Gå til innhold

Folk som sier sex er ikke alt til menn som ikke har et aktiv sexlive forstår ikke hvordan vi har det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 22.33):

Jeg har allerede skrevet om hvordan du får deg et nettverk. Du må rett og slett ut og treffe mer folk. Jeg foreslår at du starter med å melde deg inn i f.eks. Røde Kors, hvor du kan få et nettverk av bekjente av begge kjønn, i alle aldre. Fokuser på andre, bry deg om andre, være interessert i dem som personene de er (ikke hva de ev. kan "gi" deg eller ikke).

Begynn å gå på foredrag, konserter, utstillinger (mye av dette kan være gratis eller billig!) - steder hvor du kan møte helt andre folk enn du omgås til vanlig. Ta initiativ til en samtale med andre. Bli kjent.

Anonymkode: db8f6...f88

Jeg er enig i det du skriver, men ønsker å legge til en ting: fokuset til TS og andre som ønsker mer et større sosialt nettverk tror jeg faktisk IKKE bør være på å møte folk. Jeg har mer troa på å faktisk gjøre de tingene man liker, fylle livet med aktiviteter som man trives med ... og så kommer man i kontakt med folk på veien.

Det er et dårlig grunnlag å bli kjent med folk via kunstustilling om man egentlig ikke liker å se på kunst. Men bli med i en vinklubb fordi man er interessert i og liker vin ... DET er en bedre strategi. For om man ikke finner noen venner der, så har man i det minste hatt det gøy og gjort noe man liker. Uansett hva som skjer eller ikke skjer, så har man hatt de fint og gjort ting man syns er kule.

Ser man det fra en annen vinkel; om du møter noen i forbindelse med en aktivitet du selv liker, hva er sjansen for at dere har noe felles og blir venner (og evt noe mer) om det hele er litt påtatt. Jeg er med i vinklubb fordi jeg liker vin, er interessert i vin og syns vin er godt. Men når jeg er på vinklubben er jeg ikke særlig interessert i folk som ikke bryr seg om vin.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Even Tuell skrev (7 minutter siden):

Jeg er enig i det du skriver, men ønsker å legge til en ting: fokuset til TS og andre som ønsker mer et større sosialt nettverk tror jeg faktisk IKKE bør være på å møte folk. Jeg har mer troa på å faktisk gjøre de tingene man liker, fylle livet med aktiviteter som man trives med ... og så kommer man i kontakt med folk på veien.

Det er et dårlig grunnlag å bli kjent med folk via kunstustilling om man egentlig ikke liker å se på kunst. Men bli med i en vinklubb fordi man er interessert i og liker vin ... DET er en bedre strategi. For om man ikke finner noen venner der, så har man i det minste hatt det gøy og gjort noe man liker. Uansett hva som skjer eller ikke skjer, så har man hatt de fint og gjort ting man syns er kule.

Ser man det fra en annen vinkel; om du møter noen i forbindelse med en aktivitet du selv liker, hva er sjansen for at dere har noe felles og blir venner (og evt noe mer) om det hele er litt påtatt. Jeg er med i vinklubb fordi jeg liker vin, er interessert i vin og syns vin er godt. Men når jeg er på vinklubben er jeg ikke særlig interessert i folk som ikke bryr seg om vin.

Det er nok litt sannt, men tror menensker kan bli kjennt selv om de ikke liker noe like mye også. Så om noen virkelig ikke liker noen typiske hobby ting nok til å elske det, syns jeg det å være sosial trumper aktivitetene viktighet og de bør møte opp uansett. 

Anonymkode: 02618...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg sliter med å relatere. Jeg er nok et unntak da, er hyperseksuell når jeg er i et forhold/forelska og nærmest aseksuell når jeg er singel. Eneste unntaket er om jeg er såpass rusa på alkohol/andre ting at alle hemninger forsvinner.

Anonymkode: ed7a7...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...