Gå til innhold

Folk som sier sex er ikke alt til menn som ikke har et aktiv sexlive forstår ikke hvordan vi har det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

BaconPotet skrev (1 time siden):

Sorry altså. Men nei det er ikke synd i folk som ikke får seg noe. Det er ingen menneskerett å ha seg. Få litt andre verdier og interesser. 

det er ingen menneskerett å ikke ha ryggsmerter, men det er fortsatt synd på folk med ryggsmerter.

Anonymkode: dc03d...e35

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

det er ingen menneskerett å ikke ha ryggsmerter, men det er fortsatt synd på folk med ryggsmerter.

Anonymkode: dc03d...e35

Du er faktisk ikke så fjern at du sammenligner vondter med kåthet? 🤨 Det er IKKE synd i folk som ikke får seg noe fordi hånden / leketøy ikke er godt nok lengre. Endte atferd og væremåte så slipper man kanskje å sippe på nettet om at man ikke får seg noe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kvinner forstår like lite av hva manglende sex gjør med en mann, som menn forstår kvinner som har «blitt voldtatt på fest». Hva er så big deal med sex når du egentlig ikke hadde lyst?...

Anonymkode: 0d6b4...fcd

Jeg tror svaret du leiter etter er livsvarig angst. Tror ikke menn får PTSD av å ikke få sex.

Anonymkode: f979c...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror svaret du leiter etter er livsvarig angst. Tror ikke menn får PTSD av å ikke få sex.

Men hvorfor henge seg opp i gjennomgått sex man ikke hadde så lyst på? Som sagt, hadde en jente sugd meg på fest mens jeg sov hadde jeg IKKE fått ptsd. Uansett om jeg ikke hadde likt det SOV jeg jo. Skjønner ikke hvorfor dette er så big deal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BaconPotet skrev (10 timer siden):

Du er faktisk ikke så fjern at du sammenligner vondter med kåthet? 🤨 Det er IKKE synd i folk som ikke får seg noe fordi hånden / leketøy ikke er godt nok lengre. Endte atferd og væremåte så slipper man kanskje å sippe på nettet om at man ikke får seg noe. 

Det du mener er at du ikke synes synd på dem. Hvem det er synd på er ingen objektiv sannhet.

Jeg synes synd på alle som ikke har regelmessig sex.

Anonymkode: 4add7...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 21.54):

Alle skjønner at det er trist å ikke få kjæreste når man ønsker dette, enten man er mann eller kvinne. 

Men få får sympati når menn ordlegger seg a la "får ikke sex", som om vi snakker om en vare. Da får dere ihvertfall være ærlige nok til å snakke om å legalisere sexkjøp. 

Å flisespikke på ordlyd er symptomatisk for lav empati. Hvis en kvinne er frustrert fordi hun ikke «får kjæreste» så er ikke reaksjonen min «hva??!? Objektiviserer du oss menn? Ser du på oss som en vare? Hvilket grusomt matriarki vi lever i!!! O tenders gnidsel!!». Men jeg reagerer som et voksent menneske: «det var leit. Jeg håper at du finner deg noen».

Anonymkode: bf887...815

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg tror at 90% av de som snakker om egen PTSD ikke har PTSD. Og det har ingenting med at ikke voldtekt nok kan være fælt. 

Å føle seg avvist og utenfor over lang tid kan nok også være en tung bør. Det gjelder menn og kvinner. Men så er det også en del av livet og samfunnet, og måten man håndterer avvisning på er (perverst nok) med på å påvirke om du blir inkludert i framtiden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som ikke får sex blir latterliggjorte og sett ned på. Kvinner derimot... løftet opp og støttet "æsj det er alle MENNA det er feil på"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det du mener er at du ikke synes synd på dem. Hvem det er synd på er ingen objektiv sannhet.

Jeg synes synd på alle som ikke har regelmessig sex.

Anonymkode: 4add7...6c7

Jeg har ikke regelmessig sex og du trenger ikke synes synd på meg. Jeg savner det ikke og har det utmerket uten. Sex har aldri vært spesielt viktig for meg

Anonymkode: 1db45...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Men hvorfor henge seg opp i gjennomgått sex man ikke hadde så lyst på? Som sagt, hadde en jente sugd meg på fest mens jeg sov hadde jeg IKKE fått ptsd. Uansett om jeg ikke hadde likt det SOV jeg jo. Skjønner ikke hvorfor dette er så big deal

Fordi det er vold. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ufiltrert skrev (17 minutter siden):

Menn som ikke får sex blir latterliggjorte og sett ned på. Kvinner derimot... løftet opp og støttet "æsj det er alle MENNA det er feil på"

Løftet opp og støttet?

At noen pene/kjente damer har lagd litt støy i media om utvalget på datingmarkedet, betyr ikke folk bryr seg om grå mus av damer som er jomfru eller ikke har hatt sex på 20 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi det er vold. 

Begrep som vold brukes dessverre helt ukritisk i dag. Som PTSD, narsissisme og rasisme så synes målet å være å bruke ord som vekker sterke følelser og tabu langt ute av kontekst.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Løftet opp og støttet?

At noen pene/kjente damer har lagd litt støy i media om utvalget på datingmarkedet, betyr ikke folk bryr seg om grå mus av damer som er jomfru eller ikke har hatt sex på 20 år. 

Jeg kan føle empati med en uattraktiv dame som ikke finner nærhet eller kjærlighet. Hvorfor skulle jeg ikke det, selv om jeg er mann?

Offentligheten bør ikke være en konkurranse mellom menn og kvinner, lys og mørk, gammel og ung, tykk og tynn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Begrep som vold brukes dessverre helt ukritisk i dag. 

Voldtekt /sex uten samtykke er vold etter straffeloven. Vet fortsatt ikke hva dette har å gjøre med menn som lengter etter kjæreste og sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv man, og jeg mener kanskje kvinneguiden er feil sted å poste et innlegg som dette. Jeg dømmer ikke TS, men som man skal jeg prøve å skrive et noe nyansert innlegg. 

Det er en kjensgjerning at kvinner og menn fungerer forskjellig seksuelt, der kvinner ofte trenger å føle en conection og at følelser tar en rolle i en relasjon for at man skal kunne nyte sex, så er det for mange menn irrelevant. 

En jeg kjenner sammenlignet det med sult, en mann spiser hva som helst når han er "sulten" hvor kvinner vill være mer kresne. 

Når det er sagt så mener jeg at måten TS skriver på er avslørende i hvordan han samhandler med kvinner. Min erfaring er at om man opptrer sexfiksert og det er "målet" så oser man desperasjon som i de fleste tilfeller skremmer kvinner vekk. Om man lærer seg å slappe litt mer av, ta det litt mer som det kommer, om man skifter fokuset fra sex til å bli kjent med kvinnen, og la dem bli kjent med seg så åpner det seg opp muligheter for begge parter kjenner at kjemien stemmer. 

Flere har rådet TS til å oppsøke psykolog og jeg tror heller ikke det er dumt. 

Dersom TS jobber med seg selv og tar vare på seg selv både mentalt og fysisk så vil TS få det bedre med seg selv, og samtidig fremstå mer attraktiv for kvinner. Jeg tror også at å oppsøke arenaer hvor man kan møte mennesker vil ha positiv ringvirkning på dette. 

Anonymkode: 9010a...456

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 10.16):

Voldtekt /sex uten samtykke er vold etter straffeloven.

Kilde?

Sitat

Vet fortsatt ikke hva dette har å gjøre med menn som lengter etter kjæreste og sex.

Nå var det vel du som begynte å snakke om vold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå var det vel du som begynte å snakke om vold?

Jeg presiserte at tvungen sex er voldelig adferd, ja. Men det var ikke jeg som tok opp temaet ikke-samtykkende sex/ voldtekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg presiserte at tvungen sex er voldelig adferd, ja. Men det var ikke jeg som tok opp temaet ikke-samtykkende sex/ voldtekt. 

Du hevdet det ja, men så langt ingen kilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.2.2025 den 10.16):

Offentligheten bør ikke være en konkurranse mellom menn og kvinner, lys og mørk, gammel og ung, tykk og tynn.

Bare i denne tråden er det konkurranse mellom folk som vil diskutere mulige løsninger på folks ensomhet, og folk som mener sovevoldtekt ikke er så farlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du hevdet det ja, men så langt ingen kilde.

Om du trenger en kilde på om overgrep er en voldshandlinger er det en tom celle som venter på deg et sted. Føkk off. Så viktig er du ikke at noens helse skal falle for at du er en kynisk empatiløs kverulant. 

Anonymkode: 02618...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...