelder for helse sør-øst? Anonymkode: 008c7...ab1 Glem det, googlet litt og ser det gjelder for alle helseforetak. Jeg tok feil! Anonymkode: 008c7...ab1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #5 Del Skrevet 1. februar Du må være forberedt på å få avslag, da DPS kun tar inn de med moderate til alvorlige symptomer. Det står i prioriteringsveilederen. Hvis ikke må du gå privat. Eventuelt kan du ta kontakt med kommunen, fordi de har lavterskeltilbud som er gratis. Trenger ingen henvisning. Anonymkode: 64375...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #6 Del Skrevet 1. februar Du betaler kun egenandel. Men vær obs på lang ventetid. Anonymkode: a1e97...cbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #7 Del Skrevet 1. februar Privat psykolog kan koste rundt 1400 for 45 min og 1700 for 60 min.. ca pris utifra min erfaring. Men verdt det om du vil ha noen timer kjapt og greit. Anonymkode: 3a6d4...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 1. februar #8 Del Skrevet 1. februar Hos Dps eller avtalespesialist betaler du egenandel på 403 kroner. Det er dog kun opp til frikortgrensen som er 3278. Snakk med fastlege om henvisning. Anbefaler å skrive en god «egen beskrivelse» som kan legges ved henvisning. Lykke til😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2. februar #9 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er vel bare noe som gjelder for helse sør-øst? Anonymkode: 008c7...ab1 Det kan tenkes det siste der. Beklager i så fall. Bare hørt det igjennom venner og kjente, og media, ikke prøvd selv. Trodde det var nasjonalt. Beklager igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #10 Del Skrevet 2. februar Daisy-love skrev (18 minutter siden): Det kan tenkes det siste der. Beklager i så fall. Bare hørt det igjennom venner og kjente, og media, ikke prøvd selv. Trodde det var nasjonalt. Beklager igjen. Nei. Det gjelder ikke bare helse sørøst. Det gjelder hele landet, så du hadde rett. Bare personen som svarte deg som feilinformerte. Anonymkode: 56421...33a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 2. februar #11 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nei. Det gjelder ikke bare helse sørøst. Det gjelder hele landet, så du hadde rett. Bare personen som svarte deg som feilinformerte. Anonymkode: 56421...33a Ok takk. Da var jeg ikke så fjern likevel. Mente jeg hadde hørt det var nasjonalt, men beklager gjerne om jeg tar feil også. Ønsker ikke å komme med feilinformasjon. Ser nå i tråden at det også ble oppklart. Er på farten her idag, så svarte bare på det jeg fikk varsel på. Lurt å lese tråden 🤪🫣 Håper TS får hjelp da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #12 Del Skrevet 2. februar Det er mulig å slippe å betale hos DPS også, men det er muligens bare hvis man har veldig lav inntekt eller lignende. Jeg vet ikke helt reglene, bare at jeg har sluppet å betale. Anonymkode: b44ca...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #13 Del Skrevet 2. februar Jeg vil heller anbefale deg å ta kontakt med lavterskeltilbud i kommunen. Det er gratis og mye kortere ventetid. Mener det heter "rask psykisk helsehjelp", det er i alle fall navnet de bruker i min kommune. I mitt tilfelle fikk jeg 2 stk som fulgte meg opp, ingen var psykolog, men de hadde relevant utdanning og lang erfaring. Når de var to var det aldri et problem med sykdom eller fravær. De var veldig flinke, og klarte å angripe mine problemer på en måte som DPS aldri klarte. DPS gav meg opp, men disse to klarte i større grad å forstå hvordan de skulle nå inn til akkurat meg. Når behandlingen var over fikk jeg også en turvenn som ble med meg ut og øvde på det jeg hadde lært. Men man får ikke begge deler samtidig. Nå vet jeg ikke hvordan dette fungerer i din kommune (dette var i Trondheim). Men mitt inntrykk er at du i kommunen i mindre grad blir presset inn i et pakkeforløp som skal "passe for alle". Et tredje alternativ er helseforsikring gjennom jobb hvis du har det. Men her har jeg ikke noe god erfaring. Anonymkode: 620a7...332 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå