AnonymBruker Skrevet 1. februar #21 Del Skrevet 1. februar Husk at de er ikke sunne selv om de er slanke. Anonymkode: 99c51...309 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #22 Del Skrevet 1. februar Jeg jobber sammen med ei sånn, og hun er over 40 og har fremdeles holdt på den slanke kroppen. Hun spiser virkelig mye. Måltidsporsjonene hennes er solide, og hun fullfører gjerne andres porsjoner når hun spiser ute, dersom de ikke klarer selv. Dessuten kan hun spise godteri omtrent daglig. Jeg har hatt en del å gjøre med henne utenfor jobb også, så jeg kjenner henne godt nok til å vite at hun ikke akkurat kompenserer med små måltider selv om hun har spist chips eller smågodt. Det skal sies at hun er svært aktiv, og har drevet med idrett og trening hele livet. I tillegg tipper jeg det er genetisk, for jeg har møtt deler av familien hennes, og både søsknene og den ene av foreldrene hennes er av akkurat samme ulla. Anonymkode: d12e8...4a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #23 Del Skrevet 1. februar De spiser ikke flere kalorier Anonymkode: 03a9a...63d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #24 Del Skrevet 1. februar Jeg pleide å være overvektig, men gikk ned ca 25 kg for et år siden. Jeg spiser i perioder mye godis og chips, men vekten er stabil. Det er fordi jeg spiser mindre måltider enn tidligere, og fordi jeg trener mer. De dagene jeg spiser mye godt så erstatter det ofte annen mat, til forskjell fra tidligere. Da spste jeg gjerne stor middag i tillegg til alt det andre. Er ikke noe hokus pokus.... Er forresten 47 år. Anonymkode: d3615...616 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #25 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg pleide å være overvektig, men gikk ned ca 25 kg for et år siden. Jeg spiser i perioder mye godis og chips, men vekten er stabil. Det er fordi jeg spiser mindre måltider enn tidligere, og fordi jeg trener mer. De dagene jeg spiser mye godt så erstatter det ofte annen mat, til forskjell fra tidligere. Da spste jeg gjerne stor middag i tillegg til alt det andre. Er ikke noe hokus pokus.... Er forresten 47 år. Anonymkode: d3615...616 Akkurat sånn er det for meg også! Gått ned 30 kg og holdt vekten i 6 år. Tar grep hvis jeg går opp 1-2 kg og går dem ned med en gang. Anonymkode: 9667c...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #26 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er greia med dette egentlig? Har ei venninne som alltid skryter av hvor mye godis, bakst, chips og kaker hun spiser daglig, men hun veier fortsatt rundt 50 kg. Hva er greia med sånt skryt? Få andre til å føle seg for tung/ ikke god nok? Bare kom til å tenke over det. Anonymkode: 324ca...1c2 De har vel ikke innsikt i hva som skjer med kroppen innvendig og ikke minst det å ta vare på tennene sine Anonymkode: 214e0...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:45 #27 Del Skrevet mandag kl 19:45 Alt handler om hva man selv anser som "mye" eller "lite". Og det en person spiser foran deg gir absolutt ikke et helhetsbilde. Jeg har selv vært overvektig, og var veldig obs på å ikke fremstå som grisk i sosiale settinger. Jeg overspiste bare alene. På en måte kunne jeg ikke forstå at jeg var overvektig fordi mesteparten av tiden så sammenlignet jeg med andre og så at jeg spiste mindre enn dem. Og har flere tynne venninner som er som hun du kjenner. De elsker å prate om at de ikke kan styre seg rundt godteri og kaker. Og noen spiser alt for mye av det, men da spiser de lite ellers. Fryktelig usunt. Eller de trener masse. Eller som en venninne som "elsker sjokolade", men tar noen biter og glemmer fort av hvor glad hun er i sjokolade etter 1/3 av hva jeg kunne fortært. Anonymkode: 5d1ec...cc6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet mandag kl 19:50 #28 Del Skrevet mandag kl 19:50 De kan skryte aå mye de vil av det, det er uansett ikke sunt. Selv om man ser slank og sunn ut på utsiden, kan det være motsatt på innsiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:55 #29 Del Skrevet mandag kl 19:55 Det kan du Google, det er vanlig st tynne/søanke jenter lyver om sånt, de vil heller sulte seg sånn at de kan vise at de fråtser når de spiser sammen med venner, sånn st de kan si wooow, tenk å spise sånn og se sånn ut… oooo Anonymkode: b7c9d...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:57 #30 Del Skrevet mandag kl 19:57 AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 21.16): Husk at de er ikke sunne selv om de er slanke. Anonymkode: 99c51...309 Det er ig sant, pappa døde nesten av usynlig fett Anonymkode: b7c9d...f60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:08 #31 Del Skrevet mandag kl 20:08 AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 20.01): Hva er greia med dette egentlig? Har ei venninne som alltid skryter av hvor mye godis, bakst, chips og kaker hun spiser daglig, men hun veier fortsatt rundt 50 kg. Hva er greia med sånt skryt? Få andre til å føle seg for tung/ ikke god nok? Bare kom til å tenke over det. Anonymkode: 324ca...1c2 Hvorfor mener du at hun «skryter»? Og er din oppfatning av om det er «skryt» eller ikke avhengig av hva hun sier hun har spist? Dersom hun skrøt av at hun spiste salat dagen lang - ville det vært mer ok? Eller om hun påsto å gå opp i vekt bare hun så på en sjokolade - er det mer «sosialt akseptert» snakk om mat? Å stadig snakke om hva man spiser i relasjon til hvordan det påvirker vekta er absolutt betenkelig. Men det gjelder all mat i korrelasjon til all vekt. Og det er ikke maten som er ugrei - å snakke om hva du spiser ser helt ok så lenge du ikke promoterer usunn kroppsfokus, spiseforstyrrelser eller fokuserer på slanking. Men at noen samtidig spiser usunt og opprettholder en normalt sunn vekt er da helt uproblematisk? Anonymkode: d4a57...aa6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet mandag kl 20:19 #32 Del Skrevet mandag kl 20:19 Snabeltann skrev (På 1.2.2025 den 20.51): Er sånn sjøl, veier 48 kilo, men skryter aldri av det. Men er lei kommentarer på det jeg spiser, at jeg er tynn som ei flis, at om DE hadde spist slik som meg så… men jeg er aktiv, løper stort sett hver dag, får mine 10.000 skritt på jobb, og sitter sjelden i ro. Så min påstand er at jeg trenger kaloriene AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 20.57): Mannen min er sånn, irriterende. Han veier godt under 70 kg. Og han spiser godteri, sjokolade og potetgull hver dag. Han spiser vanlig mat i tillegg + frukt. Eneste er at han ikke spiser veldig store måltider, men en normal posjon og han trener 2-4 ganger i uka. Anonymkode: d08a2...25b 👆 Slanke folk som spiser mange kalorier beveger seg også mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:46 #33 Del Skrevet tirsdag kl 09:46 Har ei slik venninne. «Som spiser så mye sjokolade». Når vi er sammen tar hun to tre små biter. Hun dropper også ofte middag og spiser snop i stedet. Det man blir feit av er å spise fullverdige måltider og sjokolade. Anonymkode: ab923...366 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:47 #34 Del Skrevet tirsdag kl 09:47 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor mener du at hun «skryter»? Og er din oppfatning av om det er «skryt» eller ikke avhengig av hva hun sier hun har spist? Dersom hun skrøt av at hun spiste salat dagen lang - ville det vært mer ok? Eller om hun påsto å gå opp i vekt bare hun så på en sjokolade - er det mer «sosialt akseptert» snakk om mat? Å stadig snakke om hva man spiser i relasjon til hvordan det påvirker vekta er absolutt betenkelig. Men det gjelder all mat i korrelasjon til all vekt. Og det er ikke maten som er ugrei - å snakke om hva du spiser ser helt ok så lenge du ikke promoterer usunn kroppsfokus, spiseforstyrrelser eller fokuserer på slanking. Men at noen samtidig spiser usunt og opprettholder en normalt sunn vekt er da helt uproblematisk? Anonymkode: d4a57...aa6 Det er jo en form for skryt, enig med dette. At man spiser sjokolade hele tiden og allikevel er slank. Anonymkode: ab923...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:52 #35 Del Skrevet tirsdag kl 09:52 hvis man føler andre skryter når de forteller om sitt har man jo ett problem selv tenker jeg.. Faktum er jo at for de er det slik, at du legge rpå deg om du er på godisposen er ikke deres feil.. Anonymkode: 32cc9...fc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:52 #36 Del Skrevet tirsdag kl 09:52 Vi som er slanke skal vel helst ikke snakke om mat i det hele tatt har jeg inntrykk av. Snakker jeg om sunn mat er det «kjipt for meg at jeg aldri unner meg noe som helst», tydelig at jeg «ikke er glad i god mat» og aldri kan «kose meg». Om jeg våger å nevne at jeg elsker bacon, aldri spiser lette meieriprodukter og bruker mer smeltet ost enn de fleste, så er det også feil, for da skryter jeg. Pass på deg selv sjøl og din egen vekt. Anonymkode: 1a29b...f1d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:55 #37 Del Skrevet tirsdag kl 09:55 For noen tror jeg det handler om at det kan kjennes som en lettelse å ikke måtte begrense seg for hva man spiser. Og så blir det uttrykt på den måten. men for veldig mange tror jeg det blir en innøvd respons for det evige spørsmålet om hvordan kan du være så tynn, spiser du ikke. Det kjennes urettferdig at selv om en ikke skal kommentere på kropp blir din kropp sett på noe man fritt kan kommentere på. Anonymkode: cd6bd...ca0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:00 #38 Del Skrevet tirsdag kl 10:00 Jeg kan spise hva faen jeg vil uten å legge på meg, dog skryter jeg ikke av det eller nevner det noen sinne. Min antagelse er at det kommer av usikkerhet. At det er kvinner som har lagt veldig mye av egen selvtillit/verdi i nettopp det å være tynn. For min egen del, så vet jeg at jeg gjennom oppveksten/ungdomstiden fikk høre veldig mye at "å du er så heldig som kan spise hva du vil", "å hadde jeg sett ut som deg hadde jeg hatt på meg xxxx klær", "åh du aner ikke hvordan det er" bla bla bla - og det tror jeg på sikt fører til at kvinner forbinder det med identiteten sin. Anonymkode: d9d91...4f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå